SG.hu
Nonprofit szervezetet alapítottak a VR-ipar vezető szereplői
A Samsung, az Acer Starbreeze, a Google, a HTC VIVE, a Facebook Oculus és a Sony megalapította a VR készülékeket gyártók nemzetközi nonprofit szervezetét, hogy elősegítse a globális virtuális valóság piacának fejlődését.
A Globális Virtuális Valóság Szövetség (Global Virtual Reality Association, GVRA) ajánlott gyakorlatokat fejleszt az iparág számára, és meg is osztja azokat, emellett világszerte előmozdítja a párbeszéd kialakulását a köz- és a magánszféra érintett szereplői között. A GVRA célja, hogy segítse a felelősségteljes fejlesztést és a VR technológia globális elterjedését. A szövetség tagjai a bevált gyakorlatok kialakítása és megosztása mellett kutatásokat is folytatnak majd, és a technológia fejlődésével párhuzamosan közelebb hozzák egymáshoz a VR közösség szereplőit.
A tervek szerint a GVRA a virtuális valóság iránt érdeklődő és a technológiában érdekelt felhasználók, törvényalkotók és az iparág legfőbb forrásává válhat. A virtuális valóság lehet a jövő meghatározó számítógépes platformja: az oktatástól kezdve az egészségügyig számos szektor fejlődését előmozdíthatja, és a következő években jelentősen hozzájárulhat a világgazdasághoz is. A GVRA-t alapító vállalatok reményei szerint a kutatások, a nemzetközi szintű elköteleződés, valamint a bevált gyakorlatok kialakítása által felszabadítható és maximalizálható a virtuális valóságban rejlő potenciál, az ebből származó előnyök pedig világszerte kihasználhatóak lesznek.
A Globális Virtuális Valóság Szövetség (Global Virtual Reality Association, GVRA) ajánlott gyakorlatokat fejleszt az iparág számára, és meg is osztja azokat, emellett világszerte előmozdítja a párbeszéd kialakulását a köz- és a magánszféra érintett szereplői között. A GVRA célja, hogy segítse a felelősségteljes fejlesztést és a VR technológia globális elterjedését. A szövetség tagjai a bevált gyakorlatok kialakítása és megosztása mellett kutatásokat is folytatnak majd, és a technológia fejlődésével párhuzamosan közelebb hozzák egymáshoz a VR közösség szereplőit.
A tervek szerint a GVRA a virtuális valóság iránt érdeklődő és a technológiában érdekelt felhasználók, törvényalkotók és az iparág legfőbb forrásává válhat. A virtuális valóság lehet a jövő meghatározó számítógépes platformja: az oktatástól kezdve az egészségügyig számos szektor fejlődését előmozdíthatja, és a következő években jelentősen hozzájárulhat a világgazdasághoz is. A GVRA-t alapító vállalatok reményei szerint a kutatások, a nemzetközi szintű elköteleződés, valamint a bevált gyakorlatok kialakítása által felszabadítható és maximalizálható a virtuális valóságban rejlő potenciál, az ebből származó előnyök pedig világszerte kihasználhatóak lesznek.