SG.hu
Első nyereséges évét zárta a VIASAT3
Nyilvánosságra hozta éves, illetve negyedik negyedéves eredményét a Modern Times Group (MTG) nemzetközi szórakoztatóipari vállalatcsoport, a VIASAT3 tulajdonosa. A 2006. december 31-én lezárult pénzügyi évben fennállása óta először zárt nyereséges évet a VIASAT3.
A csatorna éves árbevétele 30%-kal 117 millió svéd koronára (kb. 3,35 milliárd Ft) nőtt a 2005-ös 90 millió koronás (kb. 2,42 milliárd Ft) eredményhez képest, míg a negyedik negyedévben 38 millió svéd koronás (kb. 1,04 milliárd Ft) volt az árbevétel a 2005-ös év hasonló időszakának 33 millió koronás (kb. 890 millió Ft) eredményével szemben. (A bevételi adatok a csatorna összes bevételét, köztük a "netnet" alapon számított hirdetési bevételeket tartalmazzák.)
2006 negyedik negyedévében a top 100 hirdető közül többen voltak jelen a VIASAT3-on, mint bármelyik másik csatornán. Ebben az időszakban - a 18-49 éves nézők körében - több heti és havi nézettségi rekordot is megdöntött a csatorna, 7,5% kereskedelmi közönségarányt meghaladó eredményekkel.
A sikereknek köszönhetően a VIASAT3 először zárt nyereséges üzleti évet: a 2005-ben elkönyvelt 16 millió svéd koronás veszteség 2006-ban 4 millió koronás nyereségre változott, ami a várakozásokon felüli, 3%-ot meghaladó üzemi eredményt jelent. 2005 negyedik negyedévének 1 millió svéd koronás nyeresége 5 millióra növekedett 2006 hasonló időszakában.
"2006-os év, leginkább a pozitív működési eredmény, a VIASAT3 üzleti modelljének helyességét bizonyítja a nézői és a hirdetői piacokon egyaránt. Az országos földi sugárzású adók nézettsége folyamatosan csökkenő tendenciát mutat, az ezen kívüli, "kábeles" piacon a csatornabőség tovább fokozódik, és megjelentek egy új, digitális televíziós világ első fecskéi is. Ebben a piaci helyzetben a VIASAT3 olyan stratégiai pozíciót tudhat magáénak, amellyel a következő évek változásainak fő haszonélvezője lehet" - mondta Kocsis Attila, a csatorna vezérigazgatója.
A csatorna éves árbevétele 30%-kal 117 millió svéd koronára (kb. 3,35 milliárd Ft) nőtt a 2005-ös 90 millió koronás (kb. 2,42 milliárd Ft) eredményhez képest, míg a negyedik negyedévben 38 millió svéd koronás (kb. 1,04 milliárd Ft) volt az árbevétel a 2005-ös év hasonló időszakának 33 millió koronás (kb. 890 millió Ft) eredményével szemben. (A bevételi adatok a csatorna összes bevételét, köztük a "netnet" alapon számított hirdetési bevételeket tartalmazzák.)
2006 negyedik negyedévében a top 100 hirdető közül többen voltak jelen a VIASAT3-on, mint bármelyik másik csatornán. Ebben az időszakban - a 18-49 éves nézők körében - több heti és havi nézettségi rekordot is megdöntött a csatorna, 7,5% kereskedelmi közönségarányt meghaladó eredményekkel.
A sikereknek köszönhetően a VIASAT3 először zárt nyereséges üzleti évet: a 2005-ben elkönyvelt 16 millió svéd koronás veszteség 2006-ban 4 millió koronás nyereségre változott, ami a várakozásokon felüli, 3%-ot meghaladó üzemi eredményt jelent. 2005 negyedik negyedévének 1 millió svéd koronás nyeresége 5 millióra növekedett 2006 hasonló időszakában.
"2006-os év, leginkább a pozitív működési eredmény, a VIASAT3 üzleti modelljének helyességét bizonyítja a nézői és a hirdetői piacokon egyaránt. Az országos földi sugárzású adók nézettsége folyamatosan csökkenő tendenciát mutat, az ezen kívüli, "kábeles" piacon a csatornabőség tovább fokozódik, és megjelentek egy új, digitális televíziós világ első fecskéi is. Ebben a piaci helyzetben a VIASAT3 olyan stratégiai pozíciót tudhat magáénak, amellyel a következő évek változásainak fő haszonélvezője lehet" - mondta Kocsis Attila, a csatorna vezérigazgatója.