SG.hu

MI-vel készített reklámokat fog beiktatni a streamek közepén a Netflix

A videostreaming óriás alacsonyabb árú szolgáltatása nagy támogatást élvez a globális gazdasági bizonytalanság közepette. A Netflix közölte, hogy már 94 millió előfizető használja a reklámokkal támogatott szolgáltatását, szemben a novemberi 70 millióval.

Ma a hirdetőknek szóló második éves találkozóján a társaság bejelentette, hogy generatív mesterséges intelligenciát tartalmazó interaktív mid-roll hirdetéseket és szünetreklámokat hozott létre. Az előfizetők várhatóan 2026-ban láthatják majd az új típusú hirdetéseket. A Netflix 2026-ban a streamek közepén generatív mesterséges intelligencia hirdetéseket fog mutatni. A vállalat igyekszik gyorsan növelni a reklámbevételeket, és teszteli, hogy előfizetői milyen mennyiségű és típusú reklámokat hajlandóak elviselni alacsonyabb árakért. "A Netflix tagjai ugyanolyan nagy figyelmet fordítanak a midroll hirdetésekre, mint magukra a műsorokra és filmekre” - mondta Amy Reinhard, a Netflix hirdetésekért felelős elnöke.

A Netflix közölte, hogy a hirdetésekkel támogatott szolgáltatási szint az új regisztrációk 55%-át teszi ki azokban az országokban, ahol az elérhető. Az Egyesült Államokban az új Netflix-előfizetők fele a havi 8 dolláros opciót választja a havi 18 dolláros havi árról induló reklámmentes előfizetések helyett - állítja a vállalat. Reinhard elmondta, hogy a hirdetéses előfizetők havonta átlagosan 41 órát töltenek a Netflixen. Az új hirdetési formátumok annak köszönhetők, hogy a Netflix áprilisban elindította saját házon belüli hirdetési platformját az Egyesült Államokban. Korábban Kanadában debütált a platform, és a cég júniusra tervezi globálisan kiterjeszteni azt.

A Netflix a hirdetési üzletágát a kezdeti stádiumban lévőnek tekinti, ami azt jelenti, hogy az ügyfelek számíthatnak a cég hirdetési törekvéseinek további gyorsabb ütemű bővülésére az elkövetkező években. A vállalat azt tervezi, hogy 2025-re megduplázza reklámbevételét. "A hirdetési üzletágunk alapjai a helyükön vannak, és a jövőben a fejlődés üteme még gyorsabb lesz” - mondta ma Reinhard.

A több mint 300 millió globális ügyféllel rendelkező Netflix minden streaming-szintet tekintve erőteljes költekezést tapasztal, és közlése szerint nem lát jelentős elmozdulásokat a fogyasztói kiadásokban. A megjegyzések eloszlatták azokat a befektetői aggodalmakat, hogy az Egyesült Államok változó kereskedelempolitikája miatti gazdasági bizonytalanság arra késztetné a fogyasztókat, hogy csökkentsék a streaming szolgáltatásokra fordított kiadásaikat.


Annak érdekében, hogy több globális felhasználót vonzzon, a Netflix az év elején bővített nyelvi lehetőségeket vezetett be a tévénézők számára, több szinkronizálási és feliratozási lehetőséget kínálva. A Netflix legnépszerűbb médiumai közül sok külföldi gyártású, mint például a dél-koreai Squid Game című dráma és a Money Heist című spanyol sorozat. A külföldön készült filmeket májusban 100%-os vámmal fenyegette meg Donald Trump elnök, hogy ezzel próbálja fellendíteni a hazai gyártást, ami problémákat okoz majd a tengerentúlon forgató médiavállalatok, például a Netflix számára.

A Netflix helyzete nem egyedi, a többi streaming-szolgáltató is növeli hirdetési erőfeszítéseit. A héten az Amazon bejelentette, hogy idén kontextusfüggő hirdetéseket és megvásárolható hirdetéseket kínál a Prime Videonál. A webes tévénézők szintén újszerű reklámtörekvéseket látnak, például az LG TV-k webOS szoftverébe olyan hirdetéseket integrálnak, amelyek állítólag elemzik a nézők érzelmeit.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zetortraktor #3
    Szerintem kicsit félreérted a dolgot. Egy: nincsenek reklámok itthon. Kettő: csak akkor lesznek reklámok, ha te kéred. Ha nem kéred, nincsenek. Nem kell rögtön kiborulni Aki kér, az kapja a reklámokat, és mivel úgysem nézi őket, ezért végképp mindegy, hogy milyenek, de ez csak részletkérdés.
    Utoljára szerkesztette: zetortraktor, 2025.05.15. 13:26:30
  • end3 #2
    Nagy ötlet(!), eddig se gondoltam volna, hogy szükségem lenne előfizetésre, de most azután tutira rohanok a webshopba, befizetni a bérleti díjat.., hogy minél előbb részese lehessek a filmeket megszakító reklámoknak!
  • zetortraktor #1
    Fontos hír számunkra, mivel itthon nincsenek reklámok.