47
  • cateran
    #47
    Lathatoan te nem vagy tisztaban a tularazas szo jelentesevel, de segitek, mert faszagyerek vagyok:
    "Adj. 1. overpriced - too costly for the value; "overpriced items at resort shops"" ez a freedictionary
    "if something is overpriced, it costs more than it is worth" Cambridge dictionary, business english
    "worth less than the price that is being charged" Macmillan dictionary

    1 pohar viz a sivatagban a szomjazonak 1 milliard dollarert tularazott, megis meg fogja venni, ha van ra penze, ugyanigy a 100 dollaros termek 500-ert tularazott, akkor is, ha van ra piackepes kereslet.
  • Papichulo
    #46
    Mi az a rongyos milliard USD?! Apple is doomed!!! :)
  • Tikal #45
    "Mindez persze nem vetít előre túl sok jót az Apple számára, amely úgy gondolta, hogy sikerrel lovagolhatja meg a viselhető eszközök iránti vásárlói érdeklődés trendjét, újabb milliókkal, netán milliárdokkal bővítve ki bevételét."

    Az az egy milliárd csak összejött vele...
  • Tikal #44
    Mégsem akkora csőd? :)
  • Tikal #43
    Lásd Kínai autógyártás és stb :)
  • Papichulo
    #42
    Hugo Barra szerint ha valamit pofatlanul le lehet masolni, akkor mar nem is kell fejlesztesre sok penzt kolteni, igy olcson is lehet adni a termeket ;)
  • UUUU
    #41
    https://sg.hu/cikkek/108661/mar-a-harmadik-legnagyobb-mobilgyarto-a-xiaomi

    "Barra az okostelefonok árazására is kitért, melynek kapcsán megjegyezte, hogy szerintük ha valamit 200 dollárból is el lehet készíteni, akkor azt a terméket nem kell 600 dollárért forgalmazni."
  • Tikal #40
    Vagy a palackozott ásványvízről :)

    1l ásványvíz 100ft VS 1m3 csapvíz 220ft

    Ez most akkor túlárazott vagy sem? Miért veszik az emberek mégis? :)
    Utoljára szerkesztette: Tikal, 2015.07.14. 16:39:01
  • M2 #39
    Én a Coca-Coláról beszéltem. Előállítási költsége 2 Ft / Liter. :-)
  • Papichulo
    #38
    " the latest estimates from Canaccord Genuity indicate that Apple takes 92% of the profits for the entire smartphone industry despite accounting for only 20% of sales." (forras)
  • UUUU
    #37
    "Alapmondat:
    Ami túlárazott, azt nem fogják megvásárolni."

    Szimplán hülyeség, amit állitasz.
  • Griphons
    #36
    Úgy érzem te személyes sértésnek veszed az almarágást...
  • M2 #35
    Te nem vagy tisztában a túlárazott jelentésével. Gondolom hallottad valahol és azóta használod - rosszul. Ugyanis a "nekem drága, nekem nem éri meg" =/= "túlárazott".

    Alapmondat:
    Ami túlárazott, azt nem fogják megvásárolni.

    Szóval nagy hülyeséget írsz ilyenkor: "Attol, hogy valamit ettol meg megvesznek, az 1 dolog."

    Az árazást a gyártó végzi és nem egyeztet mindenkivel külön-külön, nem adja Gézának 10, Pistának 20, Janinak meg 200 dollárért, kinek mennyiért éri meg. Globálisan, a piaccal "egyeztet" és a piac dönti el, hogy az adott termék ér-e annyit, amennyit a gyártó kér érte. Talán mostanra leesett neked is, hogy amikor ez nem teljesül, akkor mondjuk, hogy a termék túlárazott.
  • cateran
    #34
    De, az attol meg tularazott lesz. Fogalmakat keversz, pl tularazott vs sikeres. Attol, hogy valamit ettol meg megvesznek, az 1 dolog. Lasd a pohar viz esete a sivatagban.
    1 5k hufos termek 200k-ert tularazott, barhogy kapalozol. Raadasul lathatoan nem is sikeres :D
  • Tikal #33
    :)
  • M2 #32
    És hogyan határozod meg, hogy valami mennyit is ér?
    Piacra dobod.
    Ha megadják érte a kért pénzt, nem sikerült túláraznod.

    Az meg hogy személyesen kinek mennyit ér meg egy-egy termék, annak nincs köze az árazáshoz. Nem variálom túl, de még a tök egyszerű dolgokat sem értitek meg. Gáz!
  • ugh
    #31
    "..felejtsd el a vödröt, csak összezavar.."
    Túlvariálod.
    Túlárazott az amit drágábban árulnak mint amennyit ér.
    Ennyi.
  • M2 #30
    Hahó, ez már a kapitalizmus, ébresztő! Az előállítási költségnek semmi köze a termékek árához.

    Minden annyiba kerül, mint amit a piaci szabályok alapján el tudnak/szándékoznak kérni érte.

    Túlárazottnak pedig azt nevezzük, amit a magas ár miatt nem vesznek annyian, mint amennyi legyártásra került.
  • passatgt
    #29
    http://appleinsider.com/articles/15/07/08/apple-watch-collapsing-sales-report-actually-shows-apple-is-crushing-smartwatch-sector
  • UUUU
    #28
    De konkrétan ő és valami papikó vagy milyen nevű haverja mantrázta ezt mindig, hogy a termék nem túlárazott, hanem a minőségért és az extrákért fizetsz, amit a konkurensek nem tudnak produkálni.
  • cateran
    #27
    Dehogynem :D 5k-s termeket 200k-ert....Azt nem mondtam, hogy mihez viszonyitva:P Nyilvan a tobbiek is aranyaron probaljak eladni a filleres szarokar, de most nem hozzajuk volt viszonyitva:D Igaz, az Apple majd minden termeke ilyen (hagyjuk a pudert, az elmult hetekben epp 1 iPad miatt ment a szivas vagy a wifit nem latta vagy a bt hangszorot vagy egyiket sem :D iPhonebol is megfordult mar a kornyezetemben epp eleg)
    Mondjuk az osszes tobbi ceg is pont ezr csinalja, ezert is hagytam fel a "high-end" cuccokkal...aranyar ertelmetlenul
  • csibra
    #26
    Jó, lássuk be, okádék ronda ez az óra. Jobs forog a sírjában. Ha még élne, 100%, hogy nem engedte volna meg oldalára azt a bumpszli gombot. Megvették az elvakult apple fanok, a másoknak meg nem kell.
  • VolJin
    #25
    Na, most egy hullámhosszon vagyunk. Nézzünk körbe, és nem találunk olyan embert, akit ez érdekelne.
    Kijött a galaxy gear, és felfutott az eladás mondjuk három hétre. Ennyi idő alatt minden gyógyegér, akit ez a termék valamilyen oknál fogva érdekelt, az megvette.
    Almáéknál ez két év fáziskéséssel megismétlődött.
  • heist
    #24
    Nem hiszem, hogy konkrétan az Apple-el van baj jelen esetben. Bár volt termék ebben a témakörben, ami egy darabig megugrott eladásokat produkált, de ez az okos óra dolog a három naponta tölteni kell dologgal igen silány. Egyszerűen nem praktikus, használni sok dologra nem lehet.
    Tipikus birkaetető termék.

    Egy óra az ékszer is egyben, tehát mutatós ha olyan. Szóval én nem ásom ezt az egész koncepciót, de jobban rá kell gyúrniuk az ötletelőknek és nyammogni rajta még pár évet mire már jobb akkumulátor-technológia lesz és kitalálják mi másra lehetne még használni.
  • M2 #23
    Egy szóval nem állítottam, hogy túlárazott lenne, hisz megveszik ennyiért, tehát jelenleg pont jól van számítva az ára.
    Nekem 50 ezer forintért sem kellene, tehát számomra drága - de ez meg egy teljesen más fogalom.

    A belépő szintű Apple termékek nem drágák, de a bővítési opciókat már négyszeres árakon számolja a cég - ez különösen látványos az óráknál.
  • cateran
    #22
    Csak nem azt akarod mondani, hogy 1 Apple termek tularazott es draga? Pedig ha jol emlekszem az Applefanok mantraja, hogy nem draga, csak xy-nak nem telik ra es ezert savanyu a szolo....Erre jossz es kijelented, hogy az 5k huf-os bovlit aruljak 200-300k-ert? Hoppa :D
  • xyl
    #21
    Az óra: ékszer, státusszimbólum, stb. Van, aki hord ékszert, van, akinek szükséges a státusszimbólum, van akinek nem. Részemről addig, amig nem volt mobiltelefonom, a legolcsóbb órát hordtam, mert rájöttem, hogy az is ugyanazt az időt mutatja, legfeljebb egy kicsit sűrübben kell beállítani. Azonkívül pedig túl nagy agymunkát igényel a kismutató-nagymutató negyed-háromnegyed, stb, sokkal logikusabb a 23:08, úgyhogy az olcsó műanyag kvarcórát hordtam addig, amíg ki nem szakadt a sarka, el nem hagytam kézmosáskor, stb. Ettől függetlenül, mint műszaki megoldás, csodálom, hogy van pl. olyan mechanikus óra, amit nem kell felhúzni, mert a csukló mozgásától magát felhúzza.
  • CairoJack
    #20
    Őszintén nem trollkodásból mondom, meg tudom, utólag könnyű okosnak lenni, de történetesen én már az óra megjelenése előtt is azt mondtam, hogy ez bizony vaskos bukta lesz. (Visszakereshetőek a kommenteim).

    Ugye röpködtek a jóslatok a 10 milliós eladásokról, én már akkor azt jósoltam, hogy 2 sem lesz meg. Nos annyi bizonyos, hogy alábecsültem a márka erejét, a márka fanatikusok irracionalitását, a csordaszellemet, és a divatot. Mert bizony már az előrendelések jóval meghaladták az általam várt számokat.

    Mit jelent ez? Nos az én olvasatomban, azt, hogy nagyon-nagyon sok ember ahelyett, hogy átgondolta volna, hogy valóban van-e értelme egy ilyen cuccnak, van-e rá szüksége, fogta magát, és megvette, csak mert elhitte a marketing BS-t, hogy ez trendi, ez neki kell, meg hogy hasznos, és menő lesz tőle.
    Talán örült is neki pár napig, aztán jöttek a hátulütők. Igazából semmire nem használható, fél nap alatt lemerül, annyira nem is jó, etc, etc, és szépen ráébredtek sokan, hogy ez egy "fölösleges" termék. Réteg igényeket talán ki tud szolgálni, tömeges igényeket nem. Főleg nem ilyen árazással. Ha heteket menne egy töltéssel, olcsóbb és hasznosabb lenne, akkor talán lenne esélye, hogy tömegtermékké váljék, de igazából ott is csak a divat faktor lenne az igazi húzóág, mert a spéci igényeket leszámítva, valljuk be, nincs rá szüksége egy átlagembernek. Az okostelefon mindent tud. Jobban. Gyorsabban. Amit meg mégsem, azt meg tudja egy 20 rugós kiegészítő karpánt.

    Egy szép nap majd eljut oda a technológia, hogy egy okosóra annyiba fog kerülni, mint most egy sima Casio, talán üzemidőben is hatalmasat fognak fejlődni (pár hetes üzemidő, pár nap helyett), és bizisten, még én is vennék egyet, ha víz és ütésálló lenne (G-shock smartwatch), meg 50 rugónál nem drágább. Mert olcsóé, játéknak elmegy a hülyeség, de százezreket kiadni egy lényegében felesleges, és közel használhatatlan termékét, bizony úri muri.
    Erre azért kezdenek rájönni az emberek is, és a kezdeti rózsasín felhőket szétkergeti a valóság szürke ege.

    A lényeg, hogy ez a termék annyival megelőzte a korát, hogy még se nem használható, se szükség nincs rá. A kezdeti márkafanok hurráoptimista őrjöngését, és ostobaságát felváltotta a napi realitás, és ez bizony megmutatja a termék iránti valós keresletet.
  • Tikal #19
    Elég sokan szerintem...
  • attes
    #18
    Ez nem csak apple watch probléma, ki a h**e hord még órát a kezén?
  • M2 #17
    Másik irányból (vigyázat, matek!): egy fémdarabban benne van egy 5 ezer forintos órabél, ebből eladnak 2-300 ezer forintért olyan 10 millió darabot.
    Totális csőd-e?
  • M2 #16
    A cikk írójának véleményét már a címből is tudjuk, de ha ti a saját fejetekkel gondolkoztok: évente 10-15 milliót eladni valamiből az "totális csőd"?
    Csak kérdem.
  • ugh
    #15
    Azon csodalkozom, hogy egyaltalan volt olyan kreten aki szerint ez sikeres lehet.
    Haszontalan szarsag, draga, bovli.
  • Tikal #14
    Valami csak van ezekkel az órákkal, ha a svájciak is elkezdtek bennük gondolkodni...

    Tag Heuer smartwatch
  • Sequoyah
    #13
    Mondhatnank, hogy utolag okos az ember, de mindezen ervek mar elotte is koztudottak voltak:)
    .
    Magambol kiindulva amikor eloszor meglattam az iPhone-t, az iPadet vagy az Airt, akkor nagyon tetszett a koncepcio, csorgott a nyalam. Bar az Apple-t nem csipem, ugyhogy mas gyartoktol, de ma mar megvan az osszesnek a megfeleloje.
    De a Watchnal csak megvontam a vallam. telefonbol hightechet akarok, de az ora az egy ekszer ma, szoval veszek egy TagHeuer-t, Rolexet vagy valami egyeb meno svajc markat.
  • Tikal #12
    Nekem sem hiányzik egy ilyen okosóra, de más milyen meg igen, pl amit sportoláshoz tudnék használni, ebben sajnos nem jeleskedik az Apple órája, de legalábbis túl drága ahhoz képest amit tud ezen a téren.

    Egyébként a Pebble órára már évekkel ezelőtt összedobták a sok milliót, és nem hiszem hogy hipszterek... amúgy neked most a hipszterekkel van bajod vagy az okosórával? :)
  • Tikal #11
    öö, hogyan szerzik meg a vásárlók számláit?
  • KRTuning
    #10
    Biztos rájöttek, hogy nem kell mindent megenni, csak mert alma.
  • T O M
    #9
    Akkor lenne értelme ezeknek az okos óráknak, ha telefon helyett lennének, nem telefon mellé. Így csak egy plusz kacat, ami az embernél van.
  • M2 #8
    Legyen nektek gyereknap:
    Legjobb cucc az epölvaccs!
    :-)