Berta Sándor
Átszervezi kijelzőgyártó részlegét a Samsung
A dél-koreai konszern hosszú távon ragaszkodik az OLED-képernyők gyártásához.
A The Korea Times értesülései alapján a Samsung Display szétválasztja az OLED- és az LCD-kijelzők gyártását. A társaság a nyereséges OLED-részleg kiszervezésével optimális üzleti struktúrát akar kialakítani és középtávon teljesen háttérbe szorítaná az LCD-üzletágát. A cég szóvivője közölte, hogy bizonyos munkatársakat már elvontak az eddigi projektektől és az OLED-részleghez irányították át őket. Ez a lépés része az óriáscég belső programjának, amelynek lényege, hogy újjászervezik a veszteséges üzletágakat - vagyis a Samsung ezzel a döntéssel bizonyossá tette, hogy egy idő után ki akar szállni a veszteséges LCD-gyártásból.
A hagyományos LCD-kijelzők készítése egyre veszteségesebb és ez elsősorban az olcsón dolgozó kínai vetélytársaknak köszönhető. Ezzel párhuzamosan a kereslet is csökken, ezért minden résztvevő vállalkozás új utakat keres arra, hogy függetlenítse magát az LCD-technológiától. A Samsung gyakorlatilag teljesen visszaszorítaná az LCD-gyártást és közelebbről meg nem nevezett kínai vállalatokkal folytat tárgyalásokat az üzemei eladásáról.
A Samsung Display az esztendő első negyedévében átszámítva 270 milliárd won veszteséget volt kénytelen elkönyvelni az LCD-képernyőkkel kapcsolatos üzlet gyengélkedése miatt. Alternatív lehetőségként felmerült az LCD-részleg belső értékesítése, ebben az esetben az új tulajdonos a Samsung Electronics lehet. Az információt megerősíti, hogy a Samsung június végén bejelentette, hogy az év folyamán a következő generációs OLED-panelek gyártását 50 százalékkal akarja növelni.
A The Korea Times értesülései alapján a Samsung Display szétválasztja az OLED- és az LCD-kijelzők gyártását. A társaság a nyereséges OLED-részleg kiszervezésével optimális üzleti struktúrát akar kialakítani és középtávon teljesen háttérbe szorítaná az LCD-üzletágát. A cég szóvivője közölte, hogy bizonyos munkatársakat már elvontak az eddigi projektektől és az OLED-részleghez irányították át őket. Ez a lépés része az óriáscég belső programjának, amelynek lényege, hogy újjászervezik a veszteséges üzletágakat - vagyis a Samsung ezzel a döntéssel bizonyossá tette, hogy egy idő után ki akar szállni a veszteséges LCD-gyártásból.
A hagyományos LCD-kijelzők készítése egyre veszteségesebb és ez elsősorban az olcsón dolgozó kínai vetélytársaknak köszönhető. Ezzel párhuzamosan a kereslet is csökken, ezért minden résztvevő vállalkozás új utakat keres arra, hogy függetlenítse magát az LCD-technológiától. A Samsung gyakorlatilag teljesen visszaszorítaná az LCD-gyártást és közelebbről meg nem nevezett kínai vállalatokkal folytat tárgyalásokat az üzemei eladásáról.
A Samsung Display az esztendő első negyedévében átszámítva 270 milliárd won veszteséget volt kénytelen elkönyvelni az LCD-képernyőkkel kapcsolatos üzlet gyengélkedése miatt. Alternatív lehetőségként felmerült az LCD-részleg belső értékesítése, ebben az esetben az új tulajdonos a Samsung Electronics lehet. Az információt megerősíti, hogy a Samsung június végén bejelentette, hogy az év folyamán a következő generációs OLED-panelek gyártását 50 százalékkal akarja növelni.