Totális újragondolás lesz az új Suicide Squad-film

Az ismerős elemek ellenére nem folytatás lesz az új Suicide Squad.

Korábban már volt szó arról, hogy The Suicide Squad címmel rebootot kap a Suicide Squad, aminek forgatókönyvét James Gunn írja, mint ahogy a rendezője is ő lesz. Már spekuláltunk is ennek kapcsán, hogy Gunn filmjével új irányba akarja terelni a franchise-t, ami többek között másféle, A galaxis őrzőihez hasonlító hangvételt is jelent majd, és minden bizonnyal javarészt új karaktereket, azonban kiderült, hogy David Ayer filmjéből is többeket látni fogunk. Nos, a napokban Ayer megpróbálta Twitteren eloszlatni a film kapcsán a kételyeket, és leírtam egy megjegyzésre válaszolva, hogy Gunn filmje újragondolás lesz ('reinvention'), nem pedig folytatás, illetve, hogy Gunn bár a filmjének pár elemét és karakterlét kölcsön fogja venni, de saját univerzumba fogja helyezni ezeket.

Az minden bizonnyal senki számára nem kell ecsetelnünk, hogy a jó bevételt hozó mozis szereplés ellenére a David Ayer által rendezett Suicide Squad - Öngyilkos osztag a fogadtatása miatt bedőltnek lett nyilvánítva, így bár egyértelmű volt, hogy a Warner tovább akarja vinni az ismertté vált címet, azt nem tehette meg szimpla folytatásként, hiszen a második film biztos, hogy jóval kevesebb bevételt hozott volna. A kérdés az, hogy a hasonlóságokat sikerül-e úgy kommunikálni, hogy a film ne csak szimpla folytatás látszatát keltse a potenciális nézőkbe?

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • tomboy013 #8
    És eközben Batman, Flash, Cyborg és Wonder Woman úgy gondolták valaki majd megoldja a dolgot, úgy hogy fingjuk nem volt az Öngyilkos osztag létezéséről. Jah… logikus :D
    (Aquaman-t direkt nem írtam mert ő valami eldugott helyen lakik ahol épp nem láthatta a TV-ben mi történik a nagyvilágban)
  • BrockSamson #7
    Az elozo reszben kisse nevetseges volt, hogy Justice League kategorias, vilagot fenyegeto szuperisten gonoszt kellett lenyomniuk olyan hihetlen kepessegek segitsegevel, mint a baseball uto lengetes, bumerang dobalas illetve lovoldozes mezei fegyverekkel... mert erre lathatoan csak ok kepesek a vilagon.

    Remelhetoleg ezuttal valami aranyos kihivast valasztanak nekik.
  • kalapos01 #6
    Á, még valami

    "Sosem értettem amikor filmeket csinálnak és szó szerint több 100 ember dolgozik rajta, hogy lehetnek tele logikai hibákkal..."

    Azt ugye nem kell magyaráznom, hogy attól, hogy te valamit hibának vélsz, egyáltalán nem biztos, hogy hiba. lehet, hogy ha felvetnéd a dolgot a rendezőnek, akkor azonnal megmagyarázná neked, hogy mi miért és hogyan történt. nem vitatom, hogy előfordul az ilyesmi, azt sem, hogy gyakran, de aki azt hiszi, hogy minden egyes néző által kipécézett "ez hiba"-momentum valóban "hiba", az el van tájolva. Nagyon kevés néző van, aki ne hinné magáról azt, hogy nem ő a legokosabb. A legtöbben fel sem merül, hogy lehet, hogy nem a filmben vagy a készítőben van a hiba, hanem benne. Hidd el, minden VérPistike ezer meg egy hibát fedez fel az általa utált filmekben. Még a te kedvenceidben is. Akkor nekik is mindig igazuk van?
  • kalapos01 #5
    Ehh, a legjobb példa a Halálos iramban-sorozat, amit sokan lenéznek és sokan néznek. Azokban tippre sokakat épp az zavar, hogy van sztori. Hogy a 30 perc akciót 90 perc sztorival, erőfitogtatással, múltbeli dolgokkal és CSALÁDDAL töltik ki. És ez kábé minden filmre elmondható.

    Tudom, hogy manapság cinikusnak illik lenni, de a legtöbb filmben az írójuk beleadja a szívét és a lelkét. Nem feltétlenül azért, mert ennyire nemes lenne, hanem egész egyszerűen azért, mert a megélhetése, a további karrierje függ attól, hogy milyen lesz a fogadtatása a filmnek.

    (Arról nem is beszélve, hogy hiába szuper egy szkript, az író elveszti a kontrollt fölötte, ha nem producer, így egy rendező kénye-kedve szerint herélhet ki egy nem sztori nélküli film szkriptjét, totálisan inkoherenssé téve azt.)

    De mondom, térj vissza az első mondatodhoz:

    " a sztori nélküli filmek dominálnak"

    Dominálnak a bevételi listákon, tehát valamit jól csinálnak a stúdiók. Ha viszont arra célzol, hogy a filmek zöme sztori nélküli, akkor bocs, de kamuzol, mert egyrészt szerintem csak töredékét láttad az idei mozis premiereknek, másrészt ha ez a tapasztalatod, az lehet, hogy nem a filmek hibája, hanem egyszerűen csak nem a megfelelő darabokra ültél be.
  • kalapos01 #4
    Egyrészt persze, ha neked is a bevételektől függne az állásod, akkor te sem akarnád megdolgoztatni a nézőket. Másrészt pedig... ez csak duma. Tudom, hogy menő nulla sztorira hivatkozni, de még a legiqnullább akciófilmek nagy részében is van sztori. Sőt, sokszor pont az efféle sztorik miatt nem élvezetesebbek a filmek, mert a jó kis akciókat vagy az ütemet, valami karakterizálással, moralizálással vagy romantikázással szakítják meg. Az akciófilmeket is 100 oldal írott anyagból készítik, a legsikeresebb filmekben pedig bőőőőven van történet. Elintézheted az Avengers 4-et vagy a Star Wars 9-et azzal, hogy nincs szkriptje, pedig piszok hosszan dolgoztak rajtuk, rengeteg sztori van bennük.

    Nem az a gond, hogy nincs sztori, hanem az, hogy a végletekig finomhangolják ezeket a történeteket, desztillálják őket, hogy mindenkinek megfeleljenek, minden ellentmondásos részt kigyomlálnak, minden kétséges dolgot duplán és triplán elmagyaráznak.
  • lammaer #3
    Ehhez képest mégis a sztori nélküli filmek dominálnak.... amelyiknek meg van története, abban meg orbitáils hibák vannak. Sosem értettem amikor filmeket csinálnak és szó szerint több 100 ember dolgozik rajta, hogy lehetnek tele logikai hibákkal... ok, a forgatókönyvíró füvezett, a rendező meg nem ért rá... más nem mer szólni vagy mi?
  • kalapos01 #2
    Miért ne lennének? Százával készülnek megfilmesíthető forgatókönyvek, egy halom könyvből is készül forgatókönyv. És még film is készül némelyikből. Meglepő, hogy van, aki azt hiszi, hogy a több ezer hollywoodi író nem készít évente több ezer forgatókönyvet. A stúdióknak ezekből kell választani párat, amiből film lesz. Ők meg kiválasztják a legjobbakat, illetve azokat, amiket legjobban el lehet adni. És persze mivel a nézőknek legjobban a folytatásokat vagy a könyvadaptációkat lehet eladni, ezért inkább olyanokat forgatnak le, a többi meg megy a fiókba, a feketelistára.

    (Egyébként a reboot pont az a műfaj, ami teljesen új forgatókönyvet, új sztorit, új karaktereket kíván meg, bőven kell dolgozni egy szkripten, egy-két év a fejlesztési folyamat, plusz az írás.)
  • lammaer #1
    El se indult azt már reboot... ennyire nincsenek megfilmesíthető regények, forgatókönyvek?