SG.hu
Kombinált előfizetői adatcsomagokat szeretnének az emberek
A jövőben a fogyasztók további követelményeket fognak támasztani a többfelhasználós és kombinált előfizetői adatcsomagokkal szemben, elsősorban az elérhető szolgáltatások, funkciók terén.
Az Ericsson ConsumerLab a kombinált előfizetői adatcsomagokat és a megjelenésük fogyasztói magatartásra gyakorolt hatásait vizsgálta. A vizsgálat emellett felmérte az alkalmazásuk mozgatóit és akadályait is. Az okostelefon felhasználók elsősorban jelentős adatkedvezményre vágynak a kombinált előfizetői csomagok keretében, de nagy az igény a korlátlan hang- és SMS szolgáltatásra is. A jelenlegi kombinált csomag felhasználók 20%-a azonban már többre vágyik ezeknél az alapszolgáltatásoknál, és új funkciókat vár el: például a fix szélessávú adatkedvezményük összekapcsolását ezekkel a csomagokkal, valamint a csomag részeként exkluzív mozi és televíziós tartalmakhoz való ingyenes hozzáférést.
A jelentés egyik legfontosabb következtetése az, hogy a jövőbeni kombinált előfizetői adatcsomag felhasználók jelentősen különbözni fognak a jelenlegiektől, és hogy ez új követelmények elé állítja majd a szolgáltatókat. „Azt állapítottuk meg, hogy azoknak az okostelefon felhasználóknak, akik jelenleg kombinált adatcsomagot használnak, körülbelül az egynegyede ’nagyfelhasználó’, aki jelentős mennyiségű mobil adatot használ – mondta Jasmeet Singh Sethi, az Ericsson ConsumerLab főtanácsadója. – A jövőben ez az arány várhatóan nőni fog, akár az összes megosztott adatcsomag felhasználó 40%-áig.”
A felhasználóknak többféle elvárása is van a kombinált előfizetői adatcsomagjaikkal szemben. Szeretnék, hogy a felmerülő költségek legyenek egyértelműek és az ajánlat legyen egyszerű és átlátható, amely még promóciók esetén sem változik. Jobb applikációs lefedettséget (az intenzív felhasználók számára), a fogyasztás valós idejű szabályozását, illetve az új típusú csatlakoztatott eszközök, például egyéb hordozható eszközökre való kiterjesztést szeretnének.
A cég közleménye szerint a fogyasztók bonyolultnak találják a kombinált előfizetői csomagjaikat, és nagyobb átláthatóságra vágynak: 46%-uk elégedetlen, amikor arról kérdezik, átlátja-e a különböző tarifacsomagok kínálatát, míg öt felhasználóból kettő elégedetlen a felhasználás nyomon követhetőségével, módosíthatóságával és ellenőrzésével.
A tipikus okostelefon-felhasználó háztartásában legalább hat digitális eszköz van: három internet felhasználó, két mobil internet előfizetés és egy további kapcsolódási lehetőség, például fix szélessáv. Ez jelenleg több számlát és több különféle egyidejű adatcsomag meglétét eredményezi egy háztartáson belül. "Egyre többféle lehetőség kínálkozik, ami meglehetősen bonyolulttá teszi a több eszközös előfizetések kezelését – mondja Singh Sethi. – A fogyasztók úgy gondolják, hogy a többelőfizetéses kombinált adatcsomag ajánlatok jelenthetik a megoldást erre a digitális kapcsolódási feladványra."
Az Ericsson ConsumerLab a kombinált előfizetői adatcsomagokat és a megjelenésük fogyasztói magatartásra gyakorolt hatásait vizsgálta. A vizsgálat emellett felmérte az alkalmazásuk mozgatóit és akadályait is. Az okostelefon felhasználók elsősorban jelentős adatkedvezményre vágynak a kombinált előfizetői csomagok keretében, de nagy az igény a korlátlan hang- és SMS szolgáltatásra is. A jelenlegi kombinált csomag felhasználók 20%-a azonban már többre vágyik ezeknél az alapszolgáltatásoknál, és új funkciókat vár el: például a fix szélessávú adatkedvezményük összekapcsolását ezekkel a csomagokkal, valamint a csomag részeként exkluzív mozi és televíziós tartalmakhoz való ingyenes hozzáférést.
A jelentés egyik legfontosabb következtetése az, hogy a jövőbeni kombinált előfizetői adatcsomag felhasználók jelentősen különbözni fognak a jelenlegiektől, és hogy ez új követelmények elé állítja majd a szolgáltatókat. „Azt állapítottuk meg, hogy azoknak az okostelefon felhasználóknak, akik jelenleg kombinált adatcsomagot használnak, körülbelül az egynegyede ’nagyfelhasználó’, aki jelentős mennyiségű mobil adatot használ – mondta Jasmeet Singh Sethi, az Ericsson ConsumerLab főtanácsadója. – A jövőben ez az arány várhatóan nőni fog, akár az összes megosztott adatcsomag felhasználó 40%-áig.”
A felhasználóknak többféle elvárása is van a kombinált előfizetői adatcsomagjaikkal szemben. Szeretnék, hogy a felmerülő költségek legyenek egyértelműek és az ajánlat legyen egyszerű és átlátható, amely még promóciók esetén sem változik. Jobb applikációs lefedettséget (az intenzív felhasználók számára), a fogyasztás valós idejű szabályozását, illetve az új típusú csatlakoztatott eszközök, például egyéb hordozható eszközökre való kiterjesztést szeretnének.
A cég közleménye szerint a fogyasztók bonyolultnak találják a kombinált előfizetői csomagjaikat, és nagyobb átláthatóságra vágynak: 46%-uk elégedetlen, amikor arról kérdezik, átlátja-e a különböző tarifacsomagok kínálatát, míg öt felhasználóból kettő elégedetlen a felhasználás nyomon követhetőségével, módosíthatóságával és ellenőrzésével.
A tipikus okostelefon-felhasználó háztartásában legalább hat digitális eszköz van: három internet felhasználó, két mobil internet előfizetés és egy további kapcsolódási lehetőség, például fix szélessáv. Ez jelenleg több számlát és több különféle egyidejű adatcsomag meglétét eredményezi egy háztartáson belül. "Egyre többféle lehetőség kínálkozik, ami meglehetősen bonyolulttá teszi a több eszközös előfizetések kezelését – mondja Singh Sethi. – A fogyasztók úgy gondolják, hogy a többelőfizetéses kombinált adatcsomag ajánlatok jelenthetik a megoldást erre a digitális kapcsolódási feladványra."