Berta Sándor
Több mint 60 új boltot nyit Európában a Samsung
A dél-koreai konszern az Apple példáját követi a közvetlen értékesítés terén, legalábbis erre utal legújabb tervük.
A Samsung Electronics úgy döntött, hogy a következő három hónapban összesen több mint 60 új üzletet nyit hét európai országban. Spanyolországban, Portugáliában, Svédországban, Németországban, Hollandiában, Nagy-Britanniában és Írországban nyílhatnak új boltok, amiket a gyártó a Carphone Warehouse Group brit kereskedőcéggel közösen üzemeltetne. A kooperáció nem új keletű, hiszen a két fél már tavaly együttműködött három spanyolországi áruház üzemeltetése kapcsán. A partneri kapcsolatból mindkét vállalat profitálhat, hiszen a kooperáció miatt új értékesítési koncepciók alakulhatnak ki. A gyártó, illetve a kereskedőcég nem csupán új termékeket, hanem tartalmakat és szolgáltatásokat is kínálhat majd, ezenkívül új munkahelyek jöhetnek létre.
Az új márkaüzletek kínálatában egyaránt megtalálhatók lesznek a Samsung mobil- és okostelefonjai, táblagépei, notebookjai és más hordozható eszközök, például a Galaxy Gear okosóra. A Samsung ezzel az Apple bevált stratégiáját követheti. A kaliforniai társaság esetében a márkaboltoknak rendkívül komoly szerepük van a sikeres értékesítésben. A New York-i Fifth Avenue Apple Store például 2012-ben 330 millió eurós forgalmat bonyolított, de a zürichi márkabolt is évente és négyzetméterenként több mint 180 000 euró forgalmat könyvelhetett el, az üzlet éves forgalma pedig több mint 80 millió euró. Az Apple világszerte 390 saját áruházat üzemeltet és a közeljövőben újabbakat szeretne nyitni, elsősorban Ázsiában, ahol manapság a luxusmárkák igencsak keresettek.
A Samsung Electronics úgy döntött, hogy a következő három hónapban összesen több mint 60 új üzletet nyit hét európai országban. Spanyolországban, Portugáliában, Svédországban, Németországban, Hollandiában, Nagy-Britanniában és Írországban nyílhatnak új boltok, amiket a gyártó a Carphone Warehouse Group brit kereskedőcéggel közösen üzemeltetne. A kooperáció nem új keletű, hiszen a két fél már tavaly együttműködött három spanyolországi áruház üzemeltetése kapcsán. A partneri kapcsolatból mindkét vállalat profitálhat, hiszen a kooperáció miatt új értékesítési koncepciók alakulhatnak ki. A gyártó, illetve a kereskedőcég nem csupán új termékeket, hanem tartalmakat és szolgáltatásokat is kínálhat majd, ezenkívül új munkahelyek jöhetnek létre.
Az új márkaüzletek kínálatában egyaránt megtalálhatók lesznek a Samsung mobil- és okostelefonjai, táblagépei, notebookjai és más hordozható eszközök, például a Galaxy Gear okosóra. A Samsung ezzel az Apple bevált stratégiáját követheti. A kaliforniai társaság esetében a márkaboltoknak rendkívül komoly szerepük van a sikeres értékesítésben. A New York-i Fifth Avenue Apple Store például 2012-ben 330 millió eurós forgalmat bonyolított, de a zürichi márkabolt is évente és négyzetméterenként több mint 180 000 euró forgalmat könyvelhetett el, az üzlet éves forgalma pedig több mint 80 millió euró. Az Apple világszerte 390 saját áruházat üzemeltet és a közeljövőben újabbakat szeretne nyitni, elsősorban Ázsiában, ahol manapság a luxusmárkák igencsak keresettek.