Berta Sándor
Kevesebb alkalmazást használunk, de hosszabb ideig
A mobil szoftverek esetében egyre fontosabbá válik, hogy elkötelezett felhasználótáborral rendelkezzenek.
Az Adjust nevű startup nyilvánosságra hozta a legfrissebb jelentését, amely átfogó képet nyújt a mobil alkalmazásokat használók szokásairól és az aktuális trendekről. A szakemberek kimutatták, hogy a készüléktulajdonosok egyre kevesebb programot telepítenek fel és azokkal egyre több időt töltenek el. Ez mind az iOS-t, mind az Androidot használók esetében igaz. A kutatók egy hónapon keresztül több mint 12 000 mobil alkalmazás használatát vizsgálták. A felhasználók a leggyakrabban a közösségi szoftvereket, a játékokat és a híralkalmazásokat futtatták. Kevésbé voltak népszerűek az üzleti, az életmód- és az elektronikus kereskedelmi programok.
Az elmúlt időszakban csökkent azoknak a száma, akik a telepítés után hosszú ideig használják az alkalmazásokat. Általánosságban elmondható, hogy az emberek egy szoftvert 7 nap után már nem futtatnak. Mindez az élesebb piaci versenyre, az elérhető szoftverek egyre nagyobb számára és az egy kategórián belül elérhető programok mennyiségének növekedésére vezethető vissza. Emellett a felbukkanó nehézségek (bejelentkezési gondok, kevésbé felhasználóbarát funkciók vagy szolgáltatások, összeomlások stb.) is oda vezetnek, hogy a készüléktulajdonosok elveszítik az érdeklődésüket az adott termék iránt.
Christian Henschel, az Adjust vezérigazgatója közölte, hogy az eredményeikből az derült ki, hogy az alkalmazás-fejlesztők számára egyre fontosabb lesz a felhasználók erősebb elkötelezése. A szoftverek használhatóság szempontjából való további optimalizálása is előtérbe kerül, mert csak így lehet az embereket hosszú távon egy bizonyos termék mellé állítani. Az Adjust partnerei között egyébként megtalálható a Pinterest, az Uber, a Salesforce, a BuzzFeed, a Spotify és a Zinga.
Az Adjust nevű startup nyilvánosságra hozta a legfrissebb jelentését, amely átfogó képet nyújt a mobil alkalmazásokat használók szokásairól és az aktuális trendekről. A szakemberek kimutatták, hogy a készüléktulajdonosok egyre kevesebb programot telepítenek fel és azokkal egyre több időt töltenek el. Ez mind az iOS-t, mind az Androidot használók esetében igaz. A kutatók egy hónapon keresztül több mint 12 000 mobil alkalmazás használatát vizsgálták. A felhasználók a leggyakrabban a közösségi szoftvereket, a játékokat és a híralkalmazásokat futtatták. Kevésbé voltak népszerűek az üzleti, az életmód- és az elektronikus kereskedelmi programok.
Az elmúlt időszakban csökkent azoknak a száma, akik a telepítés után hosszú ideig használják az alkalmazásokat. Általánosságban elmondható, hogy az emberek egy szoftvert 7 nap után már nem futtatnak. Mindez az élesebb piaci versenyre, az elérhető szoftverek egyre nagyobb számára és az egy kategórián belül elérhető programok mennyiségének növekedésére vezethető vissza. Emellett a felbukkanó nehézségek (bejelentkezési gondok, kevésbé felhasználóbarát funkciók vagy szolgáltatások, összeomlások stb.) is oda vezetnek, hogy a készüléktulajdonosok elveszítik az érdeklődésüket az adott termék iránt.
Christian Henschel, az Adjust vezérigazgatója közölte, hogy az eredményeikből az derült ki, hogy az alkalmazás-fejlesztők számára egyre fontosabb lesz a felhasználók erősebb elkötelezése. A szoftverek használhatóság szempontjából való további optimalizálása is előtérbe kerül, mert csak így lehet az embereket hosszú távon egy bizonyos termék mellé állítani. Az Adjust partnerei között egyébként megtalálható a Pinterest, az Uber, a Salesforce, a BuzzFeed, a Spotify és a Zinga.