MTI
2022-ben jelennek meg a vezető nélküli metrók Londonban
Bemutatta új generációs, teljesen önműködő szerelvényeit a brit főváros metróhálózatát üzemeltető London Underground, amely szerint a 2020-as években debütáló metrókon kezdetben még lesznek vezetők, és az utasok később sem maradnak teljesen magukra.
A légkondicionáló rendszerrel, átjárható kocsikkal és szélesebb ajtókkal megálmodott új szerelvények terveit London polgármestere, Boris Johnson leplezte le, "Darth Vader-inek" nevezve az új metrók dizájnját. A londoni tömegközlekedésért felelős városházi cég, a Transport for London (TfL) szerint az új metrókat teljesen önműködőre tervezték, ám a 2022-re kitűzött üzembe helyezésükkor még lesz vezető a fedélzetükön.
A Priestmangoode nevű londoni cég által megálmodott szerelvények a tervek szerint a 2020-as évek közepétől váltanak automata üzemmódra, amikor a régi metrók mindegyikét kivonták már a forgalomból, de még akkor is lesz személyzet a fedélzetükön. (A szakszervezetek korábban hevesen tiltakoztak az új technológia bevezetése ellen, mondván, az a metróvezetők állásába kerül, ám a polgármester szerint a metrókon mindig szükség lesz személyzetre.)
A TfL szerint a negyven évnyi szolgálati időre tervezett 250 új szerelvény révén a forgalom gyorsabb, sűrűbb és megbízhatóbb lesz, illetve az érintett négy metróvonal kapacitása is növekedni fog. A cégek 2015 elején pályázhatnak a szerelvények kivitelezésére, és 2016-ban születik döntés a győztesről. Az első metrókat a tervek szerint a Piccadilly-vonalon helyezik forgalomba 2022-ben, majd a Central, a Waterloo & City és a Bakerloo vonalak következnek. Az új metrókocsikat ábrázoló képeket a King's Cross St. Pancras állomáson nézhetik meg az érdeklődők egy november 16-áig látogatható kiállításon - olvasható a The Daily Telegraphban.
A légkondicionáló rendszerrel, átjárható kocsikkal és szélesebb ajtókkal megálmodott új szerelvények terveit London polgármestere, Boris Johnson leplezte le, "Darth Vader-inek" nevezve az új metrók dizájnját. A londoni tömegközlekedésért felelős városházi cég, a Transport for London (TfL) szerint az új metrókat teljesen önműködőre tervezték, ám a 2022-re kitűzött üzembe helyezésükkor még lesz vezető a fedélzetükön.
A Priestmangoode nevű londoni cég által megálmodott szerelvények a tervek szerint a 2020-as évek közepétől váltanak automata üzemmódra, amikor a régi metrók mindegyikét kivonták már a forgalomból, de még akkor is lesz személyzet a fedélzetükön. (A szakszervezetek korábban hevesen tiltakoztak az új technológia bevezetése ellen, mondván, az a metróvezetők állásába kerül, ám a polgármester szerint a metrókon mindig szükség lesz személyzetre.)
A TfL szerint a negyven évnyi szolgálati időre tervezett 250 új szerelvény révén a forgalom gyorsabb, sűrűbb és megbízhatóbb lesz, illetve az érintett négy metróvonal kapacitása is növekedni fog. A cégek 2015 elején pályázhatnak a szerelvények kivitelezésére, és 2016-ban születik döntés a győztesről. Az első metrókat a tervek szerint a Piccadilly-vonalon helyezik forgalomba 2022-ben, majd a Central, a Waterloo & City és a Bakerloo vonalak következnek. Az új metrókocsikat ábrázoló képeket a King's Cross St. Pancras állomáson nézhetik meg az érdeklődők egy november 16-áig látogatható kiállításon - olvasható a The Daily Telegraphban.