Szekeres Viktor
Tévé helyett YouTube-ot nézünk
Az amerikaiak szeretnek tanulmányokat készíteni. Az egyik aktuális iromány azt ecseteli, hogy azok, akik közösségi videómegosztókat böngésznek szabadidejükben, kevesebbet tévéznek.
Valahol logikus a dolog, de most már a Harris Interactive felmérése is bizonyítja, hogy az ember nem csak a totális szabadidejében bambulja a felhasználói videókat, hanem a tévénézésre szánt idejéből fordít a web 2.0-ás tevékenységre. Az amerikai "online felnőttek" 42%-a válaszolta azt, hogy már látott YouTube-videót és a YouTube rendszeres látogatóinak a 32%-a felelte azt, hogy a YouTube-ozás eredményeképpen kevesebb tévét néz.
Persze nem csak a tévénézésből vesznek vissza a YouTube-ot bambulók, hanem egyéb netes és társadalmi tevékenységeik mértékét is csökkentik - legalábbis 66%-uk vélte így. A tanulmény kitért arra is, hogy a YouTube-nézők elég háklisak a reklámokra, hiszen 73%-uk fenyegetőzött azzal, hogy ha minden videó elé reklám kerülne, akkor bizony kevesebbet látogatnák a videómegosztó oldalt.
Valahol logikus a dolog, de most már a Harris Interactive felmérése is bizonyítja, hogy az ember nem csak a totális szabadidejében bambulja a felhasználói videókat, hanem a tévénézésre szánt idejéből fordít a web 2.0-ás tevékenységre. Az amerikai "online felnőttek" 42%-a válaszolta azt, hogy már látott YouTube-videót és a YouTube rendszeres látogatóinak a 32%-a felelte azt, hogy a YouTube-ozás eredményeképpen kevesebb tévét néz.
Persze nem csak a tévénézésből vesznek vissza a YouTube-ot bambulók, hanem egyéb netes és társadalmi tevékenységeik mértékét is csökkentik - legalábbis 66%-uk vélte így. A tanulmény kitért arra is, hogy a YouTube-nézők elég háklisak a reklámokra, hiszen 73%-uk fenyegetőzött azzal, hogy ha minden videó elé reklám kerülne, akkor bizony kevesebbet látogatnák a videómegosztó oldalt.