Berta Sándor

A Yahoo! Mail nem engedélyezi a reklám­blokkolókat

A levelezőszolgáltatás a jövőben nem teszi lehetővé a hirdetésblokkoló programok használatát.

Amennyiben valaki bekapcsolt reklámblokkolóval lép fel a Yahoo! Mail oldalára, hibaüzenetet kap, amely szerint a leveleit nem láthatja és kérik, hogy kapcsolja ki az adott szoftvert. A jelenségről először a Digiday számolt be. Tom Yeomans, a Yavli fejlesztője azt nyilatkozta, hogy a cég még csak kipróbálja a dolgot. A szakember szavait megerősítette Anne Yeh, a Yahoo! szóvivője, aki közölte, hogy folyamatosan fejlesztenek és tesztelnek új termékeket. A mostani lépés pedig egy teszt, amely az amerikai felhasználók egy részét érinti.


A bevezetett gyakorlat abban a különbözik a híroldalaknál alkalmazott blokkolástól, hogy az embereknek nem igazán van más lehetőségük, mint kikapcsolni a reklámblokkolójukat és meg kell hajolniuk a Yahoo! akarata előtt. Yeomans ugyanakkor arra mutatott rá, hogy ez a lépés veszélyes lehet és hozzájárulhat ahhoz, hogy az amúgy is csökkenő felhasználói tábor tovább zsugorodjon. Persze kérdés, hogy egyébként mi szükségük lenne olyan felhasználókra, akik csak foglalják az erőforrásaikat és bevételt egyáltalán nem, csak kiadást termelnek.

Az internetezők természetesen egyáltalán nem örültek a lépésnek és mind webes fórumon, mind a Twitteren hangot adtak az elégedetlenségüknek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Cat #5
    "Én most léptem ki onnan és nem rinyált az adblockeremre."
    Írja, hogy még csak amerikában vezették be.
  • Skylake #4
    Levelezőszoftverbe bele, azt csókolom. Levelek jönnek, a webmail debil reklámjai meg maradnak odakint.

    Egyébként meg ott a pont, kolléga. Nem csak a Yahoo-ra, hanem minden másra, egyre inkább:

    "Nem mellesleg meg minden felhasználó reklámértékű...
    Aki ugyanis adblockerrel megy fel, az tuti, hogy élő ember.
    A robotot nem zavarja a reklám...."

    A tendenciát persze értem a Yahoo oldaláról. Keményebb volna az óbégatás, halántékokon erek kidagadása a méregtől az userek százmilliójánál, ha a Szent Google, az úgynevezett Don't Be Evil rend nagymestere lépné meg ugyanezt ezt. Meg is fogja lépni rövidesen valamilyen formában, ez teljesen biztos. Bár engem tökre nem fog zavarni.
  • Szefmester #3
    Én most léptem ki onnan és nem rinyált az adblockeremre..

    Évek óta náluk van az elsődleges email fiókom, miközben a google a keresőm. :)
  • takysoft #2
    "Persze kérdés, hogy egyébként mi szükségük lenne olyan felhasználókra, akik csak foglalják az erőforrásaikat és bevételt egyáltalán nem, csak kiadást termelnek."

    Egyrészt aki yahoo levelezőt használ, az ennek a keresőjét is, ami meg már támogatott, mert ugye azért cégek fizetnek, hogy előbb jelenjenek meg a hirdetéseik.

    Másrészt kemény 6-8 évig használtam a Google levelezőkliensét, míg nem tavaly óta vásárolok tőlük 100 giga tárhelyet. (személyes anyagok, fotók... vinyódöglés esetére)
    Tény, hogy ez havi 2 dolláromba fáj... de akkor is :) profit

    Nem mellesleg meg minden felhasználó reklámértékű...
    Aki ugyanis adblockerrel megy fel, az tuti, hogy élő ember.
    A robotot nem zavarja a reklám....
    Utoljára szerkesztette: takysoft, 2015.11.23. 16:12:04
  • Merwenus #1
    Azt a kevés embert aki még használja hamar el fogják kergetni :D grat nekik