Ötvös Tibor
Készül Akira Kurosawa klasszikusának feldolgozása
Immáron másodszor dolgozzák fel Akira Kurosawa kultikus filmjét. Az 1954-es A hét szamuráj első remake-je, A hét mesterlövész szintén klasszikussá vált és reméljük az új verzió is hasonló érdemeket ér majd el.
Amint arról már korábban is beszámoltunk, Hollywoodban immáron másodszor dolgozzák fel Kurosawa klasszikusát. Az elkövetők ezúttal a Weinstein-fivérek lesznek, akik 2009 végén tervezik bemutatni az új verziót. A hét mesterlövésszel ellentétben azonban ezúttal maradnak a szamurájos történetnél, akiket egyébként teljesen ismeretlen európai és ázsiai színészek alakítanának.
Korábban felmerült a hír, miszerint az egyik szerepben az Egy gésa emlékiratai és a Tigris és sárkány sztárja, Ziyi Zhang tündökölhet majd, ám ezt végül senki nem erősítette meg.
Egy ismétlődő rablótámadásoknak kitett falu gazdátlan szamurájokat (roninokat) fogad fel, hogy azok, mint a harc művészei, megvédjék a termésüket. Ez végül nem kis áldozat árán és a falusiak részvételével sikerül is.
A rendkívül mozgalmas csatajelenetekben megjelenített harc ellenére sem egyszerű kosztümös kalandfilmet látunk, hiszen Kurosawa itt is az embereket, az emberi kapcsolatokat helyezte a középpontba: a parasztoknak mindenekelőtt magukat, vagyis számító önzésüket, gyanakvásukat kell legyőzniük.
Amint arról már korábban is beszámoltunk, Hollywoodban immáron másodszor dolgozzák fel Kurosawa klasszikusát. Az elkövetők ezúttal a Weinstein-fivérek lesznek, akik 2009 végén tervezik bemutatni az új verziót. A hét mesterlövésszel ellentétben azonban ezúttal maradnak a szamurájos történetnél, akiket egyébként teljesen ismeretlen európai és ázsiai színészek alakítanának.
Korábban felmerült a hír, miszerint az egyik szerepben az Egy gésa emlékiratai és a Tigris és sárkány sztárja, Ziyi Zhang tündökölhet majd, ám ezt végül senki nem erősítette meg.
Egy ismétlődő rablótámadásoknak kitett falu gazdátlan szamurájokat (roninokat) fogad fel, hogy azok, mint a harc művészei, megvédjék a termésüket. Ez végül nem kis áldozat árán és a falusiak részvételével sikerül is.
A rendkívül mozgalmas csatajelenetekben megjelenített harc ellenére sem egyszerű kosztümös kalandfilmet látunk, hiszen Kurosawa itt is az embereket, az emberi kapcsolatokat helyezte a középpontba: a parasztoknak mindenekelőtt magukat, vagyis számító önzésüket, gyanakvásukat kell legyőzniük.