Napi Online
Eladó az angol Legyen ön is milliomos!
Eladó a Legyen ön is milliomos! televíziós játék. A jogtulajdonos Complete Communications Corp. Ltd. aukción kívánja értékesíteni a kvíz nemzetközi szerzői jogát.
A Complete ugyanakkor azt szeretné, ha a cégvezetés venné meg a játékot kidolgozó londoni vállalatait, a Celador Productiont és a Celador Internationalt. A show-műsorok eladása meglehetősen mindennapos, de ilyen nagy volumenű tranzakcióra szakértők szerint még sosem került sor, bár összeget senki sem tudott mondani - írta a Reuters.
A milliomosjátékot 1998 szeptemberében kezdte sugározni Nagy-Britanniában az ITV1, és nézőszáma 19 millióra emelkedett, mire nemzetközivé vált. A Celador 67 változat licencét adta el 105 országban, és bár ebben a műfajban meglehetősen korosnak számít, őshazájában még mindig 7 millióan nézik szombat esténként, amikor a 15. kérdést is helyesen megválaszoló játékos 1 millió fontot (383,4 millió forint) nyerhet. Tavaly augusztusig összesen 76 embernek sikerült elvinni a főnyereményt, közülük 11 amerikai, 12 japán volt.
Az Egyesült Államokban ez a show mentette meg 1999-ben a Walt Disney bukás szélén tántorgó ABC televízióját. A kvízműsor alapján társasjátékok, könyvek, számítógépes és mobiltelefonos játékok születtek. A Celador árbevétele tavaly 35 millió font volt, de azt nem közölték, ebből mennyit köszönhettek a Legyen ön is milliomos!-nak. A jogtulajdonos Complete Communications elnöke, Paul Smith azzal indokolta a játék jogainak eladását, hogy kevesebbet akar foglalkozni a televíziózással és nagyobb figyelmet kíván fordítani a rádiókra és a filmkészítésre.
Semmilyen módon nem érintené az RTL Klubon futó Legyen ön is milliomos! című vetélkedő jövőjét a licenctulajdonos esetleges változása, s erről értesítették is a csatornát - mondta Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója. Hosszú távú, folyamatos megállapodás van a televízió és a holland Endemol cég között. A kvízjáték 2000. február 29-én indult az RTL Klubon, a legnézettebb adást 2,8 millióan látták, s átlagosan kétmillió néző követi a vetélkedőt.
Az eddigi tízezer játékos összesen mintegy egymilliárd forintot nyert a műsorban, s a közelmúltban vitték el a főnyereményt. Miután a nyereményeket 36 százalékos adó terheli, a 40 millió nyertese 25,6 millió forintot vihetett haza.
A Complete ugyanakkor azt szeretné, ha a cégvezetés venné meg a játékot kidolgozó londoni vállalatait, a Celador Productiont és a Celador Internationalt. A show-műsorok eladása meglehetősen mindennapos, de ilyen nagy volumenű tranzakcióra szakértők szerint még sosem került sor, bár összeget senki sem tudott mondani - írta a Reuters.
A milliomosjátékot 1998 szeptemberében kezdte sugározni Nagy-Britanniában az ITV1, és nézőszáma 19 millióra emelkedett, mire nemzetközivé vált. A Celador 67 változat licencét adta el 105 országban, és bár ebben a műfajban meglehetősen korosnak számít, őshazájában még mindig 7 millióan nézik szombat esténként, amikor a 15. kérdést is helyesen megválaszoló játékos 1 millió fontot (383,4 millió forint) nyerhet. Tavaly augusztusig összesen 76 embernek sikerült elvinni a főnyereményt, közülük 11 amerikai, 12 japán volt.
Az Egyesült Államokban ez a show mentette meg 1999-ben a Walt Disney bukás szélén tántorgó ABC televízióját. A kvízműsor alapján társasjátékok, könyvek, számítógépes és mobiltelefonos játékok születtek. A Celador árbevétele tavaly 35 millió font volt, de azt nem közölték, ebből mennyit köszönhettek a Legyen ön is milliomos!-nak. A jogtulajdonos Complete Communications elnöke, Paul Smith azzal indokolta a játék jogainak eladását, hogy kevesebbet akar foglalkozni a televíziózással és nagyobb figyelmet kíván fordítani a rádiókra és a filmkészítésre.
Semmilyen módon nem érintené az RTL Klubon futó Legyen ön is milliomos! című vetélkedő jövőjét a licenctulajdonos esetleges változása, s erről értesítették is a csatornát - mondta Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója. Hosszú távú, folyamatos megállapodás van a televízió és a holland Endemol cég között. A kvízjáték 2000. február 29-én indult az RTL Klubon, a legnézettebb adást 2,8 millióan látták, s átlagosan kétmillió néző követi a vetélkedőt.
Az eddigi tízezer játékos összesen mintegy egymilliárd forintot nyert a műsorban, s a közelmúltban vitték el a főnyereményt. Miután a nyereményeket 36 százalékos adó terheli, a 40 millió nyertese 25,6 millió forintot vihetett haza.