SG.hu
Egyre nagyobb problémát okoz a Xeroxnak a tonerhamisítás
A Xerox Magyarország szakembereinek tapasztalatai szerint a magánszemélyek mellett a vállalatok körében is terjednek az olcsó, szabadalmi jogokat sértő patronok.
Az Európai Tonerkazetta és Tintapatron Újragyártók Szövetsége (ETIRA) publikálta 2017-es éves jelentését az európai toner (nyomtatópatron) piacról. A szervezet felmérése szerint a kontinensen a jogtiszta kellékanyagokkal szemben egyre keresettebbek a szabadalomsértő, elsősorban a Távol-Keletről érkező termékek. Ebbe a kategóriába azok a kazetták tartoznak, amelyeket nem a nyomtatókészülék gyártója, hanem harmadik fél állít elő és saját márkanév alatt hoz forgalomba, de azok külsőre hasonlítanak vagy teljesen megegyeznek az eredetivel.
A számok nyelvére lefordítva ez a térhódítás azt jelenti, hogy a 120 millió darabszámot elérő, éves európai színes, illetve fekete-fehér toner eladásból származó bevétel közel az 1/3-át - döntően a kelet-európai országokban érzékelhető piaci dömping miatt - ma már a kínai hamisítványok viszik el. Utóbbiak előretörése egyértelműen az olcsóságuknak köszönhető. Nem ritka, hogy a hamis tonerek ára alig harmada az eredeti gyáriakénak. Viszont garanciát nem nyújtanak hozzájuk, így a vásárló komoly rizikót vállal a megvételükkel.
A hazai toner piaci helyzet sem tér el arányaiban és jellemzőiben a többi uniós, kelet-európai országétól. A legtöbben azért választják az illegális forrásból beszerzett hamis termékeket, mert ezekhez jóval a piaci ár alatt juthatnak hozzá. Azzal viszont a legtöbbször senki sem számol a vásárlók közül, hogy a klónkazetták sokkal nagyobb arányban hibásodnak meg, mint az eredetiek.
A Xerox Magyarország számtalan eszköz használatával küzd a gyártók működését megnehezítő, a jogtiszta tonereket forgalmazó magyar vállalkozásokat ellehetetlenítő hamisítványok ellen. Felvilágosító, edukatív kampányok, képzések megszervezése mellett folyamatosan tesztelik a piacon elérhető klónokat, hamisítványokat, és minden esetben megteszik a szükséges jogi lépéseket a károkozás megfékezése érdekében. Továbbá olyan kereskedelmi akciókat hirdetnek, amelyek révén az árérzékeny vásárlóknak is alternatívát kínálnak ahhoz, hogy az eredetit válasszák a silány utánzatok helyett.
Az Európai Tonerkazetta és Tintapatron Újragyártók Szövetsége (ETIRA) publikálta 2017-es éves jelentését az európai toner (nyomtatópatron) piacról. A szervezet felmérése szerint a kontinensen a jogtiszta kellékanyagokkal szemben egyre keresettebbek a szabadalomsértő, elsősorban a Távol-Keletről érkező termékek. Ebbe a kategóriába azok a kazetták tartoznak, amelyeket nem a nyomtatókészülék gyártója, hanem harmadik fél állít elő és saját márkanév alatt hoz forgalomba, de azok külsőre hasonlítanak vagy teljesen megegyeznek az eredetivel.
A számok nyelvére lefordítva ez a térhódítás azt jelenti, hogy a 120 millió darabszámot elérő, éves európai színes, illetve fekete-fehér toner eladásból származó bevétel közel az 1/3-át - döntően a kelet-európai országokban érzékelhető piaci dömping miatt - ma már a kínai hamisítványok viszik el. Utóbbiak előretörése egyértelműen az olcsóságuknak köszönhető. Nem ritka, hogy a hamis tonerek ára alig harmada az eredeti gyáriakénak. Viszont garanciát nem nyújtanak hozzájuk, így a vásárló komoly rizikót vállal a megvételükkel.
A hazai toner piaci helyzet sem tér el arányaiban és jellemzőiben a többi uniós, kelet-európai országétól. A legtöbben azért választják az illegális forrásból beszerzett hamis termékeket, mert ezekhez jóval a piaci ár alatt juthatnak hozzá. Azzal viszont a legtöbbször senki sem számol a vásárlók közül, hogy a klónkazetták sokkal nagyobb arányban hibásodnak meg, mint az eredetiek.
A Xerox Magyarország számtalan eszköz használatával küzd a gyártók működését megnehezítő, a jogtiszta tonereket forgalmazó magyar vállalkozásokat ellehetetlenítő hamisítványok ellen. Felvilágosító, edukatív kampányok, képzések megszervezése mellett folyamatosan tesztelik a piacon elérhető klónokat, hamisítványokat, és minden esetben megteszik a szükséges jogi lépéseket a károkozás megfékezése érdekében. Továbbá olyan kereskedelmi akciókat hirdetnek, amelyek révén az árérzékeny vásárlóknak is alternatívát kínálnak ahhoz, hogy az eredetit válasszák a silány utánzatok helyett.