SG.hu
Áttörés a mobilnet hazai használatában
A mobilinternet az okostelefonok elterjedésével megteremti a lehetőségét, hogy mindig képben legyünk és kapcsolatban maradjunk.
A felnőtt magyar netezők felének már zsebében az internet: rendelkezik olyan okostelefonnal, amivel mobilinternet segítségével bármikor és bárhol csatlakozhat a világhálóhoz. A lehetőséget ki is használják: négytizedük naponta megnézi okostelefonján a közösségi oldalakat, míg egyharmaduk például így is tájékozódik a várható időjárásról.
Eljött az idő Magyarországon is, hogy az internetet helytől és időtől függetlenül már az internetezők többsége használja az okoseszközökön elérhető mobilinternet révén. Az eNET 2015. januári felmérése alapján a felnőtt magyar internetezők 62%-a használ okostelefont, és 51%-a már mobilinterneten, azaz mobiltelefon szolgáltatója által biztosított kapcsolaton keresztül (is) kapcsolódik a világhálóhoz. Az okostelefon-használók számának dinamikus növekedése megágyazott a mobilinternetnek, az elmúlt másfél évben 15%-kal nőtt az okostelefont használók tábora az internetezők körében.
Aki rendelkezik megfelelő eszközzel, az megtalálja a megfelelő szolgáltatást is. Így az okostelefont használók túlnyomó többsége szó szerint kezében tartja az internetet: 94%-a úgy használja internetezésre a készülékét, hogy annak kijelzőjén böngészik webes tartalmat, 55% mobilinternetet és wifi-t egyaránt igénybe vesz ehhez, 36% csak wifi-n keresztül, míg 3% kizárólag mobilinternet-szolgáltatáson keresztül kapcsolódik a világhálóhoz készülékével. Az okostelefont használók 72%-a Android operációs rendszert használ, 11% Windows Phone-t, 9% iOS-t. A Symbian és a Blackberry platform elterjedtsége jóval kisebb (1-1%).
A magyarországi internethasználók közül sokan napi szinten használják ki mobiltelefonjuk internetes képességeit, például a mobiltelefonjukon is látogatják a közösségi média oldalakat (41%), böngésznek a neten (41%), intézik elektronikus levelezésüket (36%), nézik az időjárás-előrejelzést (34%), vagy éppen információt keresnek (34%). Elmondható tehát, hogy a mobiltelefont használók több mint négytizedénél napi rutinná vált a mobiltelefonon elérhető internetes szolgáltatások használata.
Mi kell egy mobilinternet-előfizetőnek? A tapasztalatok szerint minden, ami egy ilyen, ma már alapvetőnek tekinthető szolgáltatástól elvárható, azaz legyen megbízható, mindenhol elérhető és megfizethető árú, némi fogyasztócentrikus, barátságos rugalmassággal – például ne kapcsolják le azonnal a szolgáltatást túlfogyasztás esetén. De azért vannak érezhető hangsúlykülönbségek is a szolgáltatás különböző aspektusainak megítélésében a mobilinternet-használók körében. A legfontosabb a szolgáltatás megbízható működése – amit az igénybe vevők az 5-fokú skálán fontosság szempontjából 4,7-re értékeltek.
Nem sokkal számít kevésbé jelentős tényezőnek a mobilinternet lefedettség és szolgáltatás ára: mindkét tényező egyaránt 4,5-ös értékelést kapott. Tehát megállapítható, hogy a mobilinternetet használók elsősorban azt szeretik, ha egy szolgáltató biztos szolgáltatást nyújt, széles lefedettséggel és megfelelő áron.
Az emberi kapcsolatok fenntartását, folyamatosságát nagy mértékben segítette elő már maga a telefon, majd a mobiltelefon. Az internethez kapcsolódni tudó okostelefonok megjelenése és a mobilinternet elterjedése újabb lökést adott ennek a folyamatnak. Az okostelefont használók 61%-a saját bevallása szerint szinte soha sem kapcsolja ki készülékét, 46% éjszaka is maga mellett tartja, míg 26% első dolga ébredés után ránézni. Nem véletlenül: az okostelefonok egyre többek életében töltenek be egyre fontosabb szerepet, mára a jövő csodáiból az átlagember számára is elérhető és praktikusan kihasználható mindennapos eszközzé váltak, amellyel folyamatosan elérhető az internet, illetve annak szolgáltatásai.
A felnőtt magyar netezők felének már zsebében az internet: rendelkezik olyan okostelefonnal, amivel mobilinternet segítségével bármikor és bárhol csatlakozhat a világhálóhoz. A lehetőséget ki is használják: négytizedük naponta megnézi okostelefonján a közösségi oldalakat, míg egyharmaduk például így is tájékozódik a várható időjárásról.
Eljött az idő Magyarországon is, hogy az internetet helytől és időtől függetlenül már az internetezők többsége használja az okoseszközökön elérhető mobilinternet révén. Az eNET 2015. januári felmérése alapján a felnőtt magyar internetezők 62%-a használ okostelefont, és 51%-a már mobilinterneten, azaz mobiltelefon szolgáltatója által biztosított kapcsolaton keresztül (is) kapcsolódik a világhálóhoz. Az okostelefon-használók számának dinamikus növekedése megágyazott a mobilinternetnek, az elmúlt másfél évben 15%-kal nőtt az okostelefont használók tábora az internetezők körében.
Aki rendelkezik megfelelő eszközzel, az megtalálja a megfelelő szolgáltatást is. Így az okostelefont használók túlnyomó többsége szó szerint kezében tartja az internetet: 94%-a úgy használja internetezésre a készülékét, hogy annak kijelzőjén böngészik webes tartalmat, 55% mobilinternetet és wifi-t egyaránt igénybe vesz ehhez, 36% csak wifi-n keresztül, míg 3% kizárólag mobilinternet-szolgáltatáson keresztül kapcsolódik a világhálóhoz készülékével. Az okostelefont használók 72%-a Android operációs rendszert használ, 11% Windows Phone-t, 9% iOS-t. A Symbian és a Blackberry platform elterjedtsége jóval kisebb (1-1%).
A magyarországi internethasználók közül sokan napi szinten használják ki mobiltelefonjuk internetes képességeit, például a mobiltelefonjukon is látogatják a közösségi média oldalakat (41%), böngésznek a neten (41%), intézik elektronikus levelezésüket (36%), nézik az időjárás-előrejelzést (34%), vagy éppen információt keresnek (34%). Elmondható tehát, hogy a mobiltelefont használók több mint négytizedénél napi rutinná vált a mobiltelefonon elérhető internetes szolgáltatások használata.
Mi kell egy mobilinternet-előfizetőnek? A tapasztalatok szerint minden, ami egy ilyen, ma már alapvetőnek tekinthető szolgáltatástól elvárható, azaz legyen megbízható, mindenhol elérhető és megfizethető árú, némi fogyasztócentrikus, barátságos rugalmassággal – például ne kapcsolják le azonnal a szolgáltatást túlfogyasztás esetén. De azért vannak érezhető hangsúlykülönbségek is a szolgáltatás különböző aspektusainak megítélésében a mobilinternet-használók körében. A legfontosabb a szolgáltatás megbízható működése – amit az igénybe vevők az 5-fokú skálán fontosság szempontjából 4,7-re értékeltek.
Nem sokkal számít kevésbé jelentős tényezőnek a mobilinternet lefedettség és szolgáltatás ára: mindkét tényező egyaránt 4,5-ös értékelést kapott. Tehát megállapítható, hogy a mobilinternetet használók elsősorban azt szeretik, ha egy szolgáltató biztos szolgáltatást nyújt, széles lefedettséggel és megfelelő áron.
Az emberi kapcsolatok fenntartását, folyamatosságát nagy mértékben segítette elő már maga a telefon, majd a mobiltelefon. Az internethez kapcsolódni tudó okostelefonok megjelenése és a mobilinternet elterjedése újabb lökést adott ennek a folyamatnak. Az okostelefont használók 61%-a saját bevallása szerint szinte soha sem kapcsolja ki készülékét, 46% éjszaka is maga mellett tartja, míg 26% első dolga ébredés után ránézni. Nem véletlenül: az okostelefonok egyre többek életében töltenek be egyre fontosabb szerepet, mára a jövő csodáiból az átlagember számára is elérhető és praktikusan kihasználható mindennapos eszközzé váltak, amellyel folyamatosan elérhető az internet, illetve annak szolgáltatásai.