Szekeres Viktor
Elveszett Will Smith varázsa?
Will Smith mondhatni napjaink új Tom Hanks-e lett, hiszen bármihez ért, arannyá változott, ami már csak azért is nagy szó, mert termelt bevétel tekintetében nem számított, hogy egy film kommersz popcorn mozi, vagy mély jelentéstartalommal bíró alkotás.
Tom Hanks-nek a Forrest Gumppal 90-es években kezdődött egy olyan sok éves időszaka, amikor kvázi nem tudott hibázni, egy kivételével az összes filmje 20 millió dollár körül nyitott Amerikában, s ennek megfelelően el is érte a 100 millió dolláros belföldi álomhatárt. (Azóta viszont a kevésbé kommersz filmjei, a Betörő az albérlőm és a remek Charlie Wilson háborúja (kritikánk itt) közel sem teljesítettek ilyen jól bevételileg, ami minket nem zavar, maximum a hollywoodi stúdiófőket.)
Will Smith még magasabbra tört, hiszen a Bagger Vance legendája és az Ali óta, vagyis 2002-től kezdve 7 filmje nyitott 40 millió dollár fölött Amerikában, de a nyolcadik is, a a legkevésbé kommerszebb, 2006 egyik legjobbja, a Boldogság nyomában (kritikánk itt) is 26 milliós premierhétvégét tudhatott magáénak, hogy aztán összbevétel szempontjából lepipálja az Én, a robotot és a Bad Boys 2-t is.
Azonban Willl Smith legújabb filmje, a pár hete bemutatkozó Seven Pounds (rendezte az a Gabriele Muccino, aki a Boldogság nyomában-ért is felelős volt) már nem követte a sormintát és az 55 millió dollárból készült mozi első hétvégés bevétele még a 15 millió dollárt sem érte el, így akár az is előfordulhat, hogy Smith ezúttal a 100-as határ alatt marad. (Ami persze a néző számára mindössze statisztikai érdekességgel bír, más jelentősséggel nem. A film Hét élet címmel hozzánk február 26-án fog befutni.)
Tom Hanks-nek a Forrest Gumppal 90-es években kezdődött egy olyan sok éves időszaka, amikor kvázi nem tudott hibázni, egy kivételével az összes filmje 20 millió dollár körül nyitott Amerikában, s ennek megfelelően el is érte a 100 millió dolláros belföldi álomhatárt. (Azóta viszont a kevésbé kommersz filmjei, a Betörő az albérlőm és a remek Charlie Wilson háborúja (kritikánk itt) közel sem teljesítettek ilyen jól bevételileg, ami minket nem zavar, maximum a hollywoodi stúdiófőket.)
Will Smith még magasabbra tört, hiszen a Bagger Vance legendája és az Ali óta, vagyis 2002-től kezdve 7 filmje nyitott 40 millió dollár fölött Amerikában, de a nyolcadik is, a a legkevésbé kommerszebb, 2006 egyik legjobbja, a Boldogság nyomában (kritikánk itt) is 26 milliós premierhétvégét tudhatott magáénak, hogy aztán összbevétel szempontjából lepipálja az Én, a robotot és a Bad Boys 2-t is.
Azonban Willl Smith legújabb filmje, a pár hete bemutatkozó Seven Pounds (rendezte az a Gabriele Muccino, aki a Boldogság nyomában-ért is felelős volt) már nem követte a sormintát és az 55 millió dollárból készült mozi első hétvégés bevétele még a 15 millió dollárt sem érte el, így akár az is előfordulhat, hogy Smith ezúttal a 100-as határ alatt marad. (Ami persze a néző számára mindössze statisztikai érdekességgel bír, más jelentősséggel nem. A film Hét élet címmel hozzánk február 26-án fog befutni.)