SG.hu

Kiadta eddigi legfejlettebb drónját a DJI, itt a Mavic 4 Pro

A DJI bejelentette a Mavic 4 Pro-t, amely a társaság eddigi legsokoldalúbb drónja lehet. Ez az első, amely 360 fokban forgó gimballal rendelkezik a felvételekhez, amely dönthető, forgatható, és valódi függőleges filmezést kínál. Ez az első Mavic, amely 51 perces akkumulátor-üzemidőt kínál, ami a régi Mini 3-mal holtversenyben a DJI eddigi leghosszabb repülési ideje. Ez az első, amely beépített 100 megapixeles kamerával rendelkezik, amely 6K/60fps HDR rögzítésére is képes egy hármas kamerasorozat részeként.

A Mavic 4 Pro nem olcsó, induló ára Európában 2099 euró. Bár az 1,06kg súlyú Mavic 4 Pro csak 105 grammal nyom többet, mint a három kamerával felszerelt elődje, annál is nyolc perccel hosszabb repülési időt kínál. Ez az eddigi legnagyobb akkumulátornak köszönhető, amit a DJI valaha fogyasztói drónba tett; az új 95Wh-s csomag éppen csak elmarad a repülőgépre felvihető lítium akkumulátorok tipikus határértékétől. Három kamerája a 4K60 HDR mellett mostantól 4K 120fps módot is kínál, a gimbal pedig kétszer nagyobb mértékben (70 fokban) dönthető a felfelé irányuló felvételek készítéséhez.

Az eszköz végsebessége most már közel 90 kilométer/óra a korábbi 75 km/óra helyett, és egy feltöltéssel több mint 41 kilométert tud megtenni, szemben az előd 28 kilométere után. Nem mintha ennyire messzire el lehetne küldeni, mivel a maximális hatótávolsága csupán megduplázódott, és most 30 km. A belső tárhelye 64 GB(!), de a DJI egy „Creator Combo”-t is árul majd 512GB SSD-vel és egy saját fejlesztésű 240W-os hálózati adapterrel és töltő hubbal, amellyel három akkumulátort lehet gyorsabban feltölteni.


A 70 mm-es közepes tele kamera specifikáció maradt a régi (1/1,3 hüvelykes 48MP-es érzékelő, f/2,8 rekeszérték), de a 168 mm-es teleobjektív egy kicsit nagyobb 1/1,5 hüvelykes, 50MP-es érzékelővel frissült (1/2 hüvelykes, 12MP) és egy kicsit szélesebb f/2,8 rekeszértékkel bír (f/3,4-hez képest), így mindkettő több fényt képes rögzíteni. És ha már a fénynél tartunk, a DJI szerint a minden irányban történő elkerülés most már gyenge fényviszonyok között is működik, akár 18 méter/másodperc sebességgel, ami lényegesen gyorsabb, mint a Mavic 3 Pro 12 m/s-os értéke.

Emellett képes ugyanarra a trükkre, mint az Air 3S; az a masina képes feltérképezni az útvonalát az előre néző LiDAR érzékelők segítségével, majd visszatérni anélkül, hogy GPS műholdas jelekre lenne szüksége. A DJI kiemeli még a masina új nyomkövető képességeit: "Amint a követés megkezdődik, a Mavic 4 Pro képes fókuszban tartani a témát még akkor is, ha azt részben eltakarják a bokrok, vagy ha egy hídon áll. A járművek irányát 200 méteres távolságig érzékeli, ami ideális a professzionális minőségű autós filmezéshez" - dicsekszik a vállalat.


A DJI egy új vezérlőt is bejelentett, a DJI RC Pro 2-t, amely néhány igen ügyes trükkel érkezik. Nagy, 7 hüvelykes képernyője egy összecsukható karon van, amely automatikusan lehajtja a joystickokat a könnyű szállítás érdekében - nincs több csavargatás! A vezérlő kinyitáskor automatikusan bekapcsolódik, és az egész képernyő forgatható, például függőleges filmezéshez. A képernyő sokkal fényesebb, fényereje 1600 nit tartósan, ami több mint kétszerese az RC2 700 nites fényerejének, és beépített mikrofonnal és vezeték nélküli csatlakoztathatósággal rendelkezik a DJI Mic-hez is. A vezérlőn van HDMI port, 128 GB beépített tárhelye van, ára viszont magas: 999 euró önmagában, de persze a DJI kombinált készleteiben is megtalálható.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #3
    "Mennyi is az a 18 méter/sec?"

    Kb. 65 km/h, szemben a jarmu 90 km/h-as vegsebessegevel. Terepen menekulo autok es tankok utoleresere pont jo, viszont olyankor az utkozeselkerules nem fog mukodni.

    "Azért egy 30km-es sugarú körben az a 41km nem olyan nagy szám, ha azt nézem, hogy mekkora területről is van szó."

    Ez kb. 45 perc uzemidot jelent, ami eleg jo es ha csak egy helyben lebeg es nezelodik akkor tovabb is birja. Az aksi meret olyan mint a raketaknal az uzemanyag, minel tobbet visz magaval annal tobb lesz a fogyasztasa es annal tobbet kell magaval vinnie.

    "Vajon ehhez kell jogsi?"

    Ez mar technikailag inkabb UAV, tehat itthon inkabb katonai engedely kell hozza, mint minden rendes nagy hatotavolsagu, latohataron tul vezetett pilota nelkuli repulogephez. (legyen az egy dron vagy egy atalakitott boeing/airbus)
    Utoljára szerkesztette: kvp, 2025.05.16. 10:28:22
  • RJoco #2
    Vajon ehhez kell jogsi?
    Mennyi is az a 18 méter/sec? Miért nem lehetett km/h-ban megadni, hamár a végsebesség abban került megadásra?
    Azért egy 30km-es sugarú körben az a 41km nem olyan nagy szám, ha azt nézem, hogy mekkora területről is van szó. Ettől függetlenül lenyűgözőnek találom mind a két értéket.
  • end3 #1
    A világon egyedül a kínai cégektől láthatjuk a folyamatos és valós funkcionális technológiai fejlesztéseket, azzal a szándékkal is, hogy holnap többet kaphass, többet nyújthassanak a pénzedért mint ma.

    A nyugati civilizáció keretébe rekedt gyártók már nem ismerik mi az, ami megdobogtatja egy a technikát értékelő felhasználó szívét. (Úgy gondolják, hogy a felhasználók sejhajába is dugott reklámokkal kielégítik a népet, elvégezték a technológiai fejlesztések fő házifeladatait. - Hát.., NEM!!!)