Berta Sándor
A Yahoo! Mail nem engedélyezi a reklámblokkolókat
A levelezőszolgáltatás a jövőben nem teszi lehetővé a hirdetésblokkoló programok használatát.
Amennyiben valaki bekapcsolt reklámblokkolóval lép fel a Yahoo! Mail oldalára, hibaüzenetet kap, amely szerint a leveleit nem láthatja és kérik, hogy kapcsolja ki az adott szoftvert. A jelenségről először a Digiday számolt be. Tom Yeomans, a Yavli fejlesztője azt nyilatkozta, hogy a cég még csak kipróbálja a dolgot. A szakember szavait megerősítette Anne Yeh, a Yahoo! szóvivője, aki közölte, hogy folyamatosan fejlesztenek és tesztelnek új termékeket. A mostani lépés pedig egy teszt, amely az amerikai felhasználók egy részét érinti.
A bevezetett gyakorlat abban a különbözik a híroldalaknál alkalmazott blokkolástól, hogy az embereknek nem igazán van más lehetőségük, mint kikapcsolni a reklámblokkolójukat és meg kell hajolniuk a Yahoo! akarata előtt. Yeomans ugyanakkor arra mutatott rá, hogy ez a lépés veszélyes lehet és hozzájárulhat ahhoz, hogy az amúgy is csökkenő felhasználói tábor tovább zsugorodjon. Persze kérdés, hogy egyébként mi szükségük lenne olyan felhasználókra, akik csak foglalják az erőforrásaikat és bevételt egyáltalán nem, csak kiadást termelnek.
Az internetezők természetesen egyáltalán nem örültek a lépésnek és mind webes fórumon, mind a Twitteren hangot adtak az elégedetlenségüknek.
Amennyiben valaki bekapcsolt reklámblokkolóval lép fel a Yahoo! Mail oldalára, hibaüzenetet kap, amely szerint a leveleit nem láthatja és kérik, hogy kapcsolja ki az adott szoftvert. A jelenségről először a Digiday számolt be. Tom Yeomans, a Yavli fejlesztője azt nyilatkozta, hogy a cég még csak kipróbálja a dolgot. A szakember szavait megerősítette Anne Yeh, a Yahoo! szóvivője, aki közölte, hogy folyamatosan fejlesztenek és tesztelnek új termékeket. A mostani lépés pedig egy teszt, amely az amerikai felhasználók egy részét érinti.
A bevezetett gyakorlat abban a különbözik a híroldalaknál alkalmazott blokkolástól, hogy az embereknek nem igazán van más lehetőségük, mint kikapcsolni a reklámblokkolójukat és meg kell hajolniuk a Yahoo! akarata előtt. Yeomans ugyanakkor arra mutatott rá, hogy ez a lépés veszélyes lehet és hozzájárulhat ahhoz, hogy az amúgy is csökkenő felhasználói tábor tovább zsugorodjon. Persze kérdés, hogy egyébként mi szükségük lenne olyan felhasználókra, akik csak foglalják az erőforrásaikat és bevételt egyáltalán nem, csak kiadást termelnek.
Az internetezők természetesen egyáltalán nem örültek a lépésnek és mind webes fórumon, mind a Twitteren hangot adtak az elégedetlenségüknek.