SG.hu
Erősödik a hazai nyomtatópiac
Kezd erőre kapni a hazai dokumentumkezelési szektor. Az IDC friss, 2013-at vizsgáló elemzése szerint az évek óta tartó visszaesés tavaly megállt.
A vásárlások élénkülése érződik a piacon mind a színes, mind a fekete-fehér nyomtatók és multifunkciós berendezések esetében. A használt gépek helyett sokan vásárolnak új eszközöket, amelyekhez inkább az eredeti kellékanyagokat szerzik be, semmint a tisztázatlan forrásból származó utántöltött tonereket. Mindezek a kedvező tendenciák nem jelentik ugyanakkor azt, hogy gyökeresen átalakulóban volna a magyar nyomtatópiac. A használt berendezések és a nem eredeti kellékanyagok még mindig dominálják az itthoni kereskedelmet.
Az elmúlt esztendőben a kkv-k határozottabban nyitni kezdtek az új technológiák felé, ami következik abból, hogy a dokumentumkezelési rendszereik optimalizálása egyre sürgetőbbé vált. 2013-ban a dokumentumkezelés terén, kisebb-nagyobb mértékben minden terméktípus eladási trendje pozitív irányba változott Magyarországon. A teljes lézeres nyomtató piacról elmondható, hogy összességében húsz százalékkal bővült 2012-höz képest, ami közel 104 000 berendezés értékesítését jelenti. A Xerox ezen belül másfél százalékos bővüléssel zárta az évet az azt megelőző esztendőhöz viszonyítva, ami a közel ötezer darabos gépeladásuk eredménye.
Az A/4-es szegmensben még mindig több nyomtató fogy, mint multifunkciós berendezés (MFP), és egyértelmű a fekete-fehér gépek dominanciája. Tízszer többet vesznek a mono berendezésekből, mint a színesekből. Ugyanakkor a színes MFP-k iránti igény növekszik, ami abból is látszik, hogy a színes A4 berendezést vásárlók már inkább MFP készüléket vesznek nyomtató helyett. "Ennek az a magyarázata, hogy ma a kisirodai felhasználók is szélesebb körű funkcionalitást várnak a színes dokumentumkezelési eszközeiktől, mint az egyszerű nyomtatás." - hangsúlyozta Udvardi Gábor, a Xerox Magyarország marketing vezetője. Az A/3-as szegmensben a fekete-fehér MFP-k eladásai nőttek meg jobban tavaly, de a színeseket is kezdik keresni. Az A/3 MFP piacon az eladott gépek hatvanhét százaléka fekete-fehér, főleg belépő, vagy középkategóriás (1-30 lap/perc) típus volt.
A hazai kis - és középvállalatok körében növekszik az aránya azoknak, akik hálózatos gépekkel és A/3-as multifunkciósokkal teszik hatékonyabbá a működésüket. Az elmúlt hét évben mintegy öt milliárd nyomat készül ezeken a készülékeken, ami mutatja, hogy a kisebb cégeknél is van kereslet a fejlettebb dokumentumkezelési megoldásokra.
A vásárlások élénkülése érződik a piacon mind a színes, mind a fekete-fehér nyomtatók és multifunkciós berendezések esetében. A használt gépek helyett sokan vásárolnak új eszközöket, amelyekhez inkább az eredeti kellékanyagokat szerzik be, semmint a tisztázatlan forrásból származó utántöltött tonereket. Mindezek a kedvező tendenciák nem jelentik ugyanakkor azt, hogy gyökeresen átalakulóban volna a magyar nyomtatópiac. A használt berendezések és a nem eredeti kellékanyagok még mindig dominálják az itthoni kereskedelmet.
Az elmúlt esztendőben a kkv-k határozottabban nyitni kezdtek az új technológiák felé, ami következik abból, hogy a dokumentumkezelési rendszereik optimalizálása egyre sürgetőbbé vált. 2013-ban a dokumentumkezelés terén, kisebb-nagyobb mértékben minden terméktípus eladási trendje pozitív irányba változott Magyarországon. A teljes lézeres nyomtató piacról elmondható, hogy összességében húsz százalékkal bővült 2012-höz képest, ami közel 104 000 berendezés értékesítését jelenti. A Xerox ezen belül másfél százalékos bővüléssel zárta az évet az azt megelőző esztendőhöz viszonyítva, ami a közel ötezer darabos gépeladásuk eredménye.
Az A/4-es szegmensben még mindig több nyomtató fogy, mint multifunkciós berendezés (MFP), és egyértelmű a fekete-fehér gépek dominanciája. Tízszer többet vesznek a mono berendezésekből, mint a színesekből. Ugyanakkor a színes MFP-k iránti igény növekszik, ami abból is látszik, hogy a színes A4 berendezést vásárlók már inkább MFP készüléket vesznek nyomtató helyett. "Ennek az a magyarázata, hogy ma a kisirodai felhasználók is szélesebb körű funkcionalitást várnak a színes dokumentumkezelési eszközeiktől, mint az egyszerű nyomtatás." - hangsúlyozta Udvardi Gábor, a Xerox Magyarország marketing vezetője. Az A/3-as szegmensben a fekete-fehér MFP-k eladásai nőttek meg jobban tavaly, de a színeseket is kezdik keresni. Az A/3 MFP piacon az eladott gépek hatvanhét százaléka fekete-fehér, főleg belépő, vagy középkategóriás (1-30 lap/perc) típus volt.
A hazai kis - és középvállalatok körében növekszik az aránya azoknak, akik hálózatos gépekkel és A/3-as multifunkciósokkal teszik hatékonyabbá a működésüket. Az elmúlt hét évben mintegy öt milliárd nyomat készül ezeken a készülékeken, ami mutatja, hogy a kisebb cégeknél is van kereslet a fejlettebb dokumentumkezelési megoldásokra.