Berta Sándor

Az Apple és a Google a két legértékesebb márka

Továbbra is ez a két óriáscég határozza meg a globális IT-piacot.

Jelenleg az Apple a legértékesebb márka a világon, a piaci értéke 43 százalékkal nőtt és 170,28 milliárd dollár. A második helyen a Google található, amelynek a piaci értéke 12 százalékkal emelkedett és most 120,31 milliárd dollár. A dobogóra még a 78,423 milliárd dollárt érő Coca-Cola fért fel.

A technológiai társaságok közül a Microsoft a negyedik, amelynek a piaci értéke alaposan elmarad az Apple mögött, hiszen "csak" 67,67 milliárd dollár. Az IBM az ötödik (65,095 milliárd dollár), a Samsung a hetedik (45,297 milliárd dollár) és az Amazon (37,948 milliárd dollár) a tizedik. A Top20-ban van az Intel (35,415 milliárd dollár), a Cisco (29,854 milliárd dollár), az Oracle (27,283 milliárd dollár) és a Hewlett-Packard (23,056 milliárd dollár).


Az informatikai/szórakoztató-elektronikai szegmensből a Top100-ba befért még az SAP, az eBay, a Canon, a Philips, a Siemens, a Sony, a 3M, a Visa, a Panasonic, az Adobe, a Xerox, a MasterCard, a Huawei, a PayPal és a Lenovo. A száz vállalat közül 28 tartozik valamilyen mértékben az IT-szektorhoz és a teljes értékük kiteszi a teljes érték egyharmadát.

Az egyik legdinamikusabban a Facebook piaci értéke (22,029 milliárd dollár) növekedett, 54 százalékkal. Az Amazonnál ez az arány 29, a 3M, az Adobe és a MasterCard esetében 17, míg a Visánál és a Huaweinél 15 százalék.

Tavaly szintén az Apple végzett az első és a Google a második helyen, míg a Microsoft 2014-hez képest egy helyet javított.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!