SG.hu
Magyarországra ért a HTC One A9
A karácsonyi szezonra időzítve nálunk is megtartották a sajtóbemutatót. Nagyon szép telefon, de erősen túl van árazva, szóval itthon garantált a bukás.
Ritka az, hogy egy telefont - illetve bármilyen szórakoztató-elektronikai terméket - a nemzetközi bemutatóval együtt mutassanak be Budapesten is, így mire a hazai újságírók a kezükbe foghatják, általában már mindent tudnak az adott készülékről. Persze számít a személyes megtapasztalás, a kézbe fogás élménye, de azért néhány év munka és több tucat teszt után nagy meglepetés nem szokta érni a firkászt. Éppen ezért sokszor az szokott a legérdekesebb lenni, hogy mit emel ki az ismert tulajdonságokból a hazai PR-es vagy kirendeltségvezető, melyik az a dolog, amire szerinte kíváncsi lesz a piac, illetve mit tart termékük legnagyobb erősségének.
A főszereplőről, a HTC One A9-ről többször írtunk, a technikai részletek pl. itt elolvashatók. A budapesti bemutatót a regionális marketing menedzser, Marko Savkovic tartotta. Az alig 20 perces előadás döntő része, 13 perc a külalakkal foglalkozott - a fentiek alapján ebből le lehet vonni a megfelelő következtetéseket. Az ilyen szinten a külsőre koncentrálás viszont nagyon is indokolt ennél a készüléknél, mely már megjelenése előtt megkapta a médiában az iPhone-másolat címkét. (Hátlapját elnézve ennek van is alapja.)
Fogása, tapintása remek, a minőségérzet kiváló, egyértelműen profi termék. Egy nagyon szép készülékről van szó, melyet - mint hallhattunk - a természet inspirált és 120 órán át tart legyártani, simára csiszolni. Négy színben állítják elő, fekete, szürke, vörös és arany; ugyan ez szubjektív, de talán a vörös volt a leggyönyörűbb.
A kisebb mobilcégek többnyire külső beszállítók termékeit legózzák össze, szóval műszakilag nehéz különlegeset alkotni, de itt egyértelműen nem is ezen volt a hangsúly. A belbecs terén Marko Savkovic csak a bővíthető memóriát emelte ki, miszerint ugyan még csak 512 GB-os microSD kártya van a boltokban, de ez már a 2 TB-os méretűt is támogatja. Kamerafronton a firmware-szintű módosításokat emelte ki, miszerint míg más készülékeknél csak a videók elindítása előtt lehet beállítani például a bőrünk szépségét javító effektet, itt menet közben is finomíthatunk rajta bármely szoftver használata esetén.
Kitűnni a tömegből csak a szoftverrel és/vagy a szép külalakkal lehet - a HTC itt mindkettőt megpróbálta. Tehát másik erős pontja a készüléknek a társaság saját felülete, a hatos Androidra (Marshmallow) húzott HTC Sense, melyet a Google-vel szorosan együttműködve fejlesztettek. Ez az első nem Nexus készülék, mely megkapta a legújabb operációs rendszert. Az alap Androidhoz képest a Sense megpróbál a lehető legkevésbé előtérbe tolakodni, olyanokból vehető észre a jelenléte, mint pl. mozgás közben hangosabban szól a hangszóró, vízszintes helyett függőlegesen pörgethető a menü és az ujjlenyomat-olvasó lehetővé teszi a szoftverboltban való fizetést.
Amiért biztosan sikertelen lesz itthon az a hihetetlen magas ára. Míg az Egyesült Államokban 399 dollárért vihető haza, addig itthon drágább, mint más gyártók csúcstermékei. Csak a legvégén, személyes rákérdezésre árulták el, hogy a saját zászlóshajó telefonjuknál mindössze 10 ezer forinttal lesz olcsóbb, azaz 239 ezer forintos áron kerül a boltokba két hét múlva - a Vodafone persze ettől még részletfizetéssel akár 1 forintért is odaadhatja.
Ritka az, hogy egy telefont - illetve bármilyen szórakoztató-elektronikai terméket - a nemzetközi bemutatóval együtt mutassanak be Budapesten is, így mire a hazai újságírók a kezükbe foghatják, általában már mindent tudnak az adott készülékről. Persze számít a személyes megtapasztalás, a kézbe fogás élménye, de azért néhány év munka és több tucat teszt után nagy meglepetés nem szokta érni a firkászt. Éppen ezért sokszor az szokott a legérdekesebb lenni, hogy mit emel ki az ismert tulajdonságokból a hazai PR-es vagy kirendeltségvezető, melyik az a dolog, amire szerinte kíváncsi lesz a piac, illetve mit tart termékük legnagyobb erősségének.
A főszereplőről, a HTC One A9-ről többször írtunk, a technikai részletek pl. itt elolvashatók. A budapesti bemutatót a regionális marketing menedzser, Marko Savkovic tartotta. Az alig 20 perces előadás döntő része, 13 perc a külalakkal foglalkozott - a fentiek alapján ebből le lehet vonni a megfelelő következtetéseket. Az ilyen szinten a külsőre koncentrálás viszont nagyon is indokolt ennél a készüléknél, mely már megjelenése előtt megkapta a médiában az iPhone-másolat címkét. (Hátlapját elnézve ennek van is alapja.)
Fogása, tapintása remek, a minőségérzet kiváló, egyértelműen profi termék. Egy nagyon szép készülékről van szó, melyet - mint hallhattunk - a természet inspirált és 120 órán át tart legyártani, simára csiszolni. Négy színben állítják elő, fekete, szürke, vörös és arany; ugyan ez szubjektív, de talán a vörös volt a leggyönyörűbb.
A kisebb mobilcégek többnyire külső beszállítók termékeit legózzák össze, szóval műszakilag nehéz különlegeset alkotni, de itt egyértelműen nem is ezen volt a hangsúly. A belbecs terén Marko Savkovic csak a bővíthető memóriát emelte ki, miszerint ugyan még csak 512 GB-os microSD kártya van a boltokban, de ez már a 2 TB-os méretűt is támogatja. Kamerafronton a firmware-szintű módosításokat emelte ki, miszerint míg más készülékeknél csak a videók elindítása előtt lehet beállítani például a bőrünk szépségét javító effektet, itt menet közben is finomíthatunk rajta bármely szoftver használata esetén.
Kitűnni a tömegből csak a szoftverrel és/vagy a szép külalakkal lehet - a HTC itt mindkettőt megpróbálta. Tehát másik erős pontja a készüléknek a társaság saját felülete, a hatos Androidra (Marshmallow) húzott HTC Sense, melyet a Google-vel szorosan együttműködve fejlesztettek. Ez az első nem Nexus készülék, mely megkapta a legújabb operációs rendszert. Az alap Androidhoz képest a Sense megpróbál a lehető legkevésbé előtérbe tolakodni, olyanokból vehető észre a jelenléte, mint pl. mozgás közben hangosabban szól a hangszóró, vízszintes helyett függőlegesen pörgethető a menü és az ujjlenyomat-olvasó lehetővé teszi a szoftverboltban való fizetést.
Amiért biztosan sikertelen lesz itthon az a hihetetlen magas ára. Míg az Egyesült Államokban 399 dollárért vihető haza, addig itthon drágább, mint más gyártók csúcstermékei. Csak a legvégén, személyes rákérdezésre árulták el, hogy a saját zászlóshajó telefonjuknál mindössze 10 ezer forinttal lesz olcsóbb, azaz 239 ezer forintos áron kerül a boltokba két hét múlva - a Vodafone persze ettől még részletfizetéssel akár 1 forintért is odaadhatja.