SG.hu

Kognitív üzleti tanácsadást nyújt az IBM

Az adatelemzés szakértői többek között a kognitív banki ügyintézés, kereskedelem, a szállítói lánc és egészségügy területén segítik ügyfeleik döntéseit.

Az IBM Cognitive Business Solutions az IBM Watson nevű mesterséges intelligenciájának, illetve a vállalat üzleti analitikai megoldásainak szerepét terjeszti ki. A cég közleménye szerint az új üzleti gyakorlat több mint kétezer tanácsadó tapasztalataira épít a gépi tanulás, korszerű elemzési technológiák, valamint az adatfeldolgozás és fejlesztés területén. A szolgáltatást iparági és változáskezelési szakértők is támogatják, hogy minél hamarabb bevezethessék az ügyfeleket a kognitív üzleti megoldások világába.

"Nemsokára értetlenkedve gondolunk majd vissza arra az időre, amikor a rendelkezésünkre álló adatmennyiség szisztematikus elemzése nélkül hoztunk meg fontos döntéseket vagy fedeztünk fel új lehetőségeket" - mondta Stephen Pratt, az IBM Cognitive Business Solutions globális vezetője. "A következő évtizedben a változás minden szakembert érint majd, hiszen az algoritmusok értékelésével jelentősen megnövelhetjük lehetőségeinket. Az ügyfelek számára a kognitív rendszerek lehetővé teszik, hogy vállalataik teljesítménye felülmúlja versenytársaikét."

A kognitív megoldások alapjaiban változtatják meg a számítástechnika működését, felhasználva az elemzésben, a természetes nyelv feldolgozásában és a gépi tanulásban elért technológiai újításokat. Az IDC piackutató cég előrejelzései szerint 2018-ra a felhasználók fele napi szinten használja majd a kognitív számítástechnikára épülő szolgáltatásokat. Az IBM Institute for Business Value (IBV) több mint ötezer vállalati vezető bevonásával készült felmérése szerint a legjobban teljesítő vállalatok vezetői jóval nagyobb hangsúlyt fektetnek a kognitív képességekre, mint piackövető versenytársaik.

Adataik szerint a biztosítótársaságok ügyfélelégedettségért felelős menedzsereinek harminc százaléka nem érzi kielégítőnek a vállalatuk által felhasznált adatok minőségét, pontosságát és reprezentativitását. Válaszaik alapján majdnem mindannyian tervezik valamilyen kognitív üzleti megoldás bevezetését. A kereskedelmi vezetők hatvan százaléka nincs meggyőződve arról, hogy vállalatuk rendelkezik a fogyasztók által elvárt személyre szabott élmények biztosításához szükséges rálátással, és kilencvenöt százalékuk tervez valamilyen beruházást a következő öt év során annak érdekében, hogy növeljék kognitív üzleti képességeiket.

Az IBV által megkérdezett ügyvezetők ágazattól függetlenül úgy vélik, hogy a kognitív technológiák alkalmazásának elsődleges gátja a szakképzett és a technológiát jól ismerő munkaerő hiánya, s ezt követik a biztonsággal, a személyes adatok védelmével, illetve a technológiai fejlődés szintjével kapcsolatos kételyek.

Az IBM több mint ötvenezer adatelemzési eset összegyűjtött tapasztalatával, a világ legnagyobb számú, adatelemzésre szakosodott munkaerejével, köztük az IBM Research szakértőinek ezreivel, valamint a vállalat analitikai és a Watson megoldásokat vizsgáló egységeivel segíti ügyfelei döntéseit. A vállalat szintén ügyfelei rendelkezésére bocsátja a Strategy and Analytics tanácsadási üzletágának alkalmazásában álló több mint harmincezer alkalmazottjának szakértelmét.

Az új szolgáltatás az IBM Watson számítógépes érvelési és tanulási képességeit is alkalmazza majd, ami egymilliárd dolláros befektetést jelent a kognitív innovációk fejlesztésére a különböző iparágakban. Az IBM az ősz folyamán további huszonötezer tanácsadó képzését tervezi a kognitív számítástechnikai megoldásokban. Tavaly az IBM stratégiai partnerséget kötött az Apple-lel, a Twitterrel, a Weather Channellel és a Facebookkal, amelyek mind új adatforrásokat tesznek elérhetővé ügyfeleik számára bárhol a világon.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!