SG.hu
A magyarok alig használnak mobilbanki szoftvert
A magyar lakosság 4 százaléka használ csak mobilbanki alkalmazásokat,
de jelentős növekedés várható ezen a területen. Az USA-ban a 10 legnépszerűbb alkalmazás közé tartoznak a pénzügyi applikációk.
A Nielsen eredményei szerint a 18 évnél idősebb amerikaiak a tavalyi év végén 65 százalékkal töltöttek több időt – összesen 30 óra 15 percet – mobilapplikációk használatával, mint két évvel korábban. A kutatás szerint az okostelefonnal rendelkezők átlagosan 26,8 alkalmazást használtak havonta, amelyek közül – használatuk időtartama alapján – a közösségi oldalak és a keresők voltak a legnépszerűbbek, ugyanakkor a 10 legtöbbet használt applikáció között megtalálhatóak voltak a pénzügyekkel kapcsolatos alkalmazások is, ezekre a tavalyi év végén havonta 35 percet szántak a felhasználók, 10 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
"Piackutatók szerint eddig a magyar lakosság 4 százaléka használt csak mobilbanki alkalmazásokat, a technológiai innováció iránti igény azonban töretlenül növekszik hazánkban, ráadásul piaci becslések szerint az okostelefonok száma idén átlépte a 3 milliót, a hazai lakosság digitális érettsége tehát kimagasló, így – az amerikai trendeket is figyelembe véve – ígéretes növekedési lehetőséget látunk ezen a piacon” - mondta el Molnár Ákos András, az AXA Bank projektirányítási vezetője.
Az AXA Bank ügyfeleinek 95 százaléka mobilon vagy interneten szokott átutalást indítani, így nem véletlen, hogy a MobilosOKÉ májusi bevezetése óta a bank 4 ezer ügyfele használja rendszeresen az alkalmazást, elsősorban a számlaegyenleg lekérdezésére és a számlatörténet nyomon követésére, illetve a bankkártyájukhoz tartozó költési limitek módosítására. Az ügyfelek a MobilosOKÉ segítségével 20 ezer tranzakció során 1,4 milliárd forintot utaltak át az elmúlt fél évben - tette hozzá Molnár Ákos András. Az ügyfelek havonta átlagosan körülbelül 60 percet használják az alkalmazást - jegyezte meg a szakember.
A MobilosOKÉ alkalmazást a használók 60 százaléka Android, 22 százaléka iOS/iPhone, míg 18 százaléka Windows Phone rendszerű okostelefonra töltötte le. Az AXA Bank az eddig csak magánszemélyek közötti átutalási megbízások megadására alkalmas MobilosOKÉ alkalmazást novembertől vállalati ügyfelei számára is elérhetővé tette. A bank távolabbi fejlesztési célja az, hogy együttműködik a hazai közüzemi szolgáltatókkal, amelyek részére ezt követően egy általuk megadott mobilszámra utalhatják majd át a különböző szolgáltatási díjakat az ügyfelek.
A Nielsen eredményei szerint a 18 évnél idősebb amerikaiak a tavalyi év végén 65 százalékkal töltöttek több időt – összesen 30 óra 15 percet – mobilapplikációk használatával, mint két évvel korábban. A kutatás szerint az okostelefonnal rendelkezők átlagosan 26,8 alkalmazást használtak havonta, amelyek közül – használatuk időtartama alapján – a közösségi oldalak és a keresők voltak a legnépszerűbbek, ugyanakkor a 10 legtöbbet használt applikáció között megtalálhatóak voltak a pénzügyekkel kapcsolatos alkalmazások is, ezekre a tavalyi év végén havonta 35 percet szántak a felhasználók, 10 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
"Piackutatók szerint eddig a magyar lakosság 4 százaléka használt csak mobilbanki alkalmazásokat, a technológiai innováció iránti igény azonban töretlenül növekszik hazánkban, ráadásul piaci becslések szerint az okostelefonok száma idén átlépte a 3 milliót, a hazai lakosság digitális érettsége tehát kimagasló, így – az amerikai trendeket is figyelembe véve – ígéretes növekedési lehetőséget látunk ezen a piacon” - mondta el Molnár Ákos András, az AXA Bank projektirányítási vezetője.
Az AXA Bank ügyfeleinek 95 százaléka mobilon vagy interneten szokott átutalást indítani, így nem véletlen, hogy a MobilosOKÉ májusi bevezetése óta a bank 4 ezer ügyfele használja rendszeresen az alkalmazást, elsősorban a számlaegyenleg lekérdezésére és a számlatörténet nyomon követésére, illetve a bankkártyájukhoz tartozó költési limitek módosítására. Az ügyfelek a MobilosOKÉ segítségével 20 ezer tranzakció során 1,4 milliárd forintot utaltak át az elmúlt fél évben - tette hozzá Molnár Ákos András. Az ügyfelek havonta átlagosan körülbelül 60 percet használják az alkalmazást - jegyezte meg a szakember.
A MobilosOKÉ alkalmazást a használók 60 százaléka Android, 22 százaléka iOS/iPhone, míg 18 százaléka Windows Phone rendszerű okostelefonra töltötte le. Az AXA Bank az eddig csak magánszemélyek közötti átutalási megbízások megadására alkalmas MobilosOKÉ alkalmazást novembertől vállalati ügyfelei számára is elérhetővé tette. A bank távolabbi fejlesztési célja az, hogy együttműködik a hazai közüzemi szolgáltatókkal, amelyek részére ezt követően egy általuk megadott mobilszámra utalhatják majd át a különböző szolgáltatási díjakat az ügyfelek.