MTI
A BTel egyik tulajdonosa felmondta a stratégiai együttműködést
A Business Telecom Nyrt. (BTel) egyik tulajdonosa, az innovatív informatikai megoldásokkal foglalkozó, svájci székhelyű Elastoffice AG. felmondta a stratégiai együttműködést a BTel-lel és eladja a cégben meglévő részvényeit.
A döntést a gazdálkodási problémák, "az értékteremtő képesség korlátai", valamint az új üzleti megoldások iránti elkötelezettség hiányával indokolta az Elastoffice AG-t képviselő Illés és Társai Ügyvédi Iroda pénteki közleményében. A BTel azt közölte, hogy a vitás ügyet - a részvényesek érdekét is védve - úgy kívánja megoldani, hogy az maradandóan megfeleljen a két társaság között kötettett szerződésben foglaltaknak. Az Elastoffice AG-t képviselő ügyvédi iroda közleményében kifejti: az együttműködés elmúlt fél évének tapasztalatait értékelve döntött úgy a cég igazgatótanácsa, hogy felmondja az együttműködést, valamint a tulajdonában lévő részvénycsomagot és egyéb követeléseit értékesítésre ajánlja fel.
A közlemény szerint a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett BTel és az Elastoffice 2013 májusában kötött stratégiai együttműködési megállapodást, amelynek értelmében az Elastoffice AG egymillió eurós közvetlen tőkeemeléssel megvásárolta a BTel által újonnan kibocsátott, 250 000 darab 100 forintos névértékű törzsrészvényét 4 eurós részvényenkénti árfolyamon. A BTel az Elastoffice technológiák alkalmazásával a telekommunikációs "hozzáférési" szolgáltatások helyett az értéknövelt szolgáltatások piacára kívánt elmozdulni. Az Elastoffice a felhő alapú vállalatirányítási megoldásaihoz szükséges távközlési szolgáltatások terén várt előnyöket az együttműködéstől. "A BTel több tízezres felhasználói tábora pedig egy újgenerációs IT szolgáltatást remélhetett a két fél együttműködésétől" - olvasható a közleményben.
"Az Elastoffice döntését az elmúlt hat hónapban felszínre került információk, mint a BTel gazdálkodásának problémái, értékteremtő képességének korlátai, illetve az új üzleti megoldások iránti elkötelezettségének hiánya alapozta meg" - idézi a közlemény az Elastoffice igazgatótanácsát. Erre reagálva a BTel közölte: a menedzsmentet meglepte, hogy partnerük az Elastoffice AG a sajtónak juttatott el egy folyamatban lévő üzleti ügy elszámolásának egyik részelemével kapcsolatban közleményt.
A BTel tőzsdei cégként fontosnak tartja, hogy minden részvényes megfelelő tájékoztatást kapjon ezzel az üggyel kapcsolatban is. A BTel menedzsmentje az Elastoffice partnerével kapcsolatos vitás ügyet is a részvényesek érdekét is védve, úgy kívánja megoldani, hogy az maradandóan megfeleljen a két társaság között kötettett szerződésben foglaltaknak. A BTel menedzsmentje a kialakuló és a folyamatban lévő jogi vita lezárása után tájékoztatást fog adni annak eredményéről - olvasható a cég közleményében.
A Business Telecom (BTel) február közepén jelentette be, hogy a hónap elején indított, költségcsökkentő Xprime szolgáltatásának a várakozásokat is meghaladó sikere megalapozza a cég idei bővülési terveit, és a vezetőség nagy erőkkel dolgozik azon, hogy márciusban a szlovák, osztrák, és német piacon is elinduljon a Btel és az Xprime. Az első tíz nap alatt 8847 háztartás választotta az új szolgáltatást, a BTel 100 ezres ügyfélkörének közel tíz százaléka élt az új lehetőséggel. A közlemény szerint az Xprime nemcsak a fogyasztók érdeklődését keltette fel, hanem a reklámozói oldalról is "tömeges" érdeklődés mutatkozik a termék iránt. A szolgáltatás lényege, hogy böngészés közben a rendszer meghatározott időközönként felkínál az ügyfél számára egy reklámot vagy reklámblokkot, amelyet ha megnéz, és utána jól válaszol a feltett kérdésre, akkor krediteket gyűjthet. A krediteket a következő számlán jóváírja a Btel, ezzel csökken, sőt le is nullázódhat az ügyfél internet előfizetésének havidíja.
A társaság januári sajtótájékoztatón azt közölte, hogy a projektnek köszönhetően 2014-ben mintegy 2,5-szeres árbevétel-növekedéssel számol: a tavalyi 4 milliárd forintot meghaladó éves árbevétel után az idén több mint 10 milliárd forint bevételt vár. Három év múlva, 2017-ben pedig már 15 milliárd forint árbevétel szerepel a társaság üzleti tervében, amely az idén 1,2 milliárd, 2017-ben pedig 3,6 milliárd forintos adózás utáni eredménnyel számol. A társaság szlovák, osztrák és német leányvállalatai várhatóan az első negyedévben megkezdik működésüket. A BTel összesen hét európai országban szeretne közvetlenül megjelenni még az idén, további országokban pedig tárgyalásokat folytat a termék franchise jogainak értékesítésére. Az Xprime az európai piacon jogvédett.
A döntést a gazdálkodási problémák, "az értékteremtő képesség korlátai", valamint az új üzleti megoldások iránti elkötelezettség hiányával indokolta az Elastoffice AG-t képviselő Illés és Társai Ügyvédi Iroda pénteki közleményében. A BTel azt közölte, hogy a vitás ügyet - a részvényesek érdekét is védve - úgy kívánja megoldani, hogy az maradandóan megfeleljen a két társaság között kötettett szerződésben foglaltaknak. Az Elastoffice AG-t képviselő ügyvédi iroda közleményében kifejti: az együttműködés elmúlt fél évének tapasztalatait értékelve döntött úgy a cég igazgatótanácsa, hogy felmondja az együttműködést, valamint a tulajdonában lévő részvénycsomagot és egyéb követeléseit értékesítésre ajánlja fel.
A közlemény szerint a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett BTel és az Elastoffice 2013 májusában kötött stratégiai együttműködési megállapodást, amelynek értelmében az Elastoffice AG egymillió eurós közvetlen tőkeemeléssel megvásárolta a BTel által újonnan kibocsátott, 250 000 darab 100 forintos névértékű törzsrészvényét 4 eurós részvényenkénti árfolyamon. A BTel az Elastoffice technológiák alkalmazásával a telekommunikációs "hozzáférési" szolgáltatások helyett az értéknövelt szolgáltatások piacára kívánt elmozdulni. Az Elastoffice a felhő alapú vállalatirányítási megoldásaihoz szükséges távközlési szolgáltatások terén várt előnyöket az együttműködéstől. "A BTel több tízezres felhasználói tábora pedig egy újgenerációs IT szolgáltatást remélhetett a két fél együttműködésétől" - olvasható a közleményben.
"Az Elastoffice döntését az elmúlt hat hónapban felszínre került információk, mint a BTel gazdálkodásának problémái, értékteremtő képességének korlátai, illetve az új üzleti megoldások iránti elkötelezettségének hiánya alapozta meg" - idézi a közlemény az Elastoffice igazgatótanácsát. Erre reagálva a BTel közölte: a menedzsmentet meglepte, hogy partnerük az Elastoffice AG a sajtónak juttatott el egy folyamatban lévő üzleti ügy elszámolásának egyik részelemével kapcsolatban közleményt.
A BTel tőzsdei cégként fontosnak tartja, hogy minden részvényes megfelelő tájékoztatást kapjon ezzel az üggyel kapcsolatban is. A BTel menedzsmentje az Elastoffice partnerével kapcsolatos vitás ügyet is a részvényesek érdekét is védve, úgy kívánja megoldani, hogy az maradandóan megfeleljen a két társaság között kötettett szerződésben foglaltaknak. A BTel menedzsmentje a kialakuló és a folyamatban lévő jogi vita lezárása után tájékoztatást fog adni annak eredményéről - olvasható a cég közleményében.
A Business Telecom (BTel) február közepén jelentette be, hogy a hónap elején indított, költségcsökkentő Xprime szolgáltatásának a várakozásokat is meghaladó sikere megalapozza a cég idei bővülési terveit, és a vezetőség nagy erőkkel dolgozik azon, hogy márciusban a szlovák, osztrák, és német piacon is elinduljon a Btel és az Xprime. Az első tíz nap alatt 8847 háztartás választotta az új szolgáltatást, a BTel 100 ezres ügyfélkörének közel tíz százaléka élt az új lehetőséggel. A közlemény szerint az Xprime nemcsak a fogyasztók érdeklődését keltette fel, hanem a reklámozói oldalról is "tömeges" érdeklődés mutatkozik a termék iránt. A szolgáltatás lényege, hogy böngészés közben a rendszer meghatározott időközönként felkínál az ügyfél számára egy reklámot vagy reklámblokkot, amelyet ha megnéz, és utána jól válaszol a feltett kérdésre, akkor krediteket gyűjthet. A krediteket a következő számlán jóváírja a Btel, ezzel csökken, sőt le is nullázódhat az ügyfél internet előfizetésének havidíja.
A társaság januári sajtótájékoztatón azt közölte, hogy a projektnek köszönhetően 2014-ben mintegy 2,5-szeres árbevétel-növekedéssel számol: a tavalyi 4 milliárd forintot meghaladó éves árbevétel után az idén több mint 10 milliárd forint bevételt vár. Három év múlva, 2017-ben pedig már 15 milliárd forint árbevétel szerepel a társaság üzleti tervében, amely az idén 1,2 milliárd, 2017-ben pedig 3,6 milliárd forintos adózás utáni eredménnyel számol. A társaság szlovák, osztrák és német leányvállalatai várhatóan az első negyedévben megkezdik működésüket. A BTel összesen hét európai országban szeretne közvetlenül megjelenni még az idén, további országokban pedig tárgyalásokat folytat a termék franchise jogainak értékesítésére. Az Xprime az európai piacon jogvédett.