Berta Sándor

Divat­trendeket kutatnának a Watson segítségével

Az IBM továbbra is keresi a módját, hogy miként juthat plusz bevételekhez egyedi szuperszámítógépe segítségével.

A cég szerint a Watson a jövőben segíthet a felhasználóknak a vásárlási döntések meghozatalában - mindezt Keith Mercier, az IBM menedzsere jelentette be a melbournei divathét (Spring Fashion Week) elején. Az emberek egy mobil alkalmazás segítségével férhetnek majd hozzá a rendszerhez, amely különböző tanácsokat fog nekik adni. Mercier úgy vélte, hogy ez a megoldás kiváló példája annak, hogy miként alkalmazható a kognitív számítástechnika a kereskedelemben. A jövőben az internetes boltokban így egyesíthetők lesznek az online és az offline felhasználói interakciók.

A menedzser szerint a lényeg az, hogy a felhasználók miként jutnak a vásárláshoz szükséges adatokhoz. Ilyen információk lehetnek az időjárás-előrejelzés, a közösségi portálokon lévő inspirációk, a ruhásszekrények tartalma és az eddigi vásárlások története. Az üzletek pedig arra használhatják a Watsont, hogy megszerezzék ezeket az adatokat, majd ezek alapján párbeszédet kezdeményezzenek a vásárlókkal, de a döntés mindvégig a felhasználóké marad.

Az IBM szuperszámítógépe egy kvízjátékban már megmutatta tudását és a cég tavaly decemberben úgy döntött, hogy a technológiát fejlesztői felhőplatformként is elérhetővé teszi. A konszern három éve próbálja elérni, hogy a Watson sikertermék legyen, eddig azonban erőfeszítései kudarcba fulladtak. A szuperszámítógép miatt tavaly október végéig kevesebb, mint 100 millió dolláros bevételre tett szert a társaság.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #1
    Végre valami hasznos dologra is használják! :-)