MTI

Tesztelni kezdik a vezető nélküli 4-es metrót

Utasforgalomban is elkezdik tesztelni a 4-es metró automata vonatirányító rendszerét hétfőtől - közölte a Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ, a BKV és a DBR Metró Igazgatóság.

A teszt két héten keresztül zajlik, a szakemberek azt vizsgálják, hogy fennakadások esetén járműkísérői beavatkozás nélkül a központi, illetve az állomási diszpécserek mennyi idő alatt tudják az adott hibát megtalálni és elhárítani. A végleges használatbavételi engedély megszerzése érdekében zajló tesztek során továbbra is lesznek járműkísérők a szerelvényeken, de csak bizonyos idő eltelte után avatkozhatnak be, az esetlegesen bekövetkező hibák megoldása elsősorban a diszpécserek feladata.

A közleményében kitértek arra is, hogy a 4-es vonal utasok nélküli, úgynevezett sötétüzemi próbái is vezető nélkül zajlottak. A szerelvényeken ideiglenes vezetőfülkéjében tartózkodó járműkísérők feladata csak annyi, hogy felügyeljék a járművek mozgását és probléma esetén beavatkozzanak.

A végleges használatbavételi engedély kiadására várhatóan valamikor az év végén kerül sor, addig a szakemberek kiértékelik a tesztidőszak eredményeit, végrehajtják a szükségessé váló esetleges változtatásokat, és ha kell, akkor újabb vizsgálatokat kezdeményeznek. Ezt követően elbontják az ideiglenes vezetőfülkéket, és kizárólag a központi, illetve az állomási diszpécserek biztonsági felügyelete mellett fognak futni a szerelvények. Hangsúlyozták, hogy a 4-es metróvonal több mint egy éve automata üzemmódban és biztonságkritikus hiba nélkül üzemel, decemberre elérte a világviszonylatban is nagyon szigorú, 99,96 százalékos rendelkezésre állási arányt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ScarY MAN #4
    ezt megnézném élőben :DDDD
  • aru #3
    Ez így nem igaz. Az egyik járművezető nyilatkozta, hogy ha az automatika 3x kényszerül visszanyitni az ajtót akkor system errorral leáll és teljesen újra kell indítani mindent.
  • Jackal #2
    Legalább lesz majd valami érdekes a hírekben :)
  • fonak #1
    Úgy tudom már most is csak "dísznek" ül ott a vezető, pl. a végállomásokon automatán vezető nélkül áll be a szerelvény, a vezető ott száll be a peronról.