SG.hu
Lassan reagálnak az online vásárlókra a kiskereskedők
A friss UPS kutatás szerint az európai üzleteknek három kulcsfontosságú területen kell fejlődniük ahhoz, hogy határokon átívelve is versenyképesek maradhassanak.
A UPS logisztikai cég felmérése kiemeli az innováció szükségességét a stabil és növekvő piaci részesedés megtartása és elérése érdekében. Ennek oka, hogy a kiskereskedelmi piacokon is egyre inkább a globális és határokon átívelő kereskedést folytató szereplők dominálnak. "A fogyasztók ma már különböző online és tradicionális értékesítési csatornákat is megvizsgálnak és azt választják, amelyik a leginkább megfelel az igényeiknek – mondta Carrie Royle a UPS európai kiskereskedelmi marketing vezetője. – A fogyasztók a közösségi oldalakat is használják, hogy a kiskereskedelmi ajánlatokat összehasonlítsák és megítéljék.”
A kutatás keretén belül, több mint 700 európai kereskedelmi cég logisztikai szakembere osztotta meg tapasztalatait. A megkérdezett üzleti vezetők több mint 30 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nagy kihívást jelent megfelelő összegeket fordítani az IT-fejlesztésekre, kellőképp megszervezni a logisztikát, megérteni a fogyasztók viselkedését, valamint ösztönözni a cégvezetők reagáló készségét a több értékesítési csatornás műveletek esetében. Miközben a kiskereskedők ellátási láncukat a rendszeresen online vásárló - más néven „flex vásárló” - ügyfelekhez igazítják, három kulcsfontosságú területet kell szem előtt tartaniuk: a hagyományos üzleteket, a raktárhiányos helyzeteket és a határokon átívelő visszaküldéseket.
Az online eladás térnyerésével párhuzamosan zsugorodik a hagyományos üzletek részesedése. Ez egyben azt is jelenti, hogy a kiskereskedőknek túl kell lépniük a kereskedelmi üzletek hagyományos szerepmeghatározásán és a készletezés, valamint a terjesztési hálózat részeként kell használniuk azokat. Az európai kiskereskedelmi cégek közel harmada (27%) már jelenleg is az online rendelések teljesítésére használja az üzlethelyiségeit, bár ebben a kérdésben nagy különbségek figyelhetők meg az egyes országok között. A UPS adataiból az is kiderül, hogy az európai kereskedők 31 százaléka a következő 12-24 hónapban tervezi, hogy az üzlethálózatot és a további alternatív átvevőpontokat arra használja fel, hogy nagyobb átvételi kényelmet nyújtson az online vásárlók számára.
Ha egy európai vásárló azzal szembesülne, hogy a keresett termék nincs raktáron, akkor 41 százalékuk egy versenytárs honlapját, vagy applikációját látogatná meg. A megkérdezettek 20 százaléka pedig úgy nyilatkozott, hogy egy ilyen helyzetben egy versenytárs üzletébe térne be. Alig 17 százalék nyilatkozta azt, hogy hajlandó lenne a vásárlás után várni. A mostani többcsatornás kérdőíves kutatás azt is megmutatta, hogy az online üzletek megfelelő gyorsasággal reagálnak azokra a kihívásokra, amelyek akkor jelentkeznek, ha egy termék nincs raktáron: az online kiskereskedők 68 százaléka biztosít csomagkövetést és a preferált címre való kiszállítást, ha a termék újra elérhetővé válik. 59 százalékuk nyomon követi a rendelést és proaktív módon értesíti az ügyfelet a termék hozzáférhetőségéről.
A hagyományos üzletek ebben a tekintetben elmaradnak a versenytársaktól. A hagyományos kiskereskedelmi üzletek közel fele (45%) ebben a szituációban egyszerűen azt tanácsolja a vásárlóknak, hogy várjanak, anélkül, hogy alternatívát kínálnának.
A visszaküldések kezelése kulcsfontosságú szerepet játszik. A kiskereskedők szerint a legnagyobb kihívás ezen a területen a hibás áruk kezelése (64%) és a minőség ellenőrzés végrehajtása (50%). A felmérés eredményei alapján, úgy tűnik hogy a kiskereskedőknek külsős logisztikai partnerek segítségére van szüksége. A válaszadók több mint 60 százaléka jelezte, hogy több külső logisztikai partnerre is szüksége volt ahhoz, hogy a visszaküldéseket kezelni tudja. Több mint 70 százalékuk szerint ezek a partnerek hozzájárulnak a költséghatékonysághoz.
A UPS logisztikai cég felmérése kiemeli az innováció szükségességét a stabil és növekvő piaci részesedés megtartása és elérése érdekében. Ennek oka, hogy a kiskereskedelmi piacokon is egyre inkább a globális és határokon átívelő kereskedést folytató szereplők dominálnak. "A fogyasztók ma már különböző online és tradicionális értékesítési csatornákat is megvizsgálnak és azt választják, amelyik a leginkább megfelel az igényeiknek – mondta Carrie Royle a UPS európai kiskereskedelmi marketing vezetője. – A fogyasztók a közösségi oldalakat is használják, hogy a kiskereskedelmi ajánlatokat összehasonlítsák és megítéljék.”
A kutatás keretén belül, több mint 700 európai kereskedelmi cég logisztikai szakembere osztotta meg tapasztalatait. A megkérdezett üzleti vezetők több mint 30 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nagy kihívást jelent megfelelő összegeket fordítani az IT-fejlesztésekre, kellőképp megszervezni a logisztikát, megérteni a fogyasztók viselkedését, valamint ösztönözni a cégvezetők reagáló készségét a több értékesítési csatornás műveletek esetében. Miközben a kiskereskedők ellátási láncukat a rendszeresen online vásárló - más néven „flex vásárló” - ügyfelekhez igazítják, három kulcsfontosságú területet kell szem előtt tartaniuk: a hagyományos üzleteket, a raktárhiányos helyzeteket és a határokon átívelő visszaküldéseket.
Az online eladás térnyerésével párhuzamosan zsugorodik a hagyományos üzletek részesedése. Ez egyben azt is jelenti, hogy a kiskereskedőknek túl kell lépniük a kereskedelmi üzletek hagyományos szerepmeghatározásán és a készletezés, valamint a terjesztési hálózat részeként kell használniuk azokat. Az európai kiskereskedelmi cégek közel harmada (27%) már jelenleg is az online rendelések teljesítésére használja az üzlethelyiségeit, bár ebben a kérdésben nagy különbségek figyelhetők meg az egyes országok között. A UPS adataiból az is kiderül, hogy az európai kereskedők 31 százaléka a következő 12-24 hónapban tervezi, hogy az üzlethálózatot és a további alternatív átvevőpontokat arra használja fel, hogy nagyobb átvételi kényelmet nyújtson az online vásárlók számára.
Ha egy európai vásárló azzal szembesülne, hogy a keresett termék nincs raktáron, akkor 41 százalékuk egy versenytárs honlapját, vagy applikációját látogatná meg. A megkérdezettek 20 százaléka pedig úgy nyilatkozott, hogy egy ilyen helyzetben egy versenytárs üzletébe térne be. Alig 17 százalék nyilatkozta azt, hogy hajlandó lenne a vásárlás után várni. A mostani többcsatornás kérdőíves kutatás azt is megmutatta, hogy az online üzletek megfelelő gyorsasággal reagálnak azokra a kihívásokra, amelyek akkor jelentkeznek, ha egy termék nincs raktáron: az online kiskereskedők 68 százaléka biztosít csomagkövetést és a preferált címre való kiszállítást, ha a termék újra elérhetővé válik. 59 százalékuk nyomon követi a rendelést és proaktív módon értesíti az ügyfelet a termék hozzáférhetőségéről.
A hagyományos üzletek ebben a tekintetben elmaradnak a versenytársaktól. A hagyományos kiskereskedelmi üzletek közel fele (45%) ebben a szituációban egyszerűen azt tanácsolja a vásárlóknak, hogy várjanak, anélkül, hogy alternatívát kínálnának.
A visszaküldések kezelése kulcsfontosságú szerepet játszik. A kiskereskedők szerint a legnagyobb kihívás ezen a területen a hibás áruk kezelése (64%) és a minőség ellenőrzés végrehajtása (50%). A felmérés eredményei alapján, úgy tűnik hogy a kiskereskedőknek külsős logisztikai partnerek segítségére van szüksége. A válaszadók több mint 60 százaléka jelezte, hogy több külső logisztikai partnerre is szüksége volt ahhoz, hogy a visszaküldéseket kezelni tudja. Több mint 70 százalékuk szerint ezek a partnerek hozzájárulnak a költséghatékonysághoz.