Szekeres Viktor
Elhagyott szoba - Antal Nimród menni Amerika
A Kontroll rendezője búcsút intett Magyarországnak és leforgatta első amerikai stúdiófilmjét, amire nem lehet panaszunk, hiszen korrekt próbálkozást láttunk.
Bár itthon már áprilisban is láthatták a Titanic nézői az Elhagyott szobát, a kevésbé filmfesztivál-érzékenyeknek várniuk kellett augusztus elejéig, hogy maguk vegyék szemügyre a Kontrollal Amerikában is befutott Antal Nimród legújabb filmjét, mely kvázi hollywoodi vizsgamunkának is felfogható volt. A vizsga, jelentem, sikerült (épp úgy mint az idén debütáló Csupó Gábornak - ellentétben Koltai Lajossal), Az elhagyott szoba megfelelően szerepelt, ami erősen közepes, 18 milliós bevételt jelent egy thrillerektől tömött időszakban - az akkori bevételi lista első négy helyezettje közül 3 thriller volt. Az amerikai filmkritikusok és a közönség (ld. IMDB) az általában lenézett műfaj ellenére nem reagált rosszul, s mivel a stúdió is elégedett volt a végeredménnyel, Antal készülhet következő filmjére.
Az Elhagyott szoba története szerint egy házaspár éjszaka autókázva eltéved, és egy motelben száll meg, aholis furcsa videókazettákra lelnek. Kisvártatva felfedezik, hogy a rajtuk látható gyilkosságok éppen az ő motelszobájukban történtek. Csekély logikázás után hőseink úgy vélik, hogy nem csupán fiktív alkotásokról, hanem igazi halálmozikról, snuff filmekről van szó (ld. még a témában a 8mm-t). Tudatosul bennük, hogy valaki nyilván figyeli minden mozdulatukat és a rettegés megkezdődik.
Már leírva is látszik, hogy a magyar rendezőhöz egy elég zsenge, trash-es, viszont élvezhető alapanyagot vágtak hozzá, melyből Antal Nimród kihozta azt, amit nagyjából ki lehetett hozni. A film története rettenetesen egyszerű, s mostanában úgy tűnik, hogy ez az egyszerűség hódít is Hollywoodban. Mondhatni az iskolapadból is meg lehet írni egy efféle forgatókönyvet, csak a megfelelő szerencsefaktor és hátszél kell az érvényesüléshez.
Tavaly az Ismeretlen hívás próbálkozott azzal, hogy egy láthatatlan erő rémisztgeti a főszereplőit, idén az Elhagyott szoba - és valahogy most jobban sikerült megvalósítani a főszereplő (itt főszereplők) fenyegetettségének bemutatását. Idővel persze lehull a lepel a terrorizálóról, de szerencsére a történet tere nem tágul ki, mint mondjuk az Éjszakai járat esetében, ezúttal mindvégig a motel határai közé vagyunk szorítva. Kellemes klausztrofób érzés foghat el minket amint nézzük, hogy Luke Wilson és Kate Beckinsale hogyan próbál zihálva életben maradni a film (és az éjszaka) végéig.
Egyáltalán nem nagy eresztés Az elhagyott szoba, de műfajában abszolút korrektnek minősíthető. Minden elfogultság nélkül lehet állítani, hogy Antal ahol tudott, ott megpróbált hozzátenni a filmhez. Dicsérendőek az apró, rendezői finomkodások, valamint a film operatőrének is jár egy meleg kézfogás. A film legnagyobb hibája talán a befejezés, amihez ismét csak azt lehet hozzáfűzni, hogy ez a hozott anyag átka. A szabott forgatókönyvet nem lehet a végtelenségig hajlítgatni, valamennyire ragaszkodni kellett hozzá, így lesz a végkicsengés kevésbé pozitív - minőségi szempontból.
Hasonlóan a nemsokára moziba kerülő Disturbiához, az Elhagyott szoba sem lett mérföldkő Hollywoodban. Nem feltétlenül újranézős, egy a sok közül filmnek számíthat, de jelen esetben a "sok" kitétel inkább keveset jelent, azon viszonylag kevés filmet, melyeket sikerül élvezetesen, nagyobb hiba nélkül levezényelni. Ne legyen igazam, de a Kontroll sikere ellenére sem várható a hazai robbantás, mivel sajnos a forgalmazónak legyen bármekkora márföldkő is, nem nagyon sikerült a fejekbe verni, hogy egy magyar rendező bemutatkozó hollywoodi filmjéről van szó...
Magyar nyelvű filmelőzetes letöltése
Bár itthon már áprilisban is láthatták a Titanic nézői az Elhagyott szobát, a kevésbé filmfesztivál-érzékenyeknek várniuk kellett augusztus elejéig, hogy maguk vegyék szemügyre a Kontrollal Amerikában is befutott Antal Nimród legújabb filmjét, mely kvázi hollywoodi vizsgamunkának is felfogható volt. A vizsga, jelentem, sikerült (épp úgy mint az idén debütáló Csupó Gábornak - ellentétben Koltai Lajossal), Az elhagyott szoba megfelelően szerepelt, ami erősen közepes, 18 milliós bevételt jelent egy thrillerektől tömött időszakban - az akkori bevételi lista első négy helyezettje közül 3 thriller volt. Az amerikai filmkritikusok és a közönség (ld. IMDB) az általában lenézett műfaj ellenére nem reagált rosszul, s mivel a stúdió is elégedett volt a végeredménnyel, Antal készülhet következő filmjére.
Az Elhagyott szoba története szerint egy házaspár éjszaka autókázva eltéved, és egy motelben száll meg, aholis furcsa videókazettákra lelnek. Kisvártatva felfedezik, hogy a rajtuk látható gyilkosságok éppen az ő motelszobájukban történtek. Csekély logikázás után hőseink úgy vélik, hogy nem csupán fiktív alkotásokról, hanem igazi halálmozikról, snuff filmekről van szó (ld. még a témában a 8mm-t). Tudatosul bennük, hogy valaki nyilván figyeli minden mozdulatukat és a rettegés megkezdődik.
Már leírva is látszik, hogy a magyar rendezőhöz egy elég zsenge, trash-es, viszont élvezhető alapanyagot vágtak hozzá, melyből Antal Nimród kihozta azt, amit nagyjából ki lehetett hozni. A film története rettenetesen egyszerű, s mostanában úgy tűnik, hogy ez az egyszerűség hódít is Hollywoodban. Mondhatni az iskolapadból is meg lehet írni egy efféle forgatókönyvet, csak a megfelelő szerencsefaktor és hátszél kell az érvényesüléshez.
Tavaly az Ismeretlen hívás próbálkozott azzal, hogy egy láthatatlan erő rémisztgeti a főszereplőit, idén az Elhagyott szoba - és valahogy most jobban sikerült megvalósítani a főszereplő (itt főszereplők) fenyegetettségének bemutatását. Idővel persze lehull a lepel a terrorizálóról, de szerencsére a történet tere nem tágul ki, mint mondjuk az Éjszakai járat esetében, ezúttal mindvégig a motel határai közé vagyunk szorítva. Kellemes klausztrofób érzés foghat el minket amint nézzük, hogy Luke Wilson és Kate Beckinsale hogyan próbál zihálva életben maradni a film (és az éjszaka) végéig.
Egyáltalán nem nagy eresztés Az elhagyott szoba, de műfajában abszolút korrektnek minősíthető. Minden elfogultság nélkül lehet állítani, hogy Antal ahol tudott, ott megpróbált hozzátenni a filmhez. Dicsérendőek az apró, rendezői finomkodások, valamint a film operatőrének is jár egy meleg kézfogás. A film legnagyobb hibája talán a befejezés, amihez ismét csak azt lehet hozzáfűzni, hogy ez a hozott anyag átka. A szabott forgatókönyvet nem lehet a végtelenségig hajlítgatni, valamennyire ragaszkodni kellett hozzá, így lesz a végkicsengés kevésbé pozitív - minőségi szempontból.
Hasonlóan a nemsokára moziba kerülő Disturbiához, az Elhagyott szoba sem lett mérföldkő Hollywoodban. Nem feltétlenül újranézős, egy a sok közül filmnek számíthat, de jelen esetben a "sok" kitétel inkább keveset jelent, azon viszonylag kevés filmet, melyeket sikerül élvezetesen, nagyobb hiba nélkül levezényelni. Ne legyen igazam, de a Kontroll sikere ellenére sem várható a hazai robbantás, mivel sajnos a forgalmazónak legyen bármekkora márföldkő is, nem nagyon sikerült a fejekbe verni, hogy egy magyar rendező bemutatkozó hollywoodi filmjéről van szó...
Magyar nyelvű filmelőzetes letöltése