SG.hu
Megújuló utas-tájékoztatási rendszerek a MÁV-nál
Első fázisban olyan vasútállomásokon lesz a közeljövőben fejlesztés, ahol a nagy utasforgalom és a sűrű vonatközlekedés ezt indokolja. Így kerül sor idén, a Budapest-Keleti pályaudvaron, továbbá a debreceni, a füzesabonyi, mezőkövesdi állomásokon az utastájékoztató rendszerek jelentősebb megújítására. A Nyugati pályaudvaron a meglévő technikai berendezéseket egészítik ki vizuális elemekkel.
A MÁV Zrt. 2013-ban írt ki közbeszerzési eljárást az említett pályaudvarok és állomások utastájékoztatásának fejlesztésére. Ennek eredményeként a Keleti és a Nyugati pályaudvarok vonatkozásában aláírták a szerződést, és már folyamatban van az új rendszerek tervezése. A munkák hamarosan elkezdődnek,az eredmény júniustól lesz érzékelhető az utasok számára. A Keleti pályaudvar hangos és vizuális, a Nyugati pályaudvar vizuális utastájékoztató berendezéseinek telepítésére kiírt eljárásra a nyertes ajánlattevő - mindkét részajánlat vonatkozásában (1. részajánlat Keleti pályaudvar, 2. részajánlat Nyugati pályaudvar) - a pro Montel Zrt. A szerződések - MÁV által teljes mértékben saját forrásból finanszírozott - értéke a Keleti pályaudvar esetében nettó 252.900.000 forint, a Nyugati pályaudvarnál pedig nettó 22.940.000 forint. A szerződések 2013. szeptember 20-án léptek életbe.
Budapest-Keleti pályaudvaron korszerű, új audiovizuális gépi vezérlő berendezést építenek ki. Az élőszavas utastájékoztatás mellett a hanganyagának előállítása TTS (Text To Speech) rendszerre épül. Az üzembiztonsági és a környezeti zajártalomra vonatkozó előírásoknak megfelelő, de zajos akusztikai környezetben is jó érthetőséget biztosító új hangrendszer telepítése is megvalósul a külső és belsőtéri hangsugárzókkal. A meglévő, mára elavult vágányvég kijelző táblákat korszerű kijelzők váltják fel.
A pályaudvar területén az utasáramlási irányok figyelembe vételével 107 cm (42") és 140 cm (55") méretű valós idejű menetrendi összesítő kijelzők, illetve a rendkívüli helyzetekben történő plusz információk átadása érdekében további kijelzők is tájékoztatják majd az utasokat. A Nyugati pályaudvaron a meglévő utastájékoztató rendszer bővítéseként 107 cm méretű valós idejű menetrendi összesítő kijelzőket helyeznek el.
A MÁV Zrt. a debreceni és füzesabonyi állomásain is jelentős utastájékoztatási fejlesztéseket tervez, a közbeszerzési eljárások már zajlanak. A helyszíneken új audiovizuális gépi vezérlő berendezések lesznek, a gépi hanganyag előállítására ezeken az állomásokon szintén a TTS technológiát alkalmazzák. Debrecenben az utasok számára információt megjelenítő külsőtéri vizuális berendezéseknél a peronokra 107 cm-es összesítő kijelzőket szerelnek fel, a meglévő, elavult perontáblákat új 97 cm-es (38") kijelzőkre cserélik. Az utasáramlási irányokra tekintettel további 107 és 183 cm (72") méretű valós idejű menetrendi összesítő kijelzők, valamint "interaktív INFO oszlop" is elhelyezésre kerül az épületben.
Füzesabonyban a peronokon LCD perontáblák telepítését célozta meg a műszaki tervezés. Az állomásépületbe további 107 illetve 183 cm-es összesítő kijelzők lesznek, az aluljáróba 140 cm-es összesítő kijelzők illetve a vágányfeljárókhoz 97 cm-es kerülnek telepítésre. Mezőkövesdenúj audiovizuális gépi vezérlő berendezés, a hangos utastájékoztatásban pedig TTS technológia lesz.
A MÁV Zrt. 2013-ban írt ki közbeszerzési eljárást az említett pályaudvarok és állomások utastájékoztatásának fejlesztésére. Ennek eredményeként a Keleti és a Nyugati pályaudvarok vonatkozásában aláírták a szerződést, és már folyamatban van az új rendszerek tervezése. A munkák hamarosan elkezdődnek,az eredmény júniustól lesz érzékelhető az utasok számára. A Keleti pályaudvar hangos és vizuális, a Nyugati pályaudvar vizuális utastájékoztató berendezéseinek telepítésére kiírt eljárásra a nyertes ajánlattevő - mindkét részajánlat vonatkozásában (1. részajánlat Keleti pályaudvar, 2. részajánlat Nyugati pályaudvar) - a pro Montel Zrt. A szerződések - MÁV által teljes mértékben saját forrásból finanszírozott - értéke a Keleti pályaudvar esetében nettó 252.900.000 forint, a Nyugati pályaudvarnál pedig nettó 22.940.000 forint. A szerződések 2013. szeptember 20-án léptek életbe.
Budapest-Keleti pályaudvaron korszerű, új audiovizuális gépi vezérlő berendezést építenek ki. Az élőszavas utastájékoztatás mellett a hanganyagának előállítása TTS (Text To Speech) rendszerre épül. Az üzembiztonsági és a környezeti zajártalomra vonatkozó előírásoknak megfelelő, de zajos akusztikai környezetben is jó érthetőséget biztosító új hangrendszer telepítése is megvalósul a külső és belsőtéri hangsugárzókkal. A meglévő, mára elavult vágányvég kijelző táblákat korszerű kijelzők váltják fel.
A pályaudvar területén az utasáramlási irányok figyelembe vételével 107 cm (42") és 140 cm (55") méretű valós idejű menetrendi összesítő kijelzők, illetve a rendkívüli helyzetekben történő plusz információk átadása érdekében további kijelzők is tájékoztatják majd az utasokat. A Nyugati pályaudvaron a meglévő utastájékoztató rendszer bővítéseként 107 cm méretű valós idejű menetrendi összesítő kijelzőket helyeznek el.
A MÁV Zrt. a debreceni és füzesabonyi állomásain is jelentős utastájékoztatási fejlesztéseket tervez, a közbeszerzési eljárások már zajlanak. A helyszíneken új audiovizuális gépi vezérlő berendezések lesznek, a gépi hanganyag előállítására ezeken az állomásokon szintén a TTS technológiát alkalmazzák. Debrecenben az utasok számára információt megjelenítő külsőtéri vizuális berendezéseknél a peronokra 107 cm-es összesítő kijelzőket szerelnek fel, a meglévő, elavult perontáblákat új 97 cm-es (38") kijelzőkre cserélik. Az utasáramlási irányokra tekintettel további 107 és 183 cm (72") méretű valós idejű menetrendi összesítő kijelzők, valamint "interaktív INFO oszlop" is elhelyezésre kerül az épületben.
Füzesabonyban a peronokon LCD perontáblák telepítését célozta meg a műszaki tervezés. Az állomásépületbe további 107 illetve 183 cm-es összesítő kijelzők lesznek, az aluljáróba 140 cm-es összesítő kijelzők illetve a vágányfeljárókhoz 97 cm-es kerülnek telepítésre. Mezőkövesdenúj audiovizuális gépi vezérlő berendezés, a hangos utastájékoztatásban pedig TTS technológia lesz.