Szekeres Viktor
Címlapsztori - Az RTL Klub válasza a Hősökre
Folytatódik a licitháború - a TV2 2006/07 legsikeresebb sorozatát mutatta be másfél hete, az RTL Klub válasza pedig: naná, hogy a második legsikeresebb sorozat.
Olykor megmosolyogtató persze ez a kakaskodás, de egyelőre eléggé eldőltnek látszik a tévék közötti versenyfutás. A TV2 nyugodtan kirakhatná a székházára a "Magyarország második legnézettebb csatornája" villanyreklámot és akkor le is nyugodnának az indulatok. Persze aki második, az a magyar tévés valóságban utolsó - ez a kétszereplős piac átka, így hát nincs más hátra, mint előre. Rá kell licitálni egymásra, méregetni, hogy kinek nagyobb a... portfóliója.
Persze az acsarkodásnak két győztese lehet. Az egyik csatorna és a nézők, hiszen ha a sorozatok oldaláról közelítjük meg a dolgot (egyelőre hanyagoljuk a saját gyártású produkciókat), akkor megállapíthatjuk, hogy ilyen széles és friss választékot ritkán kínáltak a nézőknek. Az RTL Klub új sorozata, a Címlapsztori már a 4. a sorban az Amerikában csak alig pár hónapja, ősszel bemutatott sorozatok közül, amelyek hozzánk is rekordgyorsasággal elértek.
A Címlapsztori meglehetősen sablonos történetre építkezik. Egy kevéssé dekoratív fiatal lányról szól, aki rajta kívül álló okok következtében hirtelen egy divatújság vezetőségében lévő fiatalember asszisztense lesz és próbálja megvetni a lábát a számára teljességgel idegen miliőben. Az egyéni küszködés mellett természetesen a hazai kereskedelmi tévékére eléggé hasonlító, divatcápás világról is kapunk némi látleletet, szerencsére cseppet sem komolykodó, drámai stílben, hanem inkább ironikus, önreflektív módon. A sorozat egy másodpercig sem veszi komolyan önmagát, főleg ha megnézzük a felhasznált és kifigurázott klisék tárházát.
A Címlapsztorival érdekeset húz az RTL Klub, hiszen az eddig meglehetősen sorozatmentes szombat estét célozta meg. A 19.00 órai kezdet félig még a TV2 jégtáncos parádéjának az eredményhirdetésébe is belekap, tehát aki Damu Roland, és az egyik TV2-es - óriásit bukó - őszi valóságshow egyik, meztelen internetes képekkel is büszkélkedő szereplőjének esetleges párbajára is kíváncsi, annak döntenie kell, hogy reality vagy sorozat. (A videósok és a DVD-felvevősök persze röhögnek a markukban, azok meg még inkább, akik eleve nem tévézéssel töltik a szombat estéiket.)
A sorozat az amerikai sikerből kiindulva idehaza is arathat, kérdés, hogy a szokatlan időponttal mennyire barátkozik meg a szombat esti magyar tévénéző. Az is lehet persze, hogy a Címlapsztorinak a magyar valóságtól eléggé távol álló high fashion világa nem fogja annyira lenyűgözni a nézőt, mint Az Ördög Pradát visel című film a mozikban. Hasonlóan a Meryl Streep-filmhez, a Címlapsztoriban is ironikus éllel szólnak az egész belterjes közegről, de valószínűleg a nézők a nevezett filmmel való minden összehasonlítgatást hanyagolni fogják ha megtudják, hogy a sorozat esszenciáját, szinopszisát nem csak a mozikból, hanem a magyar tévékből is ismerhetik, hiszen a Címlapsztori eredeti címe Ugly Betty - a gyengébb angolosok kedvéért: Csúnya Betty.
Olykor megmosolyogtató persze ez a kakaskodás, de egyelőre eléggé eldőltnek látszik a tévék közötti versenyfutás. A TV2 nyugodtan kirakhatná a székházára a "Magyarország második legnézettebb csatornája" villanyreklámot és akkor le is nyugodnának az indulatok. Persze aki második, az a magyar tévés valóságban utolsó - ez a kétszereplős piac átka, így hát nincs más hátra, mint előre. Rá kell licitálni egymásra, méregetni, hogy kinek nagyobb a... portfóliója.
Persze az acsarkodásnak két győztese lehet. Az egyik csatorna és a nézők, hiszen ha a sorozatok oldaláról közelítjük meg a dolgot (egyelőre hanyagoljuk a saját gyártású produkciókat), akkor megállapíthatjuk, hogy ilyen széles és friss választékot ritkán kínáltak a nézőknek. Az RTL Klub új sorozata, a Címlapsztori már a 4. a sorban az Amerikában csak alig pár hónapja, ősszel bemutatott sorozatok közül, amelyek hozzánk is rekordgyorsasággal elértek.
A Címlapsztori meglehetősen sablonos történetre építkezik. Egy kevéssé dekoratív fiatal lányról szól, aki rajta kívül álló okok következtében hirtelen egy divatújság vezetőségében lévő fiatalember asszisztense lesz és próbálja megvetni a lábát a számára teljességgel idegen miliőben. Az egyéni küszködés mellett természetesen a hazai kereskedelmi tévékére eléggé hasonlító, divatcápás világról is kapunk némi látleletet, szerencsére cseppet sem komolykodó, drámai stílben, hanem inkább ironikus, önreflektív módon. A sorozat egy másodpercig sem veszi komolyan önmagát, főleg ha megnézzük a felhasznált és kifigurázott klisék tárházát.
A Címlapsztorival érdekeset húz az RTL Klub, hiszen az eddig meglehetősen sorozatmentes szombat estét célozta meg. A 19.00 órai kezdet félig még a TV2 jégtáncos parádéjának az eredményhirdetésébe is belekap, tehát aki Damu Roland, és az egyik TV2-es - óriásit bukó - őszi valóságshow egyik, meztelen internetes képekkel is büszkélkedő szereplőjének esetleges párbajára is kíváncsi, annak döntenie kell, hogy reality vagy sorozat. (A videósok és a DVD-felvevősök persze röhögnek a markukban, azok meg még inkább, akik eleve nem tévézéssel töltik a szombat estéiket.)
A sorozat az amerikai sikerből kiindulva idehaza is arathat, kérdés, hogy a szokatlan időponttal mennyire barátkozik meg a szombat esti magyar tévénéző. Az is lehet persze, hogy a Címlapsztorinak a magyar valóságtól eléggé távol álló high fashion világa nem fogja annyira lenyűgözni a nézőt, mint Az Ördög Pradát visel című film a mozikban. Hasonlóan a Meryl Streep-filmhez, a Címlapsztoriban is ironikus éllel szólnak az egész belterjes közegről, de valószínűleg a nézők a nevezett filmmel való minden összehasonlítgatást hanyagolni fogják ha megtudják, hogy a sorozat esszenciáját, szinopszisát nem csak a mozikból, hanem a magyar tévékből is ismerhetik, hiszen a Címlapsztori eredeti címe Ugly Betty - a gyengébb angolosok kedvéért: Csúnya Betty.