SG.hu
Sokaknál a legjobb barátot is megelőzi a mobiltelefon
Digitális barátból ellenség: a felhasználók 29%-a viszi magával a készülékét a fürdőszobába is, annak ellenére, hogy kémkedhetnek utána.
A Kaspersky Lab és a B2B International felmérése szerint a felhasználók és a digitális eszközeik közötti kapcsolat gyakran szorosabb, mint a legjobb barátok közötti viszony, amit az a két tény is alátámaszt, hogy 29%-uk magával viszi őket a fürdőszobába is, illetve 25%-uk olyan titkokat is megoszt eszközeivel, amelyeket senkinek sem mondana el. A kutatás szerint az emberek túlnyomó többsége (87%-a) fontos, bizalmas és sokszor pótolhatatlan információkat tárol az okostelefonján, többek között jelszavakat, üzeneteket, fotókat, kontaktokat, fájlokat és egyéb kritikus fontosságú tartalmakat. Négy válaszadóból egy készülékén olyan adatok is vannak, amelyeket senki mással nem szeretne megosztani.
Készülékeiket szinte mindenhol használják az emberek, többek között a munkahelyükön (52%), az autójukban (41%) a tömegközlekedési eszközökön (39%), az ágyukban (58%), sőt még a fürdőszobájukban (29%) is. Az otthonunkon kívül készülékeinket számos veszély fenyegeti, megsérülhetnek, elveszhetnek és ellophatják őket, sőt, az adatok ellopására vagy kémkedésre szakosodott kiberbűnözők is feltörhetik őket.
A nyilvános Wi-Fi hálózatokra csatlakozó készülékek kiváltképp ki vannak téve a támadásnak. Mindezek ellenére kevés ember tesz óvintézkedéseket a veszélyek csökkentése érdekében. A felmérés szerint a felhasználók csupán 26%-a változtat online szokásain a nem biztonságos, nyilvános Wi-Fi hálózatok használatakor, annak ellenére, hogy a hackerek könnyen lehallgathatják a forgalmat és megszerezhetik a jelszavakat. Csak a felhasználók közel fele (47%-a) használja készüléke biztonsági funkcióit, többek között a távolról történő blokkolást vagy a készülékkereső szolgáltatást.
A készülékek védelmének elhanyagolása beláthatatlan következményeket vonhat maga után. A felmérés szerint a személyes vagy bizalmas információit kiszivárogtatták azon felhasználók 25%-ának, akiknek a készüléke elveszett vagy ellopták azt. Mindez persze nem jelenti azt, hogy a biztonsági veszélyek automatikusan megszűnnek, amint hazaérünk. Otthonunkban más, akár nagyobb veszélyek fenyegetnek minket, különösen az olyan bizalmas helyeken, mint a hálószoba és fürdőszoba, mivel egy feltört készülék webkamerája távolról bekapcsolható, és felvételek készíthetők vele.
“A felhasználókat szoros kapcsolat fűzi készülékeikhez, és emiatt könnyen megfeledkezhetnek a biztonságról. Nehéz elképzelni, hogy egy olyan tárgy, amit mindig magunknál hordunk és szinte minden dolog kapcsán hozzá fordulunk, potenciális fenyegetést jelenthet számunkra. De ez bekövetkezhet, és be is következik. A digitális barátunk könnyen az ellenségünkké válhat. A potenciális veszélyek semmibe vétele és a megfelelő védelem hiánya bizalmas információk, pénzünk vagy akár a személyazonosságunk ellopásához vezethet. A készülék kamerája, amellyel a minket körülvevő világ eseményeit rögzíthetjük, feltörés esetén egy minket kémlelő és folytonosan megfigyelő eszközzé válhat. A biztonság nem egy opcionális extra funkció." - nyilatkozta Peter Aleshkin, a Kaspersky Lab Consumer Marketing részlegének igazgatója.
A Kaspersky Lab és a B2B International felmérése szerint a felhasználók és a digitális eszközeik közötti kapcsolat gyakran szorosabb, mint a legjobb barátok közötti viszony, amit az a két tény is alátámaszt, hogy 29%-uk magával viszi őket a fürdőszobába is, illetve 25%-uk olyan titkokat is megoszt eszközeivel, amelyeket senkinek sem mondana el. A kutatás szerint az emberek túlnyomó többsége (87%-a) fontos, bizalmas és sokszor pótolhatatlan információkat tárol az okostelefonján, többek között jelszavakat, üzeneteket, fotókat, kontaktokat, fájlokat és egyéb kritikus fontosságú tartalmakat. Négy válaszadóból egy készülékén olyan adatok is vannak, amelyeket senki mással nem szeretne megosztani.
Készülékeiket szinte mindenhol használják az emberek, többek között a munkahelyükön (52%), az autójukban (41%) a tömegközlekedési eszközökön (39%), az ágyukban (58%), sőt még a fürdőszobájukban (29%) is. Az otthonunkon kívül készülékeinket számos veszély fenyegeti, megsérülhetnek, elveszhetnek és ellophatják őket, sőt, az adatok ellopására vagy kémkedésre szakosodott kiberbűnözők is feltörhetik őket.
A nyilvános Wi-Fi hálózatokra csatlakozó készülékek kiváltképp ki vannak téve a támadásnak. Mindezek ellenére kevés ember tesz óvintézkedéseket a veszélyek csökkentése érdekében. A felmérés szerint a felhasználók csupán 26%-a változtat online szokásain a nem biztonságos, nyilvános Wi-Fi hálózatok használatakor, annak ellenére, hogy a hackerek könnyen lehallgathatják a forgalmat és megszerezhetik a jelszavakat. Csak a felhasználók közel fele (47%-a) használja készüléke biztonsági funkcióit, többek között a távolról történő blokkolást vagy a készülékkereső szolgáltatást.
A készülékek védelmének elhanyagolása beláthatatlan következményeket vonhat maga után. A felmérés szerint a személyes vagy bizalmas információit kiszivárogtatták azon felhasználók 25%-ának, akiknek a készüléke elveszett vagy ellopták azt. Mindez persze nem jelenti azt, hogy a biztonsági veszélyek automatikusan megszűnnek, amint hazaérünk. Otthonunkban más, akár nagyobb veszélyek fenyegetnek minket, különösen az olyan bizalmas helyeken, mint a hálószoba és fürdőszoba, mivel egy feltört készülék webkamerája távolról bekapcsolható, és felvételek készíthetők vele.
“A felhasználókat szoros kapcsolat fűzi készülékeikhez, és emiatt könnyen megfeledkezhetnek a biztonságról. Nehéz elképzelni, hogy egy olyan tárgy, amit mindig magunknál hordunk és szinte minden dolog kapcsán hozzá fordulunk, potenciális fenyegetést jelenthet számunkra. De ez bekövetkezhet, és be is következik. A digitális barátunk könnyen az ellenségünkké válhat. A potenciális veszélyek semmibe vétele és a megfelelő védelem hiánya bizalmas információk, pénzünk vagy akár a személyazonosságunk ellopásához vezethet. A készülék kamerája, amellyel a minket körülvevő világ eseményeit rögzíthetjük, feltörés esetén egy minket kémlelő és folytonosan megfigyelő eszközzé válhat. A biztonság nem egy opcionális extra funkció." - nyilatkozta Peter Aleshkin, a Kaspersky Lab Consumer Marketing részlegének igazgatója.