Gyurkity Péter
Mindent visz az okostelefonoknál az Apple
Legalábbis a profit tekintetében, míg legtöbb riválisuk egyenesen veszteséget termel.
Néhány nappal ezelőtt számoltunk be egy elemzői jelentésről, amely szerint az Apple Watch totális csődként értékelhető, mivel a cég okosórája a megjelenés óta folyamatosan csökkenő eredményt tud csak felmutatni, ami arra utal, hogy a vásárlói érdeklődés messze elmarad a kívánt szinttől. Az okostelefonoknál egészen más a helyzet.
A Wall Street Journal cikke a Canaccord adataira támaszkodva ír most arról, hogy az Apple az első negyedévben szinte teljesen letarolta a piacot. Az eladások tekintetében az új iPhone 6 és iPhone 6 Plus révén 43 százalékos növekedést tudtak felmutatni, ez azonban szinte eltörpül amellett, hogy a profit terén milyen óriási előnyre tettek szert. Az ágazati profit 92 százaléka ugyanis az almás cég háza táján kötött ki, míg tavaly 65 százalékos arányt mértek, a legtöbb versenyző pedig még a nullát sem tudta elérni, nemhogy kikezdte volna az Apple előnyét.
Az első három hónapban a Samsung volt az egyedüli olyan rivális, amely valamilyen jelentős eredményt tudott felmutatni. Ők a teljes ágazati profit 15 százalékát söpörték be (2013-ban még 50 százalék körül voltak), ami rögtön szemet szúrhat, hiszen a két nagy együttes teljesítménye bőven 100% felett van. Ezt a forrás azzal magyarázza, hogy a legtöbb rivális egyenesen veszteséget termel - a Microsoft egyébként 4 százalékot tudott összekaparni, míg a BlackBerry nulla közeli eredményt ért el.
A jelentésben nem esik szó a magánkézben lévő gyártókról, így például az utóbbi időben szép számokat felmutató Xiaomi is hiányzik a felsorolásból. Tekintettel azonban arra, hogy ők hagyományosan a költségekhez nagyon közel húzzák meg az eladási árakat, nem valószínű, hogy az okostelefonokból óriási profitra tennének szert.
Néhány nappal ezelőtt számoltunk be egy elemzői jelentésről, amely szerint az Apple Watch totális csődként értékelhető, mivel a cég okosórája a megjelenés óta folyamatosan csökkenő eredményt tud csak felmutatni, ami arra utal, hogy a vásárlói érdeklődés messze elmarad a kívánt szinttől. Az okostelefonoknál egészen más a helyzet.
A Wall Street Journal cikke a Canaccord adataira támaszkodva ír most arról, hogy az Apple az első negyedévben szinte teljesen letarolta a piacot. Az eladások tekintetében az új iPhone 6 és iPhone 6 Plus révén 43 százalékos növekedést tudtak felmutatni, ez azonban szinte eltörpül amellett, hogy a profit terén milyen óriási előnyre tettek szert. Az ágazati profit 92 százaléka ugyanis az almás cég háza táján kötött ki, míg tavaly 65 százalékos arányt mértek, a legtöbb versenyző pedig még a nullát sem tudta elérni, nemhogy kikezdte volna az Apple előnyét.
Az első három hónapban a Samsung volt az egyedüli olyan rivális, amely valamilyen jelentős eredményt tudott felmutatni. Ők a teljes ágazati profit 15 százalékát söpörték be (2013-ban még 50 százalék körül voltak), ami rögtön szemet szúrhat, hiszen a két nagy együttes teljesítménye bőven 100% felett van. Ezt a forrás azzal magyarázza, hogy a legtöbb rivális egyenesen veszteséget termel - a Microsoft egyébként 4 százalékot tudott összekaparni, míg a BlackBerry nulla közeli eredményt ért el.
A jelentésben nem esik szó a magánkézben lévő gyártókról, így például az utóbbi időben szép számokat felmutató Xiaomi is hiányzik a felsorolásból. Tekintettel azonban arra, hogy ők hagyományosan a költségekhez nagyon közel húzzák meg az eladási árakat, nem valószínű, hogy az okostelefonokból óriási profitra tennének szert.