Gyurkity Péter
Sikertelen az Amazon okostelefonja
Erre a következtetésre jutott a The Guardian, miután megvizsgálta a rendelkezésre álló adatokat.
Az éveken át a különböző pletykákban felbukkanó Amazon-okostelefon hivatalos megjelenéséről mi is beszámoltunk, ezt követően azonban nem sokszor hallottunk az új jövevényről. Július elején a cég saját toplistáin vegyes képet láthattunk, már akkor is sejteni lehetett, hogy elmaradt a nagy áttörés, egy mostani számítás szerint pedig egyenesen kudarcról van szó.
A The Guardian munkatársai a napokban megpróbálták megbecsülni az eddig eladott készülékek számát, amiben kénytelenek voltak egyéb forrásokra hivatkozni, mivel az Amazon – szokásához híven – ezúttal sem közli az egyes termékek pontos forgalmát. Úgy érzik azonban, hogy két meglévő adat felhasználásával, azok összehasonlításával a valódihoz közeli számot kaptak, ami azonban arra utal, hogy a cég lépése kudarcként értékelhető. Azt persze nem tudjuk megerősíteni, hogy ez valóban így van-e, ám figyelemreméltó, hogy az Amazon maga eddig nem számolt be kiugró sikerekről, márpedig ezt a lehetőséget nyilván nem mulasztanák el.
A lap emberei a Chitika online reklámplatform, valamint a comScore adataira támaszkodtak saját becslésüknél. Előbbi esetében azt tudták meghatározni, hogy a Fire Phone milyen gyakran bukkan fel a platformon közölt reklámoknál (pontosabban azok megtekintésénél), míg utóbbi segítségével a teljes amerikai okostelefonpiacot, annak méretét igyekeztek felmérni. A két számítás összevetésével egy igen alacsony, mindössze 35 ezres adatot kaptak, ami azt jelenti, hogy nagyon kevesen érdeklődtek az egyébként érdekes újdonságokkal felvértezett készülék iránt, a várt siker pedig elmaradt.
Az Amazon a maga részéről nem nyilatkozik, ami egyelőre a negatív hírt támasztja alá.
Az éveken át a különböző pletykákban felbukkanó Amazon-okostelefon hivatalos megjelenéséről mi is beszámoltunk, ezt követően azonban nem sokszor hallottunk az új jövevényről. Július elején a cég saját toplistáin vegyes képet láthattunk, már akkor is sejteni lehetett, hogy elmaradt a nagy áttörés, egy mostani számítás szerint pedig egyenesen kudarcról van szó.
A The Guardian munkatársai a napokban megpróbálták megbecsülni az eddig eladott készülékek számát, amiben kénytelenek voltak egyéb forrásokra hivatkozni, mivel az Amazon – szokásához híven – ezúttal sem közli az egyes termékek pontos forgalmát. Úgy érzik azonban, hogy két meglévő adat felhasználásával, azok összehasonlításával a valódihoz közeli számot kaptak, ami azonban arra utal, hogy a cég lépése kudarcként értékelhető. Azt persze nem tudjuk megerősíteni, hogy ez valóban így van-e, ám figyelemreméltó, hogy az Amazon maga eddig nem számolt be kiugró sikerekről, márpedig ezt a lehetőséget nyilván nem mulasztanák el.
A lap emberei a Chitika online reklámplatform, valamint a comScore adataira támaszkodtak saját becslésüknél. Előbbi esetében azt tudták meghatározni, hogy a Fire Phone milyen gyakran bukkan fel a platformon közölt reklámoknál (pontosabban azok megtekintésénél), míg utóbbi segítségével a teljes amerikai okostelefonpiacot, annak méretét igyekeztek felmérni. A két számítás összevetésével egy igen alacsony, mindössze 35 ezres adatot kaptak, ami azt jelenti, hogy nagyon kevesen érdeklődtek az egyébként érdekes újdonságokkal felvértezett készülék iránt, a várt siker pedig elmaradt.
Az Amazon a maga részéről nem nyilatkozik, ami egyelőre a negatív hírt támasztja alá.