SG.hu

Játékokkal lehet leginkább megfogni a vásárlókat

Darin Brown, a POSSIBLE európai, közel-keleti és afrikai piacokért felelős igazgatója a digitális fókuszú hirdetésekről és az egyre inkább növekvő gamificationről adott interjút a City AM-nek. A WPP az elmúlt években rendkívül gyorsan építette ki a digitális jelenlétét a piacon – részben úgy, hogy világszerte megszerzett kisebb ügynökségeket és beolvasztotta őket a POSSIBLE-be.

Darin szerint a márkák egyre inkább az interaktív kampányokat keresik, dinamikusan változik a hirdetési piac. A napi fogyasztási cikkek esetén még mindig úgy érezzük, hogy a tévé a fő csatorna a nagy tömegek eléréséhez, de egyre inkább az a trend figyelhető meg, hogy a tévéreklámok kiegészítő elemekké válnak – nyaralások foglalásánál vagy akár autóvásárlás esetén is a már jól megszokott honlapokat bújjuk – itt kell versenyképesnek maradni. A digitális csatornák állnak a hirdetési kampánystratégia központjában, a tv megjelenés pedig támogató és erősítő jelleget kapott.

A gamification és a játékfejlesztés egy fontos alapja az online stratégiának Darin szerint. A digitális kampányoknál a cél már nem az, hogy erőteljes üzeneteket küldjenek a vásárlóknak, a cégek interakciót szeretnének az ügyfelekkel. Jó példa erre például az Én Kicsi Tescóm ingyenes mobil játék, melyben minden felhasználó egy saját Tesco áruházat hozhat létre és rendezhet be, egészen az építéstől a polcok feltöltésén át saját boltjuk dekorációjáig. A mobil játékplatform egy új kommunikációs csatorna a cég és a vásárlók között, összekapcsolva a fizikai és a digitális életet.

A menedzser játék a Tescót és a játékosokat virtuális Tescójukon keresztül köti össze. Az Én Kicsi Tescóm játék küldetése a Tesco működését egy játékos világban leképezni és a vásárlókkal egy bizalmon alapuló kapcsolatot kialakítani. Az Én Kicsi Tescóm építése során érzelmi kapcsolat alakul ki a játékos és az általa menedzselt Tesco között, ez által válik a leghatékonyabb ügyfélkommunikációs csatornává a játékplatform és ez teszi alkalmassá marketingüzenetek közvetítésére. A játékot tökéletesen lehet integrálni a cég hűségprogramjába. A valós vásárlás befolyásolhatja a játékélményt, és fordítva – keverve ezzel a digitális és a fizikai teret.

Csertán Ákos, a Carnation Zrt product ownere szerint a gamification tipikus példája a tech buzzwordöknek: 2009-ben a Foursquare megjelenésével tört be a köztudatba. Ekkor még mindenki azt gondolta, hogy ezzel megalkották a csodaszert, amivel bármilyen ötlet sikeres tud lenni. Egy játéknál magától értetődő, mégsem egyszerű megoldani, hogy egyszerre legyen vidám és izgalmas. Csak a jelvények, a pontszerzés és néhány vicces rajz még nem elég ahhoz, hogy a felhasználók szeressék a terméket. A rendszeren belül olyan területeken kell motiválni a felhasználókat, amik egyrészt illenek az üzleti célokhoz (pl. termék regisztráció, vagy videó megtekintés); másrészt olyasmikért, amikről a felhasználó is úgy gondolja, hogy jutalmat érdemelnek, (pl. válaszolni a Q&A-ben), ezzel segítve a közösséget.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • xpek55 #3
    Ha esetlegesen egy bizonyos jellegű termék "nekem" megtetszik. Akkor majd lehet róla szó, hogy reklámot lássak róla, de hogy mindenáron a megkérdezésem nélkül csak omlik rám tonna számra a reklám. Anélkül, hogy én gondolkodhassam róla, hogy az a bizonyos dolog tényleg érdekelne e, akkor volna értelme. De, ahogy ez zajlik most. Az számomra nem, hogy inkább kellemes, hanem inkább sokkal, de sokkal zavaróbb.

    Régebben ilyen még nem volt.

    Még egy érdekes kérdés. Aki meg nem tud fizetni érte, mert tulajdonképpen nincs miből?

    Akkor az a következő reakció, amit így képzelek el egy weboldalról (rejtetten lekommunikálva.): Nem fizetsz!? Nem érdekel, hogy te a weboldalam nézed, és te még ingyen is akarod lesni a tartalmat, mert az neked valami bizonyos érdekeltség miatt kéne neked. Nem érdekel az sem, hogy amivel foglalkozol az neked fontos, de akkor is nézd a reklámot, mert az nekem jó...

    Erre én: Nem érted, hogy nekem az életem építéséhez fontos dolgokat nézek az oldalon, és a reklám csak eltereli a figyelmemet fölöslegesen/értelmetlenül?

    Weboldal: Nem érdekel! Oldd meg!...

    Körülbelül így képzelhető el a számomra ez az egész szituáció... Ez már a számomra kész paródia.
    Utoljára szerkesztette: xpek55, 2014.09.19. 18:43:25
  • Cat #2
    Régen lelkes emberek gyártották a tartalmat, de nem ebből éltek. Az ingyenmunkájukat élvezted. Teljesen normális, hogy nem dolgoznak az emberek ingyen, de te még mindig ingyen nézheted a tartalmat, csak a reklámokat kell elviselned. Ha erre sem vagy hajlandó, sok honlapon fizetés után elkerülheted azokat, de pl. a prémium csatornákon, pl. HBO-n sincs reklám.
  • xpek55 #1
    Én a falra mászok ettől az egésztől. Régen még, amikor az internet számomra még tényleg anonimabb volt. Egyszerűen a reklámoktól mentes volt teljesen az internetem. Most meg egy darab honlapot sem bírok tisztán megnézni, anélkül, hogy ne terelné el a figyelmem egy apró pillanatra sem ez a sok mocskos számomra erősen manipulatív/zavaró reklám. Telepítettem adblock-ert, még böngészőt is cseréltem, de alig-alig volt hatása.

    Ezek meg még mindig ezt keresik, hogy hogyan lehet (még)jobban a maguk köré csavarni az "ügyfelet"? Én ezt nem vagyok hajlandó elfogadni, és elvárom, hogy engem a jövőben örökre kíméljenek meg az ilyen szemétségektől. Nincsen erőm, és kedvem velük foglalkozni.

    Tudom, hogy "eresztenek" a véleményemre. De attól még miért ne írhatnám ki?