A nézőket idén is csak a folytatások, rebootok és adaptációk érdeklik

Továbbra is csak minimális az érdeklődés az eredeti filmek iránt.

Amerikában és világszerte (kis túlzással) továbbra sem érdeklik az eredeti filmek a nézőket, a többség sokkal szívesebben ül be egy folytatásra, egy feldolgozásra, adaptációra, vagy esetleg rebootra. És a stúdiók természetesen próbálják kiszolgálni ezeket az igényeket, bár még így is rengeteg eredeti alkotást lehet látni. Még mielőtt a Nope az első tízbe törne (nem mintha a mondandónk lényegén bármit is változtatna az új Jordan Peele-film), érdemes mérleget vonni az első hét hónap premierjeinek bevételei alapján.

Az idei premierek közül Amerikában idén eddig a második Top Gun-epizód hozta a legtöbb bevételt, 640,5 millió dollárt, a második a Doctor Strange 2. része 411,3 millióval, míg a sokadik Demevérember-film 369,3 millióval. Ezt a Jurassic World 2 követi, a Minyonok 2, valamint a Thor 4, a top10-et pedig a Sonic 2, valamint 3 "különlegesebb" darab zárja. A 8. Uncharted videójáték-adaptáció, a 9. Elvis egy valós személy életére építő film, míg a 10. Lightyear a Toy Story-sorozatból ágazott le. A listán ezek után, a 11. helyen találjuk az első eredeti filmet, a The Lost Cityt 105 millió dolláros bevétellel. Utána egy könyvalapú animáció (The Bad Guys), a Legendás állatok és megfigyelésük 3, az Énekelj 2 és a Sikoly 5 jön, a 16. helyen a novellaalapú The Black Phone, majd a képregényes Morbius következik, és csak a 18. helyen jön velünk szembe az Everything Everywhere All at Once, ami végre ugyancsak eredeti film. Sőt, ezt újabb két eredeti darab, a már említett Nope és a Dog követi.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ellaberin #4
    Azért rókafogta-csuka ez a dolog. Mert ma, aki moziba csak jár 90%-ban kap rebootot, remaeket, folytatást. A maradék 10% meg nem gyerek film, nem mennek rá el.
    Ugyan ez a streamingnél, csak ott gyorsabb a lefolyás. Egy egész estés film fullra kipörög egy héten belül az egész világon, egy sorozat meg max egy hónap
    (Sorozat ugye nem megy mozikba - Még mielőtt: nem a 2. 3. x. rész 1-2-3 év múlva nem sorozat!)
    Így továbbra is tartom a véleményemet, hogy a mozifilmek gyártóinak sokkal egyszerűbb gerjesztett igényként a ötszázadik bőrt is lehúzni 1-1 történetről, mint igazi forgatókönyvet készíteni, amire nem a nosztalgiázó Top Gun nézők milliói vagy éppen valamelyik Marvell szuperhős rajongók mennének el, ha nem mindenki.
    Addig míg nem ontják tucatjával azokat a filmeket, amiket bárki megnézhet és szórakoztató - úgy, mint a szuperhősös pocorn-múvi, addig a fenti megállapitás egy vélemény a sok-sok közül.
  • Vanek úr #3
    Így van. Valahogy én is azt mondtam volna, hogy 'tévedés', de aztán a moziba beülő nézők meg arra szavaznak, hogy nem. Mert míg a tévénél el lehet mondani, hogy 'nem tudunk mást nézni, csak a [email protected], amit adnak'; addig a mozikban lehet konkrétan mérni, hogy hányan mentek el 1-1 adott filmre. És ha a fenti adatok alapján a folytatásokat akarja mindenki megnézni (pl. a sokadik szuperhősös, világmegmentős filmre buknak az oda ellátogatók), akkor azt fogják a készítők is preferálni, hiszen abból lesz nekik a pénz.
  • zetortraktor #2
    Érdekes logika. A jelek szerint vannak emberek, akik szerint a filmekkel van gond, ha nem látnak igényes, új filmeket. Pedig a megoldás, hogy vannak, elég sok. (Konkrétan ezen a héten minimum kettőt is kaptunk, de még három premier hátra van, így talán több is lesz.) Csak igényes néző van kevés. Látod, te sem az igényes, jó filmeket nézed. Ami fura döntés. A lehetőséged megvan, hogy ezeket (is) nézd.
  • UUUU #1
    Mert a szazadik rokabort huzzak le a filmkeszitok az eredeti filmekrol, de igenyes uj filmekre keptelenek.