Berta Sándor
SSD-k terén továbbra is a Samsung a piacvezető
A dél-koreai konszern megerősítette helyzetét az SSD-meghajtók piacán.
A Samsungnak sikerült jelentős mértékben növelni az előnyét az Intellel szemben, az SSD-piac forgalmának közel 28,5 százaléka vándorol a társasághoz. Az Intel részesedése alig 13,1 százalék, míg a SanDiské mindössze 11,7 százalék. Az első ötben van még a Micron (6,90 százalék) és a Toshiba (5,60 százalék). A kisebb gyártók részesedése összesen 34,2 százalék.
Az Intel második helye könnyen veszélybe kerülhet, ugyanis a SanDisk egyre inkább - a nagyon jövedelmező - céges megrendelésekre összpontosít és felvásárlásokkal is erősít, nemrég vették meg a Fusion-io nevű vállalkozást. Szintén komoly előrelépést produkált a Micron, amely a bevételek alapján 2012-ben még csak a nyolcadik legnagyobb gyártó volt, de mindössze egyetlen esztendő alatt négy helyet lépett előre. A vállalat jelen van mind az üzleti és - a Crucial márkával - mind a fogyasztói piacon.
A Toshiba is megpróbál javítani, amiben segítségére lehet a tavaly decemberben felvásárolt OCZ, amely a jövőben OCZ Storage Solutions néven és a függetlenségét nagy mértékben megtartva működik tovább. A Toshiba mind az otthoni, mind pedig a nagyvállalati ügyfelek igényeit szeretné megfelelő módon kiszolgálni.
A Gartner legfrissebb adataiból kiderült az is, hogy tavaly 10,9 milliárd dollár folyt be világszerte az SSD-k értékesítéséből és az összeg kétharmada az öt legnagyobb gyártóhoz került. 2012-ben még a bevétel 44,6 százalékán osztoztak a kisebb gyártók. A számokból az is nyilvánvalóvá vált, hogy komoly előnyt jelent, ha az egyik cég saját flashmemória-gyárral rendelkezik vagy részesedése van egy ilyen üzemben. A legnehezebb helyzetben azok a vállalatok vannak, amelyek kénytelenek a memóriachipeket megvásárolni.
A Samsungnak sikerült jelentős mértékben növelni az előnyét az Intellel szemben, az SSD-piac forgalmának közel 28,5 százaléka vándorol a társasághoz. Az Intel részesedése alig 13,1 százalék, míg a SanDiské mindössze 11,7 százalék. Az első ötben van még a Micron (6,90 százalék) és a Toshiba (5,60 százalék). A kisebb gyártók részesedése összesen 34,2 százalék.
Az Intel második helye könnyen veszélybe kerülhet, ugyanis a SanDisk egyre inkább - a nagyon jövedelmező - céges megrendelésekre összpontosít és felvásárlásokkal is erősít, nemrég vették meg a Fusion-io nevű vállalkozást. Szintén komoly előrelépést produkált a Micron, amely a bevételek alapján 2012-ben még csak a nyolcadik legnagyobb gyártó volt, de mindössze egyetlen esztendő alatt négy helyet lépett előre. A vállalat jelen van mind az üzleti és - a Crucial márkával - mind a fogyasztói piacon.
A Toshiba is megpróbál javítani, amiben segítségére lehet a tavaly decemberben felvásárolt OCZ, amely a jövőben OCZ Storage Solutions néven és a függetlenségét nagy mértékben megtartva működik tovább. A Toshiba mind az otthoni, mind pedig a nagyvállalati ügyfelek igényeit szeretné megfelelő módon kiszolgálni.
A Gartner legfrissebb adataiból kiderült az is, hogy tavaly 10,9 milliárd dollár folyt be világszerte az SSD-k értékesítéséből és az összeg kétharmada az öt legnagyobb gyártóhoz került. 2012-ben még a bevétel 44,6 százalékán osztoztak a kisebb gyártók. A számokból az is nyilvánvalóvá vált, hogy komoly előnyt jelent, ha az egyik cég saját flashmemória-gyárral rendelkezik vagy részesedése van egy ilyen üzemben. A legnehezebb helyzetben azok a vállalatok vannak, amelyek kénytelenek a memóriachipeket megvásárolni.