MTI
A kisvállalkozások többsége szerint megéri Facebookozni
Bár egyre kevesebb az ingyenesen használható hirdetési lehetőség a Facebook oldalain, a cégek többsége szerint megéri Facebookozni - derült ki az RG Stúdió Kft. legfrissebb kutatásából.
A kutatást 2015 májusában 209 Facebookozó cég munkatársainak megkérdezésével végezték. A kis- és középvállalkozások (kkv) Facebook-használatával kapcsolatos felmérés rámutatott arra, hogy a Facebookozó cégek mindössze 2,6 százaléka nem költ Facebook-hirdetésekre, 71,3 százalék havonta 50 000 forint alatt, 14,1 százalék pedig 50 és 100 ezer forint közötti összeget szán reklámra ezen a csatornán.
Egy év alatt több mint 10 százalékkal, 77,9 százalékra nőtt azon vállalkozások aránya, amelyek fizetős hirdetéseken keresztül kommunikálnak a közösségi oldalon. A válaszadók 93,8 százalékának van Facebook-oldala, ami 4 százalékkal kevesebb a tavalyinál, egyúttal csökkent a Facebook-alkalmazásokat és eseményeket használó kkv-k száma is, rendre 13 százalékkal és 10 százalékkal. A kkv-k többsége, 52,3 százaléka azt kifogásolta, hogy nem jelennek meg a bejegyzései az összes rajongónak, 30,3 százalékot pedig az zavar, hogy egyre többet kell költeni a hirdetésekre, miközben többen úgy vélik, hogy a Facebook kezd veszíteni varázsából.
A felmérésben részt vevő legtöbb kis és középvállalkozásnak (63,1 százalék) az új ügyfelek szerzése a legfontosabb, ezt a márkaépítés (48,7 százalék) követte, a harmadik pedig a régi vevőkkel történő kapcsolattartás (29,2 százalék). Az eredmények szerint a YouTube a második leggyakrabban használt közösségi hálózat a cégek között, a Google+ használata egy év alatt nőtt ugyan, de a platform használata tavaly ősz óta stagnál.
A kutatást 2015 májusában 209 Facebookozó cég munkatársainak megkérdezésével végezték. A kis- és középvállalkozások (kkv) Facebook-használatával kapcsolatos felmérés rámutatott arra, hogy a Facebookozó cégek mindössze 2,6 százaléka nem költ Facebook-hirdetésekre, 71,3 százalék havonta 50 000 forint alatt, 14,1 százalék pedig 50 és 100 ezer forint közötti összeget szán reklámra ezen a csatornán.
Egy év alatt több mint 10 százalékkal, 77,9 százalékra nőtt azon vállalkozások aránya, amelyek fizetős hirdetéseken keresztül kommunikálnak a közösségi oldalon. A válaszadók 93,8 százalékának van Facebook-oldala, ami 4 százalékkal kevesebb a tavalyinál, egyúttal csökkent a Facebook-alkalmazásokat és eseményeket használó kkv-k száma is, rendre 13 százalékkal és 10 százalékkal. A kkv-k többsége, 52,3 százaléka azt kifogásolta, hogy nem jelennek meg a bejegyzései az összes rajongónak, 30,3 százalékot pedig az zavar, hogy egyre többet kell költeni a hirdetésekre, miközben többen úgy vélik, hogy a Facebook kezd veszíteni varázsából.
A felmérésben részt vevő legtöbb kis és középvállalkozásnak (63,1 százalék) az új ügyfelek szerzése a legfontosabb, ezt a márkaépítés (48,7 százalék) követte, a harmadik pedig a régi vevőkkel történő kapcsolattartás (29,2 százalék). Az eredmények szerint a YouTube a második leggyakrabban használt közösségi hálózat a cégek között, a Google+ használata egy év alatt nőtt ugyan, de a platform használata tavaly ősz óta stagnál.