Berta Sándor

Támogatást kapnak a legnépszerűbb YouTube-csatornák működtetői

A videomegosztó platform szeretne további prémium tartalmakat elérhetővé tenni.

A YouTube ezért több millió dollárral akarja támogatni az olyan csatornaüzemeltetőket, mint Let's Player PewDiePie vagy Bethany Mota, utóbbi egy divattal foglalkozó videoblogger. Az oldal így segítené a tehetséges videokészítőket és gátolná meg egyúttal a távozásukat.

Az új kampány lehetővé tenné, hogy a kreatív alkotók olyan filmeket és sorozatokat készíthessenek, amiket kizárólag a reklámbevételekből nem lehetne finanszírozni. A nézők így kimagasló minőségű felvételekhez juthatnak és ezzel párhuzamosan a művészek az eddiginél szorosabb kapcsolatot építhetnek ki a rajongóikkal. Mindez növelheti a látogatottságot. A YouTube-sztárok fő bevétele továbbra is a hirdetésekből fog származni, de emellett immár a nagy cégek megbízásából végzett termékbemutatóknak és a rendezvényeken vállalt fellépések után is komoly összegekhez jutnak, ezeket a pénzeket azonban már nem kell megosztaniuk a videomegosztó platformmal.

A YouTube azt reméli, hogy az új projekt előtérbe helyezheti és erősítheti a hollywoodi producerek és a videokészítők együttműködését. Különböző sorozatok készülhetnek majd, amelyek a felépítésüket és a hosszukat tekintve is különbözni fognak egymástól. Az első alkotások néhány hónap múlva lesznek láthatók. A Re/Code szerint a portál a prémium tartalmakat felhasználhatja majd célzott reklámokra vagy megpróbálhatja a klasszikus televíziós műsorokban elhelyezni a videókat.

2011 márciusában vált ismertté, hogy hollywoodi sztárokat szerződtetne a YouTube, majd kiderült, hogy 96 új tematikus csatorna indul, amelyek arcai között volt Madonna, Shaquille O'Neal, Ashton Kutcher, Jay-Z, Tony Hawk és Sofia Vergara.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • sylvanor #1
    "Az oldal így segítené a tehetséges videokészítőket és gátolná meg egyúttal a távozásukat."
    Ez nagyon sántít, már az a része alapból, hogy kiemelnek 2 olyan videóst, akiknek millió fölötti a feliratkozószáma. PewDiePie - 32 millió, a másikat nem ismerem, de annak is van 7 millió.
    Ha ezen a vonalon továbbmegyünk, akkor oda jutunk, hogy a kisebb videósok ezzel semmilyen értelemben nem jutnak előrébb. Kapják továbbra is azt a kis mennyiséget a partnerségért.
    Egy magyar videósnak még csak esélye sincs rá, hogy valaha is átlépje a milliót, de még a 200 ezret is csak éppen átlépik, legyen bármennyire is profi abban, amit csinál.
    Meg ez is mekkora baromság, hogy egy 32 millió feliratkozósnak odacsapnak több millió dollárt, hogy "segítsék a youtube-os munkáját a videózásban". Több éve videózik, van több millió feliratkozója és 32 millió feliratkozó bármiféle egyéb támogatás nélkül hoz annyi pénzt neki, hogy vígan elél belőle és simán tudja tovább és még tovább turbózni a technikát a videózáshoz, szóval esélytelen, hogy bármit is változtatna azon a működő formulán, amit eddig követett.
    Oké, kapjanak valami jutalmat, de a pénz az, amire pont semmi szüksége nincs a millió feliratkozós csatornáknak.
    Annak már lenne értelme, ha a kisebb videósoknak (100 ezer sub) adnak egy kisebb összegű támogatást.
    A you-tube videósokat cseszettül nem segíti az, hogy egy másik youtube-os kapott mittomén hány millát, és ettől nem lesz minőségibb videótartalom a youtube--on.
    Főleg, hogy amit PewDiePie csinál, az a minőségnek egy elég szélsőséges fajtája.
    A kelleténél jóval többet ordibál és túl sokat színészkedik, de megmondom kerek-perec, nagyon túljátssza az egészet. De a 32 millió feliratkozó azt mutatja, hogy ez színészkedős, ordítozós stílus bejön az embereknek.
    Olyan csatornáknak szívesebben a adnék pénzt, akik mondjuk film/játék kritikákat/bemutatókat készítenek és már is lehetne több minőségi tartalom.