Szekeres Viktor

Márciusban ránk zúdulnak az új filmek

Márciusban két 200 milliós költségvetésű, friss film is megérkezik hozzánk - sokaknak már ez is elég lehet a jegyváltáshoz.

Hányszor voltál moziban februárban?
  • Egyszer sem
  • Egyszer
  • 2-3-szor
  • 4-5-ször
  • Többször
Már majdnem magunk mögött hagytuk a februárt, mely filmes szempontból idén közel sem volt olyan erős hónap, mint általában, azonban még így is minimum fél tucat remekbe szabott produkciót hozott, a jó és korrekt alkotásokról nem is beszélve. Igaz, ezek mellett láthattunk pár pocsék filmet is, illetve a sajtóvetítésről sajtóvetítésre járó újságírókon kívül azok láttak, akik nem tájékozódtak kellően mielőtt mozijegyet vásároltak volna. Márciusban már több olyan filmet láthatunk itthon, melyek világpremiert kapnak, vagy ahhoz képest csak egy-két hét késéssel kerülnek bemutatásra Magyarországon. A stratégia persze érthető, hiszen a gyártóknak és a forgalmazóknak az a célja, hogy a néző csak a reklámok alapján döntse el, hogy megnéz-e egy filmet, s ne hassanak rá az esetleges negatív kritikák.


Márciusban hetente 4-6 filmpremierre számíthatunk a hazai mozikban, de perszer a forgalmazók, mint mindig, most is fenntartják a változás lehetőségét. Az első mozis hét március hetedikén, azaz jövő héten csütörtökön kezdődik, mi pedig öt film közül választhatunk. Az amerikai kommersz kínálatból mindenképp a hírek szerint 200 millió dollárba kerülő Disney-mozit, a Sam Raimi által rendezett Óz, a hatalmasat (Oz the Great and Powerful) kell elsőként kiemelnünk, de aki kedveli a drámaibb akciófilmeket, az befizethet The Rock, azaz Dwayne Johnson új filmjére, a Csapda (Snitch) című mozira is. A harmadik amerikai premier kisebb lesz ugyan, de Al Pacino, Christopher Walken és Alan Arkin neve talán elég lesz ahhoz, hogy páran megnézzék a Született gengsztereket (Stand Up Guys). Érdekes lehet a Színház- és Filmművészeti Egyetem végzős rendező osztályának szkeccs filmje, a Nekem Budapest is, a mexikói Felhők felett (Post Tenebras Lux) pedig a cannes-i rendezői díj ellenére csak a legavatottabb szemű filmrajongóknak ajánlott, a többieken valószínűleg ki fog fogni.


A március 14-re kiírt premierek mindegyike biztató, még akkor is, ha az Amerikában holnap bemutatásra kerülő fiatal komédia, a Képszakadás (21 and Over) első kritikái még váratnak magukra. Emellett a 14-i héten meglehetősen színes lesz a kínálat, már ami a műfajokat illeti, hiszen láthatjuk még a Dől a monét (Gambit), ami egy elegáns krimi (egy korai Michael Caine-film feldolgozása) Colin Firth-szel és Cameron Diazzal, a Halálhegy: A Djatlov-rejtélyt (The Dyatlov Pass Incident), ami egy nagyon ígéretes Renny Harlin-thriller és az 50-es évek Oroszországában játszódik, a A házbant (Dans la maison), ami Francois Ozon új filmje, mely ugyancsak thriller és a Megtalált emlékeket (Historias que so existem quando lembradas), mely egy megkapóan művészi argentin dráma. A végére maradt Leos Carax hosszú-hosszú hallgatás után készített új filmje, a Holy Motors, mely... Nos, ezt mindenkinek látnia kell. Főleg annak, aki új ötletekre és kreativitásra szomjazik.


Március 21-től láthatjuk a Dreamworks új animációs filmjét, az ősemberes Croodékat (The Croods), melynek nem is lesz nagyon vetélytársa, bár a fiatalok valamilyen szinten sikeressé tehetik a négy, bűn útjára tévedő lánykáról szóló Spring Breakers - Csajok szabadont (Spring Breakers). Ezek mellett érkezik Romániából A dombokon túl (Dupa dealuri), mely a 4 hónap, 3 hét, 2 nap rendezőjének új filmje (döbbenetes, hogy a románok futószalagon szállítják a remek alkotásokat, mi pedig...), valamint a Mozinet forgalmazásában a Tango libre - Szabad a tánc (Tango libre), mely egy táncórákra járó börtönőrről szól.


A hónap utolsó csütörtökén hat mozis premierben lehet részünk, ha minden jól alakul. Ezek közül három érkezik Amerikából: a Stephenie Meyer regényéből készült A burok (The Host) című scifi világpremier lesz, a hónap második 200 milliós filmje, Az óriásölő (Jack the Giant Slayer) pár hetes csúszással érkezik, míg a jól sikerült Tökéletes hang (Pitch Perfect) című csajos zenés komédia tavaly ősszel volt látható odakint. Ezeken kívül a Szőke kóla rendezője, Barnóczky Ákos Loginja is látható lesz Árpa Attilával a főszerepben, valamint A csodacsapat (Les seigneurs) című francia focis komédia, és a spanyol Szeretők, utazók (Los amantes pasajeros), melyről elég annyit tudni, hogy Pedro Almodóvar új komédiája, már ez kötelezővé teszi. Az már csak hab a tortán, hogy a főszereplője Penélope Cruz és Antonio Banderas.


Melyik márciusi hazai mozis<br> premier érdekelt legjobban?
  • Óz, a hatalmas
  • A burok
  • Az óriásölő
  • Csapda
  • A többi közül valamelyik.
Áprilisban pedig elkezdődik a blockbuster szezon, hiszen érkezni fog a Vasember 3, Tom Cruise nagyköltségvetésű scifije, a Feledés, a G.I. Joe: Megtorlás, és terroristák még a Fehér Házat is el fogják foglalni Antoine Fuqua új akciófilmjében, mely talán megidézheti a korai Die Hard-filmek szellemét. És akkor még csak a drága filmekből szemezgettünk, hiszen ebben a hónapban kerül itthon mozikba például a sokak által várt zombis komédia, az Eleven testek vagy a Horrorra akadva-széria 5. epizódja. Májusban pedig végkép elszabadul a hazai mozikban is a blockbuster pokol, lehet spórolni a már 1800 forintos, nem 3D-s mozijegyekre, és a popcornra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • NovaTerra #14
    Ez szerintem úgy baromság, ahogy van. De ennek a mentalitásnak köszönhető, hogy a stúdiók ezt erőltetik.
    Aztán csodálkozunk, hogy néhány filmet már át se hoznak Európába. Nem baj legalább a sokadik marvelles filmre megy a tömeg. :/
  • kalapos01 #13
    Van, aki a szereplők száma miatt megy moziban? :))) Nem tudom, de egy szar látványfilmért nem fogok pénzt adni, arra ott a többi birka. (Egy jó látványfilmért viszont szívesen fizetek. Meg egy egy jó egyszereplősért is. Meg bármilyen jó filmért.)

    De nem lehet mit tenni, a mozi sokaknak tényleg csak annyi, hogy nagyobb a kép, mint otthon a tévé. Szerencsére még mindig vannak olyanok, akik nem csak a képre kíváncsiak, hanem a tartalomra.
  • kalapos01 #12
    "Hát nagyon jó filmek, mit ne mondjak..."

    Láttad a filmeket és nem jók? És pont a Vasember 3-at várod, amiről fogalmad sincs, hogy jó-e?

    Szerintem ne álszenteskedj. Te nem jó filmeket keresel, hanem olyanokat, amik érdekelnek cím vagy leírás alapján. Ezzel nincs semmi baj, a legtöbben így vannak vele, de ezért hiányolni a jó filmeket és sokadik rókabőrt várni elég vicces dolog:)
  • Katalizátor #11
    Te nem!
  • nlght #10
    nem ízlés kérdése... vmit moziban nézel meg vmit otthon, én is csak a látványfilmeket nézem moziban, amiknek magas büdzséje van, egy 10 szereplős dráma miatt nem fogok moziba menni
  • morden2 #9
    Képregény film x. rókabőr,+ képregény feldolgozásának a feldolgozásának a feldolgozása, fura egy ízlés, ami tömegesen elterjedt.
  • mg1992mg #8
    Hát nagyon jó filmek, mit ne mondjak...

    Várhatok májusig (április vége?), amikor jön a Vasember 3, és nyárig (azt hiszem), amikor jön a Man of Steel (ezeken kívül eddig semmi érdekes).

    Elég gyenge eddig a felhozatal erre az évre, reméljük lesz még meglepetés, jó volt az évet a Django-val nyitni :)
  • Narxis #7
    :DDDDDDD
  • morden2 #6
    Gondolom a diák jegyre gondolt :D
    Más: az eleven testek = warm bodies? nem ártana az angolt címet is kiírni...
  • WoodrowWilson #5
    Nem tudom, melyik Cinema Cityben 1200, de itt Pesten amikbe én járok 1590 a teljes árú jegy, plusz a Mammutban, amit a Cinema City üzemeltet, de valamiért Palace a neve, 1840.