SG.hu
27 millió forint kárt okoz egy zsaroló vírus támadás
A Kaspersky Lab Corporate IT Security Risks 2016 kutatása szerint az elmúlt évben egy zsaroló vírus támadás átlagosan 99 000 amerikai dollárba, átszámítva több, mint 27 millió forintba került a kis és közép vállalatoknak.
Annak ellenére, hogy a kiberbűnözők nem garantálják az üzleti adatok visszajuttatását, a vállalkozók 34 %-a kifizette a váltságdíjat. A zsaroló vírus okozta kár több összetevőből áll: az üzleti tevékenység részleges vagy teljes felfüggesztése (belső üzleti folyamatok, pénzátutalások stb.), értékes adatok elvesztése (pénzügyi és projekt dokumentumok, ügyfél és partner adatbázisok stb.) és persze a cég jó hírének csökkenése.
Valójában a teljes kár két részre osztható: a váltságdíj és a járulékos veszteségek. A járulékos károk nagyrészt az IT alkalmazottak preventív munkájának hiányából adódnak (rosszul adminisztrált rendszerek, régi vagy hiányzó biztonsági mentés, könnyen feltörhető jelszavak, rendszertelenül frissített programok stb.). A kutatás szerint a kis és közép vállalkozások 30 %-a szenvedett jelentős mennyiségű adatveszteséget zsaroló vírus támadást követően.
"Azt látjuk, hogy a kis és közép vállalatok egy harmada továbbra is azt gondolja, hogy a váltságdíj kifizetése a leggazdaságosabb módja az adatok visszaszerzésének. Azonban a teljes kár végül sokkal nagyobb és nincs biztosíték arra, hogy a kérdésben levő céges adatokat vissza is kapják. Ahogy a bűnözők egyre több erőfeszítést fektetnek zsaroló vírus támadásaikba, a kis és közép vállalkozásoknak preventív lépéseket kell tenni, hogy csökkentsék a támadások kockázatát. A kiberveszélyek elleni védelem hatékonyságának érdekében, azt tanácsoljuk a kis és közép vállalatoknak, hogy célzott biztonsági megoldásokat és fejlett technológiákat használjanak" - mondja Vladimir Zapolyansky, a Kaspersky Lab egyik marketing vezetője.
Annak ellenére, hogy a kiberbűnözők nem garantálják az üzleti adatok visszajuttatását, a vállalkozók 34 %-a kifizette a váltságdíjat. A zsaroló vírus okozta kár több összetevőből áll: az üzleti tevékenység részleges vagy teljes felfüggesztése (belső üzleti folyamatok, pénzátutalások stb.), értékes adatok elvesztése (pénzügyi és projekt dokumentumok, ügyfél és partner adatbázisok stb.) és persze a cég jó hírének csökkenése.
Valójában a teljes kár két részre osztható: a váltságdíj és a járulékos veszteségek. A járulékos károk nagyrészt az IT alkalmazottak preventív munkájának hiányából adódnak (rosszul adminisztrált rendszerek, régi vagy hiányzó biztonsági mentés, könnyen feltörhető jelszavak, rendszertelenül frissített programok stb.). A kutatás szerint a kis és közép vállalkozások 30 %-a szenvedett jelentős mennyiségű adatveszteséget zsaroló vírus támadást követően.
"Azt látjuk, hogy a kis és közép vállalatok egy harmada továbbra is azt gondolja, hogy a váltságdíj kifizetése a leggazdaságosabb módja az adatok visszaszerzésének. Azonban a teljes kár végül sokkal nagyobb és nincs biztosíték arra, hogy a kérdésben levő céges adatokat vissza is kapják. Ahogy a bűnözők egyre több erőfeszítést fektetnek zsaroló vírus támadásaikba, a kis és közép vállalkozásoknak preventív lépéseket kell tenni, hogy csökkentsék a támadások kockázatát. A kiberveszélyek elleni védelem hatékonyságának érdekében, azt tanácsoljuk a kis és közép vállalatoknak, hogy célzott biztonsági megoldásokat és fejlett technológiákat használjanak" - mondja Vladimir Zapolyansky, a Kaspersky Lab egyik marketing vezetője.