Berta Sándor

Egyesült a Startpage és az Ixquick

A két szolgáltatás hasonlóan néz ki, de teljesen más módon működik. Ennek ellenére összevonják őket.

A Startpage a Google keresési eredményeit mutatja meg, de anélkül, hogy az amerikai webes óriás számára adatokat továbbítana. Az Ixquick pedig egy metakereső és más szolgáltatók (Yahoo!, Yandex stb.) keresési találatait sorolja fel. A Startpage és az Ixquick összeolvadása egyáltalán nem meglepő, hiszen mind a két platformot a Surfboard Holding B.V. nevű holland cég üzemelteti és nem csupán a dizájnjuk egyezik meg, de a logójuk is hasonló. Ráadásul mind a két szolgáltatás mottója ugyanaz volt: "a világ legdiszkrétebb keresője".

Az Ixquick előnye, hogy nem tárolja a felhasználók IP-címeit és kizárólag egy névtelen sütifájlra épít, amely az internetezők keresési beállításait tartalmazza. Egy URL-generátornak köszönhetően arra is lehetőség van, hogy a beállításokat sütifájl nélkül tárolja el a platform. A keresési eredmények egy saját proxyszerveren keresztül is lekérdezhetők. Nem véletlen, hogy a keresőt korábban kitüntették a European Privacy Seal nevű adatvédelmi elismeréssel.

A konkrét kérdésekhez az Ixquick képes más különleges keresőket vagy oldalakat is bevonni a válaszok megtalálására és lehetőség van képek és videók keresésére. Utóbbinál csak a YouTube áll rendelkezésre és bár a keresés anonim módon valósul meg, a felvételek megtekintése már koránt sem az. A Startpage együttműködik a Google csapatával és elsősorban azoknak lehet hasznos, akik a konszern találataira akarnak támaszkodni, de nem szeretnének adatokat kiadni magukról.

A két platform jelenleg naponta több mint 6 millió keresést dolgoz fel. Jörg Bauer, a Surfboard képviselője azzal indokolta a szolgáltatások egyesítését, hogy az Ixquick név nem volt jól megjegyezhető, a felhasználók egyértelműen a Startpage ajánlatát és nevét fogadták el jobban. Az új Startpage továbbra is a Google eredményeire támaszkodik, de átveszi az Ixquick beállítási lehetőségeit. Emellett lehetőség van a közvetlen információk, például a Wikipédia-bejegyzések megmutatására.

A holland cég továbbra is hirdetési bevételekből tartja fenn magát, de a reklámok nem személyre szabottak, hanem névtelenek. Bauer közölte: azáltal, hogy egy márkára összpontosítanak, felszabadulnak az erőforrásaik és az 50 munkatársuk azzal foglalkozhat, hogy a platform még inkább felhasználóbarát legyen. Ezzel párhuzamosan fejlesztik a Startmail nevű ingyenes levelezőszolgáltatást is, amely az üzeneteket PGP-titkosítással védi. A Startpage és a Startmail a jövőben szorosan egymáshoz fog kapcsolódni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!