Gyurkity Péter

Kínában már első a Xiaomi

A helyi gyártó egy év alatt sokat javított eredményén, Kínában már a Samsungot is megelőzték, az Amerikai Egyesült Államokban is márkaboltot nyitnak.

Tavaly októberben még arról adtunk hírt, hogy az okostelefongyártók globális versenyében a Xiaomi már feljött a harmadik helyre, ezt pedig több fontosabb bejelentés és külső beszámoló követte a cég terveiről. Az IDC adatai szerint a számukra hazai pályán éves szinten már az első helyet is elhódították, míg a Japánból kivonuló Samsung itt is rontott.

A piackutató cég most tette közzé a kínai piaccal kapcsolatos negyedéves és éves adatait, amelyből több következtetést is levonhatunk. Érdekes részletként emelhető ki az Apple utolsó negyedéves kiemelkedő teljesítménye, amellyel az első ötbe is bekerült az almás cég, bár ezt éves szintén még nem tudták elérni (az utolsó három hónap nyilván nem volt elég ahhoz, hogy helyrehozzák az év eleji lemaradást). Az egy évvel korábban a listát vezető Samsung azonban (egyedüliként az öt legnagyobb közül) 22 százalékkal esett vissza, miközben a Xiaomi csaknem megháromszorozta a 2013-ban felmutatott számokat, amivel az első helyet is megkaparintották.


A helyi illetőségű gyártó ezt több húzásnak köszönhette. Először is, meglehetősen kellemes hardvert felvonultató készülékeket tettek elérhetővé, ezeket igencsak kedvező áron kínálták a vásárlóknak, míg a marketing terén az úgynevezett flash-akciókkal igyekeztek felhívni magukra a figyelmet, amelyek során nagyon rövid idő alatt több tízezer készüléken adtak túl. Amennyiben ezt így folytatják, a Samsungnak esélye sem lesz az immár legnagyobb piacon javítania, az Apple pedig idén már éves szinten is beverekedheti magát az első ötbe, ahová 2014-ben az említett két cégen kívül a szintén kínai Lenovo, Huawei és Coolpad került csak be.

A Xiaomi marketinghadjárata eközben folytatódik, ennek legutóbbi lépéseként élő rákokkal tesztelték a vízbe merített Mi 4 okostelefonok tartósságát. Természetesen az ilyenkor szokásos tiltakozás sem maradt el, a figyelmet azonban mindenképpen sikerült magukra irányítaniuk.


A kínai gyártó a következő hónapokban nyitná meg az üzletet az Egyesült Államokban, ahol meglepő módon nem feltétlen okostelefonok és táblagépek lehetnek, hanem a készülékek helyett kiegészítők, például fejhallgatók, valamint a Mi Band nevű fitneszeszköz lesz majd megtalálható. A Re/Code IT-lapnak Hugo Barra, a cég nemzetközi ügyekért felelős alelnöke azt mondta, hogy a cég HD-televíziója valószínűleg nem kerül be a kínálatba.

A menedzser indoklása szerint a különböző termékekkel kapcsolatban túl sok munkára lenne szükség ahhoz, hogy az amerikai piacon is megjelenhessenek. Többek között teszteket kellene elvégeztetniük, időt és pénzt kellene fordítaniuk a szükséges nyelvi lokalizációra, továbbá le kellene küzdeniük a szabályozással kapcsolatos akadályokat is. Éppen ezért úgy döntöttek, hogy azáltal gyorsítják fel a piacra való belépésüket, hogy először csak az egyszerűbb termékekkel lesznek jelen.

A Xiaomi következő piaca az Amerikai Egyesült Államok után Brazília lehet, ahol még az idén megjelenhet. További célpiac lesz a közeljövőben Oroszország, a Közel-Kelet, valamint számos ázsiai és latin-amerikai ország. Bin Lin, a Xiaomi társalapítója és elnöke közölte, hogy a legfontosabb szempont az adott piac nagysága, ugyanis a potenciális nyereségeiket elsősorban a szoftverek és a szolgáltatások, s kevésbé a hardverek útján akarják elkönyvelni. A Xiaomi fokozatosan terjeszkedik. Tony Wei marketingmenedzser korábban azt nyilatkozta, hogy egy új piacra belépéskor lakosságszám alapján döntenek, megbecsülik hány embert érhetnek el a termékeikkel, ezután pedig megvizsgálják, hogy az adott országban milyen fejlettségi szinten vannak a közösségi portálok és mekkora az online kereskedelmi forgalom.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • barret #8
    Valószínűleg azért sikeresek,mert érdekli őket a VÁSÁRLÓ,nem úgy mint a többi gyártót,akik csak egymással versenyeznek! Te meg LE VAGY szarva!

    Olyat kell gyártani amilyet én akarok,és viszonylag olcsón.Nekik ez sikerült :)
    Csak így tovább,nehogy ők is át essenek a ló túlsó oldalára...
  • Jakuza1 #7
    Mert akkor meg van a lehetoseg a frissitesre. Viszont ha sose jon, mint sok gyartonal, onnantol nincs lehetoseged sem, ha valami rejtett bugba futsz es ilyen a Xiaominal is meg van, vagy ha optimatizalnak valamin.Ezek meg szepen le vannak dokumentalva.
    Nem azt mondom hetente kell frissiteni, bar olyan is elofordulhat. De a lehetoseged meg lesz igy a tobb honapos frissitesre is.
    Szerintem amugy se tudsz sok mobiltelefongyartot mutatni, aki ennyire a supportot is komolyan veszi.
  • who am I 7 #6
    szerintem nem feltétlen az akksik a problémásak, hanem a droid maga....kevesebb process futna folyamatosan, sztem már azon is sokat lehetne fogni..de ahhoz meg az kéne, hogy fizetős legyen, ne egy ingyenes spyware effektive
  • grebber #5
    Sokan ezt úgy fogják fel hogy egy jó alapon mint kell hetente frissíteni :D
    Mondjuk ebben van is valami. Én amióta megvettem az Mi2-met egy db frissítést sem engedtem rá. Minek? Ami jó azt hova frissítsem :D

    Valaki agyalhatna már inkább valami új akksit mert az üzemidők katasztrófák :(
  • who am I 7 #4
    jopofa, kicsit mehetnének LG-sebb designra (vagy valami saját), így hiába minőségi pl. annyira szifon koppintás...
  • UUUU #3
    En is egy Xiaomi Redmi 2, 2GB-s valtozaton gondolkozom. Csak jokat hallottam roluk, es nem ugy foglalkoznak a supporttal sem, mint a tobbi vallalat. Heti frissitesek stb.
  • Cat #2
    Azért brutális, hogy alig két év alatt hogy berobbant. Lenyomta Lenovot, Huaweit, ZTE-t...
  • grebber #1
    Xiaomi Mi2 tulajként örülök ,csak így tovább!