Szekeres Viktor
Armored - a Kontroll rendezőjének új filmje
Az itthon hatalmas kasszasikert aratott, közel sem kommersz Kontroll és amerikai bemutatkozó filmje után, Antal Nimród ismét belenyúlt a tutiba, hiszen meglehetősen jólcsengő névsort tudhatott magáénak második hollywoodi filmjének forgatása előtt.
Idehaza nincsenek jó helyzetben a filmrendezők, hiszen a közönség nem igazán ismeri, jegyzi meg neveiket. Hiába tudják a beavatottak, hogy ki az az Antal Nimród, Herendi Gábor vagy Sas Tamás, új filmjeik plakátján mégis úgy hivatkoznak rájuk, mint a Kontroll, a Valami Amerika vagy az S.O.S. Szerelem rendezői. Ez is azt mutatja, hogy a fimforgalmazók nem bíznak abban, hogy csak a névre sikerül becsábítani a plakátbámuló potenciális nézőket.
A Herendi-féle Magyar vándort vagy Sas 9 és 1/2 randiját könnyedén el is adták a marketing segítségével, a nézők tömött sorokban zarándokoltak el a hozzájuk legközelebb eső mozihoz, hogy megtekintsék a "mester" új próbálkozását - legalábbis ez szűrhető le a nézettségi adatok alapján. Hogy aztán a Magyar vándort követő meglehetősen negatív nézői vélemények okozták Herendi soron következő filmjének, az egyébként pazar Lorának a hatalmas bukását, vagy az, hogy cseppet sem volt kommersz popcorn mozi, azt nem tudni. Az viszont biztos, hogy a hazai sikere után Amerikában szerencsét próbáló Antal Nimród Kontroll utáni második filmje esetében idehaza semmit sem számított előző sikere - az Elhagyott szoba (Vacancy) meg is bukott.
Persze ennek egyik nyilvánvaló oka az, hogy az egyenelőzetesek és -plakátok miatt a forgalmazó nem tudta világgá kürtölni, hogy az Elhagyott szoba a magyar rendező filmje, és attól, hogy Csányi Sándor és Balla Eszter helyett Luke Wilson és Kate Beckinsale a főszereplő, Antal ugyanaz a rendező marad - a nézők érdektelenek maradtak.
A Los Angelesben született Antal Nimródot Amerika a Kontroll hatalmas hazai sikerét követően fedezte fel, ráadásul a hazai kultfilm igazi, amerikai premiert is kapott (nem csak Koltai-féle, "bemutatjuk az Amerikába szakadt honfitársainknak, hogy itthon lehessen emlegetni a külföldi sikert"). Bár az elért 237 ezer dolláros bevétel nem tűnik egetrengető összegnek, azonban a fiatal rendezőre, jó hollywoodi szokások szerint lecsapott egy stúdió.
Egy trend ugyanis megfigyelhető Hollywoodban: a hazájukban első vagy második filmjükkel kultikus sikert arató direktorok meglehetősen gyakran kötnek ki Hollywoodban, hogy egy stúdiófilm rendezésével teszteljék le őket, miután kiderülhet, hogy hosszú távon is bevethetőek-e az Álomgyárban. Antal Nimród tesztfilmje az Elhagyott szoba volt, melyhez ugyan nem kapott akkor sztárt, mint az első filmje után hasonló módszerrel Németországból "lenyúlt" Megérzést rendező Mennan Yapo, aki Sandra Bullockkal forgathatott, azonban a kamarathriller 20 milliós bevétele után a DVD-kölcsönzésekből még 50 millió jött be és akkor a DVD-eladásokat nem is vettük figyelembe.
A stúdió Antallal való elégedettségét pedig mi sem bizonyította jobban, hogy újabb filmet bíztak rá, melynek elkészítésében ezúttal szinte teljesen szabad kezet kapott (az első filmnél eléggé lekorlátozták ugyanis). A 2008 elején leforgatott és 2009. szeptember 18-án bemutatandó Armorednak a napokban fejeződtek be az utómunkálatai. s bár nem tudni, hogy miért kell még egy évet várni, hogy a Jean Reno, Matt Dillon és Laurence Fishburne főszereplésével készült thriller moziba kerüljön, remélhetőleg a rendező végre megkapja a neki járó figyelmet.
Az ismét csak kevés helyszínen játszódó feszült, drámai pillanatokban is bővelkedő Armored 25 millió dolláros költségvetéssel készült és egy 10 millió dollárt szállító páncélautóról szól, melynek rakományára két konkurens banda is szemet vetett. Bár egyelőre meglehetősen ritkásan szivárognak a hírek a produkcióról, mint ahogy előzetest sem fogunk kapni belátható időn belül, azonban a távolba vésző premierig is érdemes észben tartani, hogy nemsokára ismét jön valami hazai íz Hollywoodból.
Idehaza nincsenek jó helyzetben a filmrendezők, hiszen a közönség nem igazán ismeri, jegyzi meg neveiket. Hiába tudják a beavatottak, hogy ki az az Antal Nimród, Herendi Gábor vagy Sas Tamás, új filmjeik plakátján mégis úgy hivatkoznak rájuk, mint a Kontroll, a Valami Amerika vagy az S.O.S. Szerelem rendezői. Ez is azt mutatja, hogy a fimforgalmazók nem bíznak abban, hogy csak a névre sikerül becsábítani a plakátbámuló potenciális nézőket.
A Herendi-féle Magyar vándort vagy Sas 9 és 1/2 randiját könnyedén el is adták a marketing segítségével, a nézők tömött sorokban zarándokoltak el a hozzájuk legközelebb eső mozihoz, hogy megtekintsék a "mester" új próbálkozását - legalábbis ez szűrhető le a nézettségi adatok alapján. Hogy aztán a Magyar vándort követő meglehetősen negatív nézői vélemények okozták Herendi soron következő filmjének, az egyébként pazar Lorának a hatalmas bukását, vagy az, hogy cseppet sem volt kommersz popcorn mozi, azt nem tudni. Az viszont biztos, hogy a hazai sikere után Amerikában szerencsét próbáló Antal Nimród Kontroll utáni második filmje esetében idehaza semmit sem számított előző sikere - az Elhagyott szoba (Vacancy) meg is bukott.
Persze ennek egyik nyilvánvaló oka az, hogy az egyenelőzetesek és -plakátok miatt a forgalmazó nem tudta világgá kürtölni, hogy az Elhagyott szoba a magyar rendező filmje, és attól, hogy Csányi Sándor és Balla Eszter helyett Luke Wilson és Kate Beckinsale a főszereplő, Antal ugyanaz a rendező marad - a nézők érdektelenek maradtak.
A Los Angelesben született Antal Nimródot Amerika a Kontroll hatalmas hazai sikerét követően fedezte fel, ráadásul a hazai kultfilm igazi, amerikai premiert is kapott (nem csak Koltai-féle, "bemutatjuk az Amerikába szakadt honfitársainknak, hogy itthon lehessen emlegetni a külföldi sikert"). Bár az elért 237 ezer dolláros bevétel nem tűnik egetrengető összegnek, azonban a fiatal rendezőre, jó hollywoodi szokások szerint lecsapott egy stúdió.
Egy trend ugyanis megfigyelhető Hollywoodban: a hazájukban első vagy második filmjükkel kultikus sikert arató direktorok meglehetősen gyakran kötnek ki Hollywoodban, hogy egy stúdiófilm rendezésével teszteljék le őket, miután kiderülhet, hogy hosszú távon is bevethetőek-e az Álomgyárban. Antal Nimród tesztfilmje az Elhagyott szoba volt, melyhez ugyan nem kapott akkor sztárt, mint az első filmje után hasonló módszerrel Németországból "lenyúlt" Megérzést rendező Mennan Yapo, aki Sandra Bullockkal forgathatott, azonban a kamarathriller 20 milliós bevétele után a DVD-kölcsönzésekből még 50 millió jött be és akkor a DVD-eladásokat nem is vettük figyelembe.
A stúdió Antallal való elégedettségét pedig mi sem bizonyította jobban, hogy újabb filmet bíztak rá, melynek elkészítésében ezúttal szinte teljesen szabad kezet kapott (az első filmnél eléggé lekorlátozták ugyanis). A 2008 elején leforgatott és 2009. szeptember 18-án bemutatandó Armorednak a napokban fejeződtek be az utómunkálatai. s bár nem tudni, hogy miért kell még egy évet várni, hogy a Jean Reno, Matt Dillon és Laurence Fishburne főszereplésével készült thriller moziba kerüljön, remélhetőleg a rendező végre megkapja a neki járó figyelmet.
Az ismét csak kevés helyszínen játszódó feszült, drámai pillanatokban is bővelkedő Armored 25 millió dolláros költségvetéssel készült és egy 10 millió dollárt szállító páncélautóról szól, melynek rakományára két konkurens banda is szemet vetett. Bár egyelőre meglehetősen ritkásan szivárognak a hírek a produkcióról, mint ahogy előzetest sem fogunk kapni belátható időn belül, azonban a távolba vésző premierig is érdemes észben tartani, hogy nemsokára ismét jön valami hazai íz Hollywoodból.