Berta Sándor
Már a hangszoróknál is a hálózat és a szoftver a lényeg
A Libratone dán hangszórógyártó a zenei streamelésben rejlő lehetőségeket kihasználva akar nagyra nőni.
A Libratone nevű dán cég a szokatlan dizájnú, jó hangzást biztosító, hálózatba köthető hangszórókra épít és többek között a Samsung, a Yamaha, valamint a Bang & Olufsen konkurense lenne. A gyártó kihasználná a zenei streamelésben rejlő lehetőségeket, ugyanis azenei piacon nő az igény az olyan hálózatba kötött hangszórók iránt, amelyek kapcsolódnak az internethez és a zenét egy lakás különböző szobái között is el tudják osztani. Ebben a folyamatban kulcsszerep hárul a szoftverre.
"A célunk az, hogy öt éven belül egy kis piaci szereplőből közepesen nagy szereplővé váljunk" - jelentette ki Jan McNair, a Libratone vezetője. Ahhoz, hogy ezt a célt elérjék, többek között elkészítettek egy saját szoftverplatformot a különböző eszközök hálózatba kötéséhez.
A zenei streaming területén már jelen van a Sonos, a Samsung, a Yamaha és a Bang & Olufsen. McNair közölte, hogy ezeket a cégeket a Libratone az árképzésével is nyomás alá akarja helyezni. Hardvereik saját fejlesztésűek, a szükséges alkatrészeket az ázsiai befektetőkkel való kapcsolatnak köszönhetően olcsóbban szerezhetik be. A társaság a marketingtevékenységét elsősorban Nyugat-Európára és az Amerikai Egyesült Államokra koncentrálja. A menedzser ezt azzal indokolta, hogy korábban elkövették azt a hibát, hogy túl sok régióban akartak jelen lenni.
A Libratone nevű dán cég a szokatlan dizájnú, jó hangzást biztosító, hálózatba köthető hangszórókra épít és többek között a Samsung, a Yamaha, valamint a Bang & Olufsen konkurense lenne. A gyártó kihasználná a zenei streamelésben rejlő lehetőségeket, ugyanis azenei piacon nő az igény az olyan hálózatba kötött hangszórók iránt, amelyek kapcsolódnak az internethez és a zenét egy lakás különböző szobái között is el tudják osztani. Ebben a folyamatban kulcsszerep hárul a szoftverre.
"A célunk az, hogy öt éven belül egy kis piaci szereplőből közepesen nagy szereplővé váljunk" - jelentette ki Jan McNair, a Libratone vezetője. Ahhoz, hogy ezt a célt elérjék, többek között elkészítettek egy saját szoftverplatformot a különböző eszközök hálózatba kötéséhez.
A zenei streaming területén már jelen van a Sonos, a Samsung, a Yamaha és a Bang & Olufsen. McNair közölte, hogy ezeket a cégeket a Libratone az árképzésével is nyomás alá akarja helyezni. Hardvereik saját fejlesztésűek, a szükséges alkatrészeket az ázsiai befektetőkkel való kapcsolatnak köszönhetően olcsóbban szerezhetik be. A társaság a marketingtevékenységét elsősorban Nyugat-Európára és az Amerikai Egyesült Államokra koncentrálja. A menedzser ezt azzal indokolta, hogy korábban elkövették azt a hibát, hogy túl sok régióban akartak jelen lenni.