SG.hu
A 4K tévék agyra gyakorolt hatásait vizsgálták
Egy élettani reakciókat vizsgáló kísérlet keretein belül vizsgálták az UHD élmény testre és szellemre gyakorolt hatását.
A neurofiziológiai kísérlet az UHD és a Full HD TV-k élettani hatását vizsgálta. A kísérlet célja, hogy megmutassa a technológiai fejlesztések - jelen esetben a Samsung SUHD TV-k - szervezetünkre gyakorolt hatását. A Full HD (azaz 1080 pixeles) felbontás több mint ötször annyi képinformációval szolgál, mint a normál felbontású készülékek, az UHD TV-k pedig még a Full HD-nál is négyszer részletgazdagabb megjelenítésre képesek.
A kísérlet résztvevői a 18 és 65 év közötti korosztályba tartoztak. A teszt során elektródák segítségével mindvégig figyelemmel kísérték az EEG adataikat, az elektromos aktivitásukat (EDA) valamint a szívfrekvenciájukat. Az alanyok a kísérlet során a Netflix által biztosított 4K tartalmat és egy futballmeccset néztek UHD és HD felbontásban. A pártatlanság biztosítása érdekében a televíziók márkajelzését a kísérlet idejére letakarták.
Az eredmények egyértelműen megmutatták, hogy egy UHD TV sokkal magával ragadóbb élményt képes nyújtani, mint egy Full HD TV. Ez elsősorban a megnövekedett közeledő motivációnak (ez a mutató a valamire irányuló vonzódás mértékét jelzi), vizuális feldolgozásnak és a béta teljesítménynek (az aktív gondolkodás vagy koncentráció mérésére szolgáló mutató) köszönhető.
A kísérletben résztvevők 62%-kal hatékonyabban voltak képesek feldolgozni a vizuális ingereket, amikor UHD TV-t nézték. A gazdagabb vizuális élmények befogadása érdekében az agy ilyenkor sokkal nagyobb teljesítményen működik, ezáltal részletgazdagabban tudja feldolgozni az eseményeket. A vizsgálat során az alanyok 25%-kal gyakrabban élték át az "itt és most élményt", sokkal gyorsabban voltak képesek reagálni a látottakra, a tartalom pedig jobban lekötötte a figyelmüket.
A résztvevőkből egyértelműen pozitív érzelmi reakciókat váltott ki az UHD képernyőn keresztül történő tartalomfogyasztás: a Full HD-hoz képest 20%-kal jobban vonzódtak az UHD képernyőn játszott tartalmakhoz. Az UHD készüléket nézők második és harmadik lejátszás után is 29%-kal jobban elmélyültek a látottakban, mint azok, akik HD képernyőn nézték ugyanazt.
A neurofiziológiai kísérlet az UHD és a Full HD TV-k élettani hatását vizsgálta. A kísérlet célja, hogy megmutassa a technológiai fejlesztések - jelen esetben a Samsung SUHD TV-k - szervezetünkre gyakorolt hatását. A Full HD (azaz 1080 pixeles) felbontás több mint ötször annyi képinformációval szolgál, mint a normál felbontású készülékek, az UHD TV-k pedig még a Full HD-nál is négyszer részletgazdagabb megjelenítésre képesek.
A kísérlet résztvevői a 18 és 65 év közötti korosztályba tartoztak. A teszt során elektródák segítségével mindvégig figyelemmel kísérték az EEG adataikat, az elektromos aktivitásukat (EDA) valamint a szívfrekvenciájukat. Az alanyok a kísérlet során a Netflix által biztosított 4K tartalmat és egy futballmeccset néztek UHD és HD felbontásban. A pártatlanság biztosítása érdekében a televíziók márkajelzését a kísérlet idejére letakarták.
Az eredmények egyértelműen megmutatták, hogy egy UHD TV sokkal magával ragadóbb élményt képes nyújtani, mint egy Full HD TV. Ez elsősorban a megnövekedett közeledő motivációnak (ez a mutató a valamire irányuló vonzódás mértékét jelzi), vizuális feldolgozásnak és a béta teljesítménynek (az aktív gondolkodás vagy koncentráció mérésére szolgáló mutató) köszönhető.
A kísérletben résztvevők 62%-kal hatékonyabban voltak képesek feldolgozni a vizuális ingereket, amikor UHD TV-t nézték. A gazdagabb vizuális élmények befogadása érdekében az agy ilyenkor sokkal nagyobb teljesítményen működik, ezáltal részletgazdagabban tudja feldolgozni az eseményeket. A vizsgálat során az alanyok 25%-kal gyakrabban élték át az "itt és most élményt", sokkal gyorsabban voltak képesek reagálni a látottakra, a tartalom pedig jobban lekötötte a figyelmüket.
A résztvevőkből egyértelműen pozitív érzelmi reakciókat váltott ki az UHD képernyőn keresztül történő tartalomfogyasztás: a Full HD-hoz képest 20%-kal jobban vonzódtak az UHD képernyőn játszott tartalmakhoz. Az UHD készüléket nézők második és harmadik lejátszás után is 29%-kal jobban elmélyültek a látottakban, mint azok, akik HD képernyőn nézték ugyanazt.