SG.hu
15 éves a Vodafone Magyarországon
15 évvel ezelőtt a világ az Y2K probléma lázában élt, a slágerlistákat Santana és Rob Thomas vezette a Smooth című slágerrel és 1999. november 30-án alapvetően megváltozott a hazai távközlési piac: Jeremy Forword vezérigazgató ugyanis bejelentette, hogy elindult Magyarország új mobilszolgáltatója, a Vodafone Magyarország.
Amikor az első Vodafone reklám (Adiemus - Songs of Sanctuary) megszólalt a tévékben, Magyarországon 10 százalékos volt a mobilpenetráció. A Vodafone piacra lépését követően beindult a verseny. A 100 főre jutó előfizetések száma ma már lényegesen meghaladja a 100-at, egyre népszerűbb a mobilinternet szolgáltatás és immár a gépek is egyre aktívabban kommunikálnak a mobilhálózatokon.
A cég sajtóközleménye szerint az elmúlt 15 évben a Vodafone ügyfelei mintegy 70 ezer évnyi hívást indítottak, és csak az utóbbi években annyi adatot forgalmaztak, amennyi elegendő lenne ahhoz, hogy 7 milliószor eltároljuk jó minőségű MP3-ban a Beatles teljes életművét. Mindeközben megváltozott a mobiltelefonszámok formátuma, megjelent a számhordozhatóság, áttértünk az okostelefonok használatára. A Vodafone úttörő volt Magyarországon a roaming tarifák letörésében és a korlátlan hívásokat lehetővé tevő tarifa csomagok meghonosításában. Talán nem véletlen, hogy az egyik első 06-70-es ügyfél, aki 1999. november 30-án Budapesten a feltöltő kártyás VitaMAX Uno tarifával csatlakozott a Vodafone-hoz, ma Red Basic felhasználó.
A Vodafone az elmúlt 15 évben Magyarország egyik meghatározó vállalata lett. A szolgáltató 1655 főt foglalkoztat közvetlenül és további közel 1300 főt magyar székhelyű szolgáltató központjában. A vállalat több mint 400 milliárd forintos beruházást hajtott végre és közel 300 milliárd forint adót fizetett az országban. A Vodafone hálózatán jelenleg 2741 darab bázisállomás biztosítja a szélessávú lefedettséget és a folyamatos, kiváló minőségű kommunikációt.
A 2012-es hálózatmodernizáció nem csupán megteremtette annak a lehetőségét, hogy ma az ország 98,4%-án elérhetőek legyenek a Vodafone szélessávú szolgáltatásai, de a fejlesztés során sikerült a korábbiakhoz 26 százalékkal csökkenteni a hálózat üzemetetése során elfogyasztott energia mennyiségét és így éves szinten közel 300 háztartás energia fogyasztását takarította meg a Vodafone. A szolgáltató 2009-ben vezette be az elektronikus számlázást, amivel a mai napig több mint 23,5 millió darab A4-es formátumú papírlapot sikerült megspórolni.
Az elmúlt 15 év alatt a Vodafone ügyfelei több mint 36 milliárd percnyi hívást indítottak, közel 6 milliárd SMS-t küldtek el és mintegy 30 millió Gbyte adatot forgalmaztak, kihasználva többek között a korlátlanságot és kiszámíthatóságot biztosító Red tarifacsomagok kínálta lehetőségeket. A Vodafone 2013 végén az állam elsőszámú szolgáltatója lett, majd az idei év során több elismerést is elnyert ügyfelei és munkatársai megkérdezése alapján. Egyrészt a Vodafone lett az egyik legjobb magyarországi munkahely – az AON Hewitt kutatása szerint – , másrészt a DEVELOR Tanácsadó Zrt 1200 fős reprezentatív vállalati és lakossági kutatása szerint ma Magyarországon távközlési szektorban a Vodafone előfizetői úgy érzik, hogy itt a legjobb ügyfélnek lenni.
Amikor az első Vodafone reklám (Adiemus - Songs of Sanctuary) megszólalt a tévékben, Magyarországon 10 százalékos volt a mobilpenetráció. A Vodafone piacra lépését követően beindult a verseny. A 100 főre jutó előfizetések száma ma már lényegesen meghaladja a 100-at, egyre népszerűbb a mobilinternet szolgáltatás és immár a gépek is egyre aktívabban kommunikálnak a mobilhálózatokon.
A cég sajtóközleménye szerint az elmúlt 15 évben a Vodafone ügyfelei mintegy 70 ezer évnyi hívást indítottak, és csak az utóbbi években annyi adatot forgalmaztak, amennyi elegendő lenne ahhoz, hogy 7 milliószor eltároljuk jó minőségű MP3-ban a Beatles teljes életművét. Mindeközben megváltozott a mobiltelefonszámok formátuma, megjelent a számhordozhatóság, áttértünk az okostelefonok használatára. A Vodafone úttörő volt Magyarországon a roaming tarifák letörésében és a korlátlan hívásokat lehetővé tevő tarifa csomagok meghonosításában. Talán nem véletlen, hogy az egyik első 06-70-es ügyfél, aki 1999. november 30-án Budapesten a feltöltő kártyás VitaMAX Uno tarifával csatlakozott a Vodafone-hoz, ma Red Basic felhasználó.
A Vodafone az elmúlt 15 évben Magyarország egyik meghatározó vállalata lett. A szolgáltató 1655 főt foglalkoztat közvetlenül és további közel 1300 főt magyar székhelyű szolgáltató központjában. A vállalat több mint 400 milliárd forintos beruházást hajtott végre és közel 300 milliárd forint adót fizetett az országban. A Vodafone hálózatán jelenleg 2741 darab bázisállomás biztosítja a szélessávú lefedettséget és a folyamatos, kiváló minőségű kommunikációt.
A 2012-es hálózatmodernizáció nem csupán megteremtette annak a lehetőségét, hogy ma az ország 98,4%-án elérhetőek legyenek a Vodafone szélessávú szolgáltatásai, de a fejlesztés során sikerült a korábbiakhoz 26 százalékkal csökkenteni a hálózat üzemetetése során elfogyasztott energia mennyiségét és így éves szinten közel 300 háztartás energia fogyasztását takarította meg a Vodafone. A szolgáltató 2009-ben vezette be az elektronikus számlázást, amivel a mai napig több mint 23,5 millió darab A4-es formátumú papírlapot sikerült megspórolni.
Az elmúlt 15 év alatt a Vodafone ügyfelei több mint 36 milliárd percnyi hívást indítottak, közel 6 milliárd SMS-t küldtek el és mintegy 30 millió Gbyte adatot forgalmaztak, kihasználva többek között a korlátlanságot és kiszámíthatóságot biztosító Red tarifacsomagok kínálta lehetőségeket. A Vodafone 2013 végén az állam elsőszámú szolgáltatója lett, majd az idei év során több elismerést is elnyert ügyfelei és munkatársai megkérdezése alapján. Egyrészt a Vodafone lett az egyik legjobb magyarországi munkahely – az AON Hewitt kutatása szerint – , másrészt a DEVELOR Tanácsadó Zrt 1200 fős reprezentatív vállalati és lakossági kutatása szerint ma Magyarországon távközlési szektorban a Vodafone előfizetői úgy érzik, hogy itt a legjobb ügyfélnek lenni.