Gyurkity Péter
Egyre több a mobiltelefonra szánt reklám
Alig négy év alatt jelentős mértékben bővülni fog a mobil eszközökön megjelenő reklámokra fordított összeg, bár egyes szereplők még igencsak óvatosan állnak a kérdéshez.
A különböző hordozható eszközök gyors terjedésével együtt megfigyelhető az úgynevezett mobilreklámok, vagyis az ezen eszközökön futó alkalmazásokban megjelenő hirdetések elszaporodása. A Juniper Research friss előrejelzésében most arról olvashatunk, hogy a növekedés üteme 2018-ig egészen biztosan nem csökken. A piackutató cég szakemberei arra számítanak, hogy az elkövetkező négy évben a hirdetők egyre többet költenek majd ezen reklámokra, ennek teljes összege pedig 2018-ban már elérheti az évi 40 milliárd dollárt. Különösen az egyes alkalmazásokon belül megjelenő hirdetések szegmense bővül majd gyorsuló ütemben, mivel ez lehetővé teszi a személyre szabott, nagyobb érdeklődésre számot tartó reklámok kiszórását, ahogy arra a Facebook saját appjai is kitűnő példát mutatnak - a közösségi oldal teljes reklámbevételének 41 százaléka már az appon belüli hirdetésekből származik, amit egyetlen év alatt értek el.
Legalább ilyen jól megfigyelhető az úgynevezett real-time bidding (RTB) népszerűségének növekedése, amely lehetővé teszi a hirdetőknek a megjelenések azonnali megvásárlását, megkönnyítve ezzel saját, valamint a másik, a reklámokat megjelenítő oldal szereplőinek dolgát. Megjegyzendő azonban, hogy számos jól ismert cég még óvatosan áll a kérdéshez, szerintük a mobil alkalmazásokban megjelenő reklámok túlságosan közvetlenek, egyes felhasználók ezek tömeges felbukkanását akár személyes szférájuk megsértéseként is értékelhetik, ami könnyen visszaüthet.
A növekedés motorját egyébként az elkövetkező években India adja majd, ahol 2018-ig megnégyszereződhet a reklámokra fordított kiadás.
A különböző hordozható eszközök gyors terjedésével együtt megfigyelhető az úgynevezett mobilreklámok, vagyis az ezen eszközökön futó alkalmazásokban megjelenő hirdetések elszaporodása. A Juniper Research friss előrejelzésében most arról olvashatunk, hogy a növekedés üteme 2018-ig egészen biztosan nem csökken. A piackutató cég szakemberei arra számítanak, hogy az elkövetkező négy évben a hirdetők egyre többet költenek majd ezen reklámokra, ennek teljes összege pedig 2018-ban már elérheti az évi 40 milliárd dollárt. Különösen az egyes alkalmazásokon belül megjelenő hirdetések szegmense bővül majd gyorsuló ütemben, mivel ez lehetővé teszi a személyre szabott, nagyobb érdeklődésre számot tartó reklámok kiszórását, ahogy arra a Facebook saját appjai is kitűnő példát mutatnak - a közösségi oldal teljes reklámbevételének 41 százaléka már az appon belüli hirdetésekből származik, amit egyetlen év alatt értek el.
Legalább ilyen jól megfigyelhető az úgynevezett real-time bidding (RTB) népszerűségének növekedése, amely lehetővé teszi a hirdetőknek a megjelenések azonnali megvásárlását, megkönnyítve ezzel saját, valamint a másik, a reklámokat megjelenítő oldal szereplőinek dolgát. Megjegyzendő azonban, hogy számos jól ismert cég még óvatosan áll a kérdéshez, szerintük a mobil alkalmazásokban megjelenő reklámok túlságosan közvetlenek, egyes felhasználók ezek tömeges felbukkanását akár személyes szférájuk megsértéseként is értékelhetik, ami könnyen visszaüthet.
A növekedés motorját egyébként az elkövetkező években India adja majd, ahol 2018-ig megnégyszereződhet a reklámokra fordított kiadás.