SG.hu
Fura párosítás: készpénzzel fizetjük az online vásárolt árut
Magyarországon, Lengyelországban, Ausztriában és Belgiumban is jellemző, hogy az online vásárlások összegének nagy részét még mindig utánvéttel egyenlítik ki.
A hazai online kiskereskedelem az előző évek tendenciáit folytatva idén is tovább növekedett. Azonban a GKIdigital által végzett friss kutatás szerint miközben hazánkban egyre lendületesebb növekedést mutat az internetes kereskedelem, az online vásárlók meglepően nagy hányada mégis inkább személyesen vagy utánvéttel fizet. Ennek valószínűleg oka lehet a technológia sokszor követhetetlen iramban való fejlődése, ami bizalmatlanságot válthat ki a digitális ügyintézés iránt.
A GKIdigital Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei harmadik felmérése kimutatta: 18%-kal bővült a piac az év első félévben, ebben pedig szerepet játszottak a nyári kiemelt sportesemények is. 2016 második negyedévében 15 milliárd forinttal, mintegy 30%-kal nagyobb forgalmat bonyolítottak a virtuális áruházak, mint az év első negyedében. Ez első ránézésre két dolgot jelenthet: egyre jobban szeretünk vásárolni, és ezt egyre könnyedébben tesszük az internet világában. Azonban az online vásárlások jórészét még mindig utánvéttel egyenlítik ki, aminek oka részben a bizalmatlanság, részben pedig a digitalizációnak és a pénzügyi ismereteknek az összehangolatlansága lehet.
Ahhoz, hogy az internet adta vásárlási lehetőségeket valóban ki tudjuk használni, elengedhetetlenek a megfelelő pénzügyi ismeretek. Tisztában kell lenni például, hogy melyik bankkártya mire alkalmas, milyen szolgáltatásokat foglal magában, a vásárlás után milyen visszaváltási szabályok érvényesek az adott termékre vagy szolgáltatásra. Ugyanakkor az is fontos, hogy előre meg tudjuk tervezni a vásárláshoz szükséges időt, pénzt, és energiát. Hiába kényelmes vagy kedvező valamit online elintézni vagy megvásárolni, ha a kifizetéshez, átvételhez fizikailag is jelen kell lenni, vagy készpénzt kell felvenni. Mindezekre is érdemes figyelni, hogy valóban okos döntéseket hozzunk egy-egy online vásárláskor.
A hazai online kiskereskedelem az előző évek tendenciáit folytatva idén is tovább növekedett. Azonban a GKIdigital által végzett friss kutatás szerint miközben hazánkban egyre lendületesebb növekedést mutat az internetes kereskedelem, az online vásárlók meglepően nagy hányada mégis inkább személyesen vagy utánvéttel fizet. Ennek valószínűleg oka lehet a technológia sokszor követhetetlen iramban való fejlődése, ami bizalmatlanságot válthat ki a digitális ügyintézés iránt.
A GKIdigital Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei harmadik felmérése kimutatta: 18%-kal bővült a piac az év első félévben, ebben pedig szerepet játszottak a nyári kiemelt sportesemények is. 2016 második negyedévében 15 milliárd forinttal, mintegy 30%-kal nagyobb forgalmat bonyolítottak a virtuális áruházak, mint az év első negyedében. Ez első ránézésre két dolgot jelenthet: egyre jobban szeretünk vásárolni, és ezt egyre könnyedébben tesszük az internet világában. Azonban az online vásárlások jórészét még mindig utánvéttel egyenlítik ki, aminek oka részben a bizalmatlanság, részben pedig a digitalizációnak és a pénzügyi ismereteknek az összehangolatlansága lehet.
Ahhoz, hogy az internet adta vásárlási lehetőségeket valóban ki tudjuk használni, elengedhetetlenek a megfelelő pénzügyi ismeretek. Tisztában kell lenni például, hogy melyik bankkártya mire alkalmas, milyen szolgáltatásokat foglal magában, a vásárlás után milyen visszaváltási szabályok érvényesek az adott termékre vagy szolgáltatásra. Ugyanakkor az is fontos, hogy előre meg tudjuk tervezni a vásárláshoz szükséges időt, pénzt, és energiát. Hiába kényelmes vagy kedvező valamit online elintézni vagy megvásárolni, ha a kifizetéshez, átvételhez fizikailag is jelen kell lenni, vagy készpénzt kell felvenni. Mindezekre is érdemes figyelni, hogy valóban okos döntéseket hozzunk egy-egy online vásárláskor.