Berta Sándor
Európa - előzött az online reklámpiac
A kontinensen az internetes hirdetési piac először előzte meg a bevételek szempontjából a televíziós reklámszektort.
Komoly mérföldkőhöz érkezett a reklámpiac, amelynél eddig a televíziós hirdetések voltak a meghatározóak, annak ellenére, hogy az internet szerepe az elmúlt években ezen a területen is egyre inkább fontossá vált. Az Interactive Advertising Bureau (IAB) nevű szakmai szövetség legfrissebb adatai alapján az online reklámpiac tavaly 2014-hez képest 13 százalékkal nőtt és a bevétele elérte a 36,2 milliárd eurót. A televíziós hirdetési piacon eközben 33,3 milliárd euró bevétel keletkezett. Ezzel az internetes hirdetések először termeltek több pénzt, mint a televíziós reklámok.
A legnagyobb európai online reklámpiacknak az IAB Europe adatai szerint Nagy-Britannia számít, ahol 2015-ben 11,8 milliárd bevétel keletkezett. A második helyre - 5,8 milliárd eurós bevétellel - Németország került. A legnagyobb összegeket ezen a területen a keresői marketing biztosítja, amelyből több mint 16,9 milliárd euró folyt be - illetve ki a kontinensről, tekintve, hogy a piac messze legerősebb szereplője az amerikai Google. Erősebben növekszik viszont a bannerek és más webes ajánlatok piaca, ahol tavaly 13,9 milliárd euró bevételt regisztráltak. Különösen a video- és a mobilhirdetések járultak hozzá az ágazat növekedéséhez.
Komoly mérföldkőhöz érkezett a reklámpiac, amelynél eddig a televíziós hirdetések voltak a meghatározóak, annak ellenére, hogy az internet szerepe az elmúlt években ezen a területen is egyre inkább fontossá vált. Az Interactive Advertising Bureau (IAB) nevű szakmai szövetség legfrissebb adatai alapján az online reklámpiac tavaly 2014-hez képest 13 százalékkal nőtt és a bevétele elérte a 36,2 milliárd eurót. A televíziós hirdetési piacon eközben 33,3 milliárd euró bevétel keletkezett. Ezzel az internetes hirdetések először termeltek több pénzt, mint a televíziós reklámok.
A legnagyobb európai online reklámpiacknak az IAB Europe adatai szerint Nagy-Britannia számít, ahol 2015-ben 11,8 milliárd bevétel keletkezett. A második helyre - 5,8 milliárd eurós bevétellel - Németország került. A legnagyobb összegeket ezen a területen a keresői marketing biztosítja, amelyből több mint 16,9 milliárd euró folyt be - illetve ki a kontinensről, tekintve, hogy a piac messze legerősebb szereplője az amerikai Google. Erősebben növekszik viszont a bannerek és más webes ajánlatok piaca, ahol tavaly 13,9 milliárd euró bevételt regisztráltak. Különösen a video- és a mobilhirdetések járultak hozzá az ágazat növekedéséhez.