MTI

Rossz a 4-es metró vezérlőszoftvere

A DBR Metró Projekt Igazgatóság szerint a vezérlőszoftver egyik módosítása eredményezhette azt a rendellenes működést, amelynek eredményeként az egyik Alstom Metropolis nem állt meg a peronnál a Kelenföld vasútállomás megállóban.

Az igazgatóság csütörtökön ezt arra reagálva közölte, hogy az Index hírportál csütörtökön azt írta, éjszaka a szerelvény feltételezhetően a Siemens biztosítóberendezésének hibája miatt túlfutott a peronon és a vágányvégi bak állította meg a szerelvényt, amelyet 25 centiméter hosszan maga előtt tolt. A DBR közleményében megerősítette a történteket, és azt írta, a baleset az egyik kihúzó alagútban történt, a vonat nem tudott "az előírt módon" megállni, a vonatvezető vészfékezett, majd a szerelvény kis sebességgel a baknak ütközött, kár nem keletkezett. Hozzátették: a hiba pontos okát még vizsgálják, de feltehetően a vezérlőszoftver egyik módosítása eredményezte a rendellenes működést. Hangsúlyozták, hogy az utasok nélküli, úgynevezett sötétüzemi próba lényege, hogy az ilyen és ehhez hasonló problémákat még időben kiszűrjék és javítsák. A Siemens szakemberei dolgoznak a hiba kijavításán, az átadás 2014 tavaszi határideje nincs veszélyben - írták.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Vidra52 #3
    A többi üzemzavarról miért nem írnak?????
  • Sippie #2
    Át kell adni a választásokig vagy így, vagy úgy
  • endrev #1
    Mimmeghalunk.